PDA

View Full Version : Iemand die me wat ideeën kan geven?



loveu2man
7 juni 2010, 20:14
Hallo mensen :)

Hopelijk kunnen jullie mij wat op weg helpen met het kiezen van een versterker.

Ik zoek een versterker met een lekkere clean geluid en een redelijke gain geluid. Een aux ingang zou ik erg waarderen. Wat delay en reverb zou ook wel leuk zijn.

De versterker is vooral voor thuisgebruik, maar het zou handig zijn als ik hem in een eventueel latere bandje zou kunnen gebruiken.

Ik zelf zat te denken aan een rolands cube 20 of 30x, maar ik heb me laten vertellen dat deze moeilijk over de drums heen komt.

Ik heb een budget van ongeveer 250-300 euro, maar minder is altijd welkom.

De versterker mag 2e hands zijn en daarvoor wil ik best zo'n 3 kwartier tot een uurtje op mijn scooter zitten. Ik woon in Uden, Noord-Brabant.

Ik heb al wat op marktplaats rondgekeken en op sites zoals feedback, guitarking, thomann, maar het is zoveel om in mijn eentje een keuze uit te maken.

Misschien wat suggesties voor een versterker en wat informatie over hoeveel watt genoeg zou zijn om over de drums heen te komen?

Alvast bedankt :)

the sure thing
7 juni 2010, 20:24
De Roland cube 30X. Luid genoeg voor boven een drummer, tenzij je drummer VEEL te hard speelt of jullie aan grunge/metal/nog erger willen gaan doen.

jappejongen
7 juni 2010, 23:02
weeral raad ik een marshall MG aan (30 Watt of meer),
prachtige klank voor een transistorversterker, geschikt voor veel stijlen,
de moeite om is te testen!

succes!

Exi
7 juni 2010, 23:45
Voor welke muziekstijlen moet de amp geschikt zijn? (Ik neem aan U2?)
U2 is Vox versterkers, maar verder ook een heel ingewikkeld geluid om na te bootsen. Met mijn Vox VT-30 kwam ik wel aardig in de buurt van een soortgelijke sound. Deze heeft Reverb en Delay (en nog een zootje effecten waarvan je denk. Leuk dat het erop zit, maar ik gebruik het toch niet).

Mijn VT-30 vertoont de laatste tijd helaas wel veel kuren, dus over de betrouwbaarheid van die amp ben ik wat minder te spreken. Maar misschien heb ik gewoon een bagger-exemplaar :chicken:

Andere amps die ik persoonlijk beter vind dan de Cubes zijn: o.a. Peavey Vypyr en Fender Super/Vibro Champ XD.
2e hands zijn er ook heel veel opties. Daar kan een ander forumlid wellicht meer over zeggen.

Midwolda
8 juni 2010, 07:23
Voor dat bedrag zou ik ook voor de Super Champ XD gaan.
Waanzinnig veel versterker voor je geld... als je van Fender houdt.

Scrollcock
8 juni 2010, 13:10
De Fender Superchamp XD is echt prima, dit is voor zo ver ik weet een 15 watt buizen versterker (meer dan genoeg watt, veel meer dan 30 transistor watt(shoot me if i'm wrong)) met een mooie klank, een vriend van mij heeft die ook. Nadeel: de effecten zijn minder handig in vergelijking met de vox, (deze kun je precies tappen) en een los delay pedaal is te koop vanaf ongeveer 75 euro (2e hands boss e.d.) maar er zit dus wel een reverb en een delay op. Nadeel: is duurder als bijvoorbeeld de vox (er staat nu een fender op internet voor 229 euro, mijn vox heb ik voor 100 verkocht)

De fender is wel denk ik de versterker met de meeste doorstroom mogelijkheden (dat je hem niet na een jaar weer verkoopt voor een zwaardere versterker) dit is denk ik een redelijke basis als je er pedaaltjes op zou willen aansluiten.

Ik had zelf tot 3 maanden geleden een Vox AD30VT, deze deed het bij mij prima. Mooie effecten etc (ook reverb en delay). Geen problemen mee gehad. Verder heeft een band genoot van mij een Roland cube 30, dit is ook een best aardig versterkertje maar ik geef toch nog de voorkeur aan de vox. (hier kan ook wat meer mee). maar deze mening komt wel van een oud vox gebruiker en niet van een roland gebruiker dus wees kritisch en neem veel advies van verschillende mensen aan!

succes,
Mart

P.S mijn post is een beetje chaotisch geworden dus ik hoop dat je het nog snapt!

loveu2man
8 juni 2010, 15:45
Dank jullie wel voor jullie feedback :)

De bands/artiesten die ik graag speel (wil spelen) zijn Carlos Santana, Buckethead, Led Zeppelin, AC/DC, guns n roses ook wel, Dire Straits, Baris Manco (een Turkse artiest). En verder wou ik de versterker ook voor een semi-akoestisch gitaar gebruiken (vergeten er bij te zetten :P). Op de akoestische gitaar wil ik dingen in de richting van Classical Gas spelen, wat tokkelpartijen en ook een klein beetje Spaanse slagwerk misschien.

En even over die buizenversterker, ik heb gehoord dat buizenversterkers wat meer onderhoud met zich meebrengen? Is dit verwaarloosbaar of zal ik hier veel aan kwijt zijn in de loop der jaren?

Misschien ook wel handig om mijn gitaren te noteren:
- PRS Se Singlecut
- Stagg Semi-Akoestisch

Exi
8 juni 2010, 16:34
Is verwaarloosbaar. De Fender heeft geloof ik een speciaal kanaal voor akoestische gitaren. Ik denk dat de Fender die muziekstijlen ook wel aankan.
(Sorry voor mijn foute U2 aanname:D)

Midwolda
8 juni 2010, 18:46
De SCXD heeft een standje "acoustic" maar die vond ik wat te losjes klinken.
Eèn standje terug, op "jazz", klonk het veel beter met m'n Crafter met Shadow piezo.

loveu2man
9 juni 2010, 00:00
Hm, is goed, dank jullie wel voor de info :)

Ik denk dat ik wel even zoet ben met het vinden en testen van deze versterkers :)