PDA

View Full Version : GIBSON !??



ZIPPOTHEREALDUDE
27 april 2003, 23:06
ik heb nu een klote squier ,,, ik speel er al 3 jaar op en hij begint me te irriteren nu wil ik een nieuwe gitaar kopen en da word waarschijnlijk een gibson ,,, fuck ik heb maar 1500 euro welke gibson kank t beste kopen een sg serie of een studio les paul ?? ik wil graag queen ac/dc gun n roses en nirvana achtig spelen !

JV
27 april 2003, 23:13
ac/dc = sg
gnr = les paul
nirvana = fender, maar maakt verder niet uit

is maar net wat je het meeste wilt.
de SG is volgens mij alleen een stuk goedkoper dan de les paul

ZIPPOTHEREALDUDE
27 april 2003, 23:14
mm een studio les paul is best goedkoop en t ligt er ook aan wavoor sg een sg special kost maar 1000 en een supreme zal wel stukkie duurder zijn

Nicci
28 april 2003, 00:16
Ik weet niet hoe lang het duurt voordat je meer geld hebt, maar ik zou doorsparen. Kun je kiezen voor de gitaar die je echt wilt. . . . .
Bedenk wel dat ik dit advies zelf altijd in de wind heb geslagen.

Droffie
28 april 2003, 11:21
Studio is the way to go.
Uitermate geschikte gitaar zo'n beetje al het rockwerk.

Je zou kunnen overwegen om nog wat bij te sparen en voor een Classic te gaan. Zijn wat hottere pups voor een vettere sound en meer bite. Ze kosten zo rond the 2200 euro's nieuw.

succes
D


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Droffie op 2003-04-28 11:22 ]</font>

ieme
28 april 2003, 11:43
Ik heb nog een nieuwe Gibson SG standard (cherry, block inlay, practisch onbespeeld) staan! Die mag je voor €1250 kopen, dan kan ik een nieuwe Koch versterker aanschaffen en dan is iedereen weer blij!

ZIPPOTHEREALDUDE
28 april 2003, 17:34
hahah gibson sg 1200 hahahhah ik kan ze halen voor 1000
:smile:

ZIPPOTHEREALDUDE
28 april 2003, 17:38
mmm sg heeft best lekker soundje opzich maar die les paul voorbeelden zijn wel zwakker weergegeven vind ik,,,
check zelfmaar

les paul studio (niet naar welke studio t is kijken) alleen geluid checken:http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/SmartWood.html

en dit is de sg supreme :
http://www.gibson.com/products/gibson/sg/SGSupremes02.html

t lijkt wel of ze mooiere rifjes gebruiken bij de sg!hahaha

ZIPPOTHEREALDUDE
28 april 2003, 17:39
voooral die 3e mp3 van die sg supreme ownd wel ,,, hahah maarja welke is nou echt beter ik hou wel van een golden earring achtig toontje

lars
28 april 2003, 17:50
is ook een manier om je postgcount omhoog te krijgen.


dit ook

JV
28 april 2003, 18:05
een smartwood stufio heeft ook niet echt de normale les paul toon. door die smartwood top krijg hij een stuk lichter geluid dan een "echte" studio

ZIPPOTHEREALDUDE
28 april 2003, 19:12
zijn er nog mensen die zelf een smaak hebben en die zeggen !! DEZE IS T COOLSTE DIE HEB IK ZELF DIE OWND DIE IS GEWOON VET RELAXED EN DAAR KAN IK GVD GEWOON ALLE ZALEN MEEJ PLATSPELEN! :grin:

JV
28 april 2003, 19:15
met een SG supreme kan dat wel hoor, mooi topje zit erop, zeker die blauwe.

maar me eigen gitaar zou ik er toch niet voor ruilen :smile:

Novoselic
28 april 2003, 19:16
Ja hier. Ik heb een geweldige gibson sg hij is mat zwart n heeft een geweldig warm geluid, zodat je er elke muzieksoort mee kunt spele en het klinkt fantastisch

Matje
28 april 2003, 19:31
Op 2003-04-28 17:34, schreef ZIPPOTHEREALDUDE:
hahah gibson sg 1200 hahahhah ik kan ze halen voor 1000
:smile:


de specials ja, de standards niet

UncomfortableDotOrg
28 april 2003, 20:21
Ik vind de supreme enorm roeleren... ik vind het denk ik de vetste gibson, alhoewel een sg standard of lp classic/standard in de buurt komen...

-hij is ubermooi
-hij heeft een maple top
-hij heeft bindingen
-hij klinkt enorm lekker

het enigste nadeel is dat ik er een iets heter brugelement in zou willen hebben waarschijnlijk, mischien een 498 of 501...

helaas is deze wel twee keer zo duur als een standard, maar ik weet niet wat je budget is...

Ik vind wel dat je ze uit moet gaan testen, en niet op de meningen van ons af moet gaan, alleen de meningen over kwaliteit tellen hier eigenlijk mee, omdat smaken verschillen...

ZIPPOTHEREALDUDE
29 april 2003, 12:49
mm jah ik weet nie maar ik denk dat ik een gibson les paul studio ga kopen wine red ,, die dingen kosten rond de 1500 en ze spelen kij goed