PDA

View Full Version : Zvex super hard on



titzenpitzer
7 juni 2010, 18:44
Hoi!

Heb wat zitten zoeken maar heb niet direct een antwoord gevonden op mijn vraag dus bij deze:

Zijn er hier toevallig nog SHO-gebruikers?
Ik heb er onlangs eentje bemachtigd en ik gebruik hem om een vuile rand aan mijn sound te geven...maar dan ook wel een héél vuile rand. Zo zet ik hem bijna op maximum maar hou ik het volume van de versterker redelijk laag.

Ik heb gehoord dat de SHO ervoor kan zorgen dat je lampen worden "geroosterd". Lijkt me niet echt leuk...er komt binnenkort een nieuwe versterker aan en vraag me af hoe ik dat roosteren kan voorkomen?

Dank!

Dirk_Hendrik
7 juni 2010, 18:54
Ik heb gehoord dat de SHO ervoor kan zorgen dat je lampen worden "geroosterd". Lijkt me niet echt leuk...er komt binnenkort een nieuwe versterker aan en vraag me af hoe ik dat roosteren kan voorkomen?



Waar heb je dat gehoord??

titzenpitzer
7 juni 2010, 19:01
Klinkt misschien wat onnozel, maar heb dat gelezen in de comments van een youtube-clipje.

http://www.youtube.com/watch?v=3xY031CIc38

mario88
7 juni 2010, 19:39
Nooit problemen mee gehad:P heb er eentje zelf gemaakt maar gebruik m verder niet echt. Maar me buizen in mn voxje zijn nog gewoon heel hoor.

Steven Otto
7 juni 2010, 19:39
Youtube comments moet je altijd met een korreltje zout nemen en daarnaast, ik kan me amper voorstellen dat Zvex een booster van 200 ballen op de markt brengt die je buizen 'roosteren'. Misschien dat toevallig een buis op was, op het moment dat hij zijn SHO aan had of zo...

titzenpitzer
7 juni 2010, 19:41
Altijd een vatje zout gereed als ik op die website zit te surfen ;)
Maar het verontrustte me toch effe...

robert-gitarist
7 juni 2010, 19:54
Wat ik ooit eens gelezen heb is dat een overdrive pedaal of distortion in de FX loop van een buizenamp erg slecht is maar of dat je buizen doet roosteren weet ik niet. Maar een Super hard on is toch een boost pedaal? Als ik een MXR micro amp in de fx loop gooi krijg ik alleen een hoop volume erbij.

bass blom
7 juni 2010, 19:58
hij fokt je signaal wel mega op, tenminste, mijn box of rock doet dat.
maar roosteren.. volgens mij doe je dat hoe dan ook als je je buizenversterker aan zet.

titzenpitzer
7 juni 2010, 20:12
Met mijn hotrod heb ik nog nooit een distortion of overdrivepedaal in de FXloop gezet omdat de overdrive zo verschrikkelijk is.
Dus ook niet met de Zvex! Volgorde pedalen: git, tuner, RAT, zvex, amp.

Dolf
7 juni 2010, 20:51
Met mijn hotrod heb ik nog nooit een distortion of overdrivepedaal in de FXloop gezet omdat de overdrive zo verschrikkelijk is.
Dus ook niet met de Zvex! Volgorde pedalen: git, tuner, RAT, zvex, amp.

Hmmm, iemand die in Aalst woont en nog enkel met een RAT speelt, volgens mij heb ik twee weken geleden jouw Boss Blues Driver overgekocht?

Mitch
7 juni 2010, 21:16
Gaan de buizen van over hun nek, geeft de buizen op hun donder, trapt je buizen omhoog, laat je buizen schreeuwen... ik heb het allemaal al een keer gelezen. Maar roosteren? Da's weer een nieuwe. Bedankt voor het uitbreiden van het assortiment :D

titzenpitzer
7 juni 2010, 22:32
Hmmm, iemand die in Aalst woont en nog enkel met een RAT speelt, volgens mij heb ik twee weken geleden jouw Boss Blues Driver overgekocht?

Haha, correctomundo ;)

titzenpitzer
7 juni 2010, 22:33
@ Mitch: Ik zal het maar gewoon houden op "kapotmaken" ;)

Dolf
7 juni 2010, 23:12
Haha, correctomundo ;)

Altijd grappig dat je hier toch ook mede-Belgen tegenkomt. Misschien een opsteker voor gitaarnet is dat ik geen Belgisch forum ken dat ook zo actief/nuttig is.

On-topic:
Die SHO zal je eerste preamp buisjes wat meer doen uitsturen. Die zal harder moeten werken en dat zal de levensduur waarschijnlijk ietwat inkorten. Maar daar moet je je zeker niet door laten afschrikken, dat is verwaarloosbaar en preamp buisjes gaan sowieso een heel pak langer mee dan je eindlampen.

Ook zou je met deze redenering kunnen zeggen dat je nooit je versterker mag open draaien of sterker nog iedere minuut dat je versterker aan ligt gaan je lampen een beetje kapot ;-)

Niet van wakker liggen dus!

titzenpitzer
7 juni 2010, 23:39
Inderdaad, ben al +-7 jaar op dit toch erg levendig forum aan het loeren en heb hier al heel wat geleerd.

En goed! Ik zou het erg jammer gevonden hebben aangezien de sound die ik bij het testen van de Super Reverb eruit heb gekregen gewoonweg fantastisch was.

Squier4ever
7 juni 2010, 23:55
Hij kan inderdaad een enorme opdonder aan je signaal geven, maar dat is wel gaaf toch? Gebruik die booster altijd met veel plezier!

Ga binnenkort voor een echte box of rock denk ik.

Rick trodat
8 juni 2010, 09:12
En als je deze koopt, koop dan niet de zvex voor een mega bedrag, maar koop de flowerbooster van newtone oid, of losse onderdelen.

Scheelt een slok op een borrel, wat betreft de prijs en ik had em binnen 20 minuten in elkaar gezet.

humbucker
8 juni 2010, 10:19
Dat heb ik ook geprobeerd, die SHO in elkaar te zetten. En het viel me toch zwaar tegen om dat ding in elkaar te zetten, al wordt het omschreven als het makkelijkste pedaal ooit... Het ding ligt nu een klein jaartje in een of andere schuif. Zit een foutje in, hij zwakt het signaal af. Maar binnenkort heb ik vakantie dus dan heb ik tijd om hem eens na te kijken. :)

Nielsje
8 juni 2010, 10:22
Dat heb ik ook geprobeerd, die SHO in elkaar te zetten. En het viel me toch zwaar tegen om dat ding in elkaar te zetten, al wordt het omschreven als het makkelijkste pedaal ooit... Het ding ligt nu een klein jaartje in een of andere schuif. Zit een foutje in, hij zwakt het signaal af. Maar binnenkort heb ik vakantie dus dan heb ik tijd om hem eens na te kijken. :)

Batterij omdraaien....

Rick trodat
8 juni 2010, 10:51
Dat heb ik ook geprobeerd, die SHO in elkaar te zetten. En het viel me toch zwaar tegen om dat ding in elkaar te zetten, al wordt het omschreven als het makkelijkste pedaal ooit... Het ding ligt nu een klein jaartje in een of andere schuif. Zit een foutje in, hij zwakt het signaal af. Maar binnenkort heb ik vakantie dus dan heb ik tijd om hem eens na te kijken. :)

Ik snap dat niet iedereen even handig is, maar dit is inderdaad een heel makkelijk pedaal. Aan een reverb of delay oid ga ik ook niet beginnen.

(Ben nu bezig met een tubescreamer, die is al iets lastiger)

rufus
8 juni 2010, 14:29
Ik had hem in elkaar gezet, hij klonk fantastisch 6 maand aan een stuk.

Toen het pedaal bij m'n pc gezet even en hij was kaputto?!?

Ik maak ooit een nieuwe...

humbucker
8 juni 2010, 15:07
Batterij omdraaien....


Heb ik al eens geprobeerd denk ik, hielp niet. Toch bedankt!

Der Groovemeister
9 juni 2010, 20:20
Ik had hem in elkaar gezet, hij klonk fantastisch 6 maand aan een stuk.

Toen het pedaal bij m'n pc gezet even en hij was kaputto?!?

Ik maak ooit een nieuwe...
Die FET-transistors zijn erg gevoelig voor statische electriciteit. Is je PC niet geaard? Je kunt de SHO waarschijnlijk eenvoudig repareren door er een nieuwe transistor in te zetten.

rufus
12 juni 2010, 01:35
Ik zal een nieuwe transistor bestellen als ik nog ééns een projectje bouw bij newton. 8 euro verzendingskosten enkel voor een transistor zie ik niet zitten.

peter_heijnen
12 juni 2010, 10:03
Bij mijn flowerbooster is die fet er al twee keer uitgeklapt. Vind ik toch behoorlijk vervelend, voor mij even geen FB meer.

Der Groovemeister
12 juni 2010, 12:12
van transistors kun je er altijd beter een paar meebestellen. Ze kosten geen drol.
Je moet die FET's heel voorzichtig behandelen qua statische electriciteit. Voordat je ze beetpakt jezelf eerst ontladen door de verwarming even goed vast te pakken of de randaarde in het stopcontact. Dan gaat het altijd goed.

Ik zou even bellen naar Gert-Jan (Newtone) of je 1 of een paar transistors gewoon in een envelop met een postzegel kunt krijgen. Doet ie meestal wel voor zo'n kleine bestelling.

Dolf
12 juni 2010, 12:42
Het is ook niet echt een exotische transistor, als er ergens een elektronica-winkel in de buurt is bij jou is de kans groot dat ze die daar ook wel hebben liggen.

Ik had gelezen dat het vooral komt door de voeding te verwijderen terwijl er nog een input-signaal aanwezig is dat ze de geest geven (vraag mij niet waarom). Normaal gezien is er daarom een bescherming voor de FET in het circuit voorzien (hiervan zijn er twee versies; één met twee diodes en één met een zenerdiode).

JeroenP
13 juni 2010, 13:08
Je kan natuurlijk ook net als mij iemand anders zo'n ding laten maken:hippie:

Laurent (Lauke_101 volgens dit forum) heeft erdit van gemaakt:
Een looper met SHO boost erin. Best wel leuk!

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/JeroenP/IMG_4477.jpg

lauke_101
13 juni 2010, 19:08
Bedankt voor de gratis reclame Jeroen! :ok:

Ben er stiekem best trots op, hij ziet er wel goed uit zo. Ik mis 'm wel eigenlijk, wou dat mijn eigen SHO al af was.. Die Princeton drive zal ik nog wel eerder af hebben dan dat Mike klaar is met mijn SHO denk ik =P