PDA

View Full Version : Gitaar kabel langer maken??



Nickboygta
7 juni 2010, 16:49
Hallo medegitaarristen:) ik vond mijn kabel van 3 meter nogal erg kort en wil hem dus verlengen en zou ik dat bijvoorbeeld kunnen doen met een oude stofzuiger kabel en die dan eraan te solderen??(in de plug zegmaar) of veroorzaakt dit ruis?? Of een andere irietante bijwerking??

Mikos
7 juni 2010, 16:51
De beste oplossing hiervoor is om naar de plaatselijke gitaarboer te gaan, en daar een 6 meter kabel te kopen, of misschien wil je zelfs 12.
Ik denk niet dat het goed gaat werken als je zelf wat gaat maken..

Tupelo
7 juni 2010, 17:01
Gewoon goed trekken, gaat het vanzelf over. :ok:

geert1976
7 juni 2010, 17:08
Gewoon goed trekken, gaat het vanzelf over. :ok:

:seriousf::seriousf::seriousf: geniaal

on topic, gewoon een langere kabel kopen:)

oigun
7 juni 2010, 17:11
Hé nick wat is je realnick?:seriousf:
Een langere kabel dat willen we allemaal en hoe moet het dan met stofzuigen?

kenx
7 juni 2010, 17:11
Hallo medegitaarristen:) ik vond mijn kabel van 3 meter nogal erg kort en wil hem dus verlengen en zou ik dat bijvoorbeeld kunnen doen met een oude stofzuiger kabel en die dan eraan te solderen??(in de plug zegmaar) of veroorzaakt dit ruis?? Of een andere irietante bijwerking??


Haha, een oude stofzuigerkabel! Dat is nog steeds de beste kwaliteit :D Man man man, het wordt hier niet gekker!

Wiellem
7 juni 2010, 17:13
Haha, een oude stofzuigerkabel! Dat is nog steeds de beste kwaliteit :D Man man man, het wordt hier niet gekker!

Wel mooi materialen hergebruiken en niet weggooien :)

Wie weet overtreft die stofzuigerkabel wel een Monster kabel van €200 :P

Tupelo
7 juni 2010, 17:59
Wel een Miele hoop ik...
Bedoel zo een kijkshopstofzuiger, dat is rukmateriaal.

nickofzo
7 juni 2010, 18:04
rukken zuigen en kabels..

jongens jongens,.





gewoon een lange kabel kopen.. misschien een pedaaltje erbij.. heb je gelijk oplossing voor je andere kabel..

Daan_B
7 juni 2010, 18:08
Ik zou stoppen met gitaar spelen en de nieuwste GTA game kopen:chicken:.

snaarplukker
7 juni 2010, 18:21
... of veroorzaakt dit ruis?? Of een andere irietante bijwerking??Ja, luister maar eens naar je stofzuiger.;)

Plant
7 juni 2010, 18:26
Hallo medegitaarristen:) ik vond mijn kabel van 3 meter nogal erg kort en wil hem dus verlengen en zou ik dat bijvoorbeeld kunnen doen met een oude stofzuiger kabel en die dan eraan te solderen??(in de plug zegmaar) of veroorzaakt dit ruis?? Of een andere irietante bijwerking??

Welkom op het forum.

Nu maar een antwoord waar je wat aan hebt:

Een stofzuigerkabel is geen afgeschermde kabel en gaat je dus een hoop storing (brom) opleveren.
Een kabel verlengen moet je nooit doen. Dan zit er een mechanisch zwak punt in waarop de kabel als eerste kapot gaat.

Midwolda
7 juni 2010, 18:26
En tone-suck natuurlijk he... :D

Nickboygta
7 juni 2010, 18:30
Ik zou stoppen met gitaar spelen en de nieuwste GTA game kopen:chicken:.

Die heb ik al :| maar ik dagt maak een cheap-ass kabel maja...

jutter
7 juni 2010, 18:31
Neem een doortrekkabel van de plee:seriousf:

ivor
7 juni 2010, 19:28
Dit een oplossing?

http://www.muppa.nl/images/CVC5716M-03.jpg

bass blom
7 juni 2010, 19:50
geniaal! ook dan dat ding in je gitaar inbouwen waarmee je de kabel met een druk op de knop naar binnen trekt :seriousf::seriousf::seriousf:

stikel
7 juni 2010, 19:53
Die heb ik al :| maar ik dagt maak een cheap-ass kabel maja...

Iemand met dergelijk schrijfgedrag zou beter een cursus Nederlands gaan volgen i.p.v kabels verlengen :soinnocent: (je bent de enigste niet hoor, laat dat een kleine troost zijn :D).

On Topic. Instrumentenkabels verleng je niet, die koop je op de vereiste lengte


Groet Jan

Martijn-w
7 juni 2010, 20:04
Enigste? Hmm...

Midwolda
7 juni 2010, 20:06
Iemand met dergelijk schrijfgedrag zou beter een cursus Nederlands gaan volgen i.p.v kabels verlengen :soinnocent: (je bent de enigste niet hoor, laat dat een kleine troost zijn :D).


Hoe weet jij nou weer hoe eeeeenigjes Nickboygta is of kan zijn? :hippie:
Dat hij niet de enige is die schrijffouten maakt, daar heb je wel gelijk in... ;)

AgileGhost
7 juni 2010, 21:55
Toch wel typisch dat zekere forummembers meteen weer iemand moeten gaan afzeiken. Laat die gast lekker. Of hebben jullie dit nodig om je eigen zelfbeeld weer een beetje op te krikken?

Daan_B
7 juni 2010, 22:00
Toch wel typisch dat zekere forummembers meteen weer iemand moeten gaan afzeiken. Laat die gast lekker. Of hebben jullie dit nodig om je eigen zelfbeeld weer een beetje op te krikken?

Dan heb je lindstorm's topic over zijn Gibsun nog niet gezien..:makeup:

oigun
7 juni 2010, 22:35
Ik zou nickyboy's IP-adres wel eens willen vergelijken met die van de andere forumleden. Volgens mij worden jullie gefopt:seriousf:

Bolder
7 juni 2010, 22:43
Ik zou stoppen met gitaar spelen en de nieuwste GTA game kopen:chicken:.

Haha die gaat in mijn sig!

stikel
7 juni 2010, 22:47
Hoe weet jij nou weer hoe eeeeenigjes Nickboygta is of kan zijn? :hippie:
Dat hij niet de enige is die schrijffouten maakt, daar heb je wel gelijk in... ;)

Bron Taaladvies:
Enigste / enige

Vraag
Is het correct om enigste in plaats van enige te gebruiken?

Antwoord
Het gebruik van de vorm enigst(e) is niet voor iedereen aanvaardbaar. Als u kritiek wilt vermijden, kunt u beter enig(e) gebruiken. In de vaste verbinding enigst kind is dat niet nodig.

Toelichting
De overtreffende trap wordt soms gebruikt niet om de hoogste graad, maar om een zeer hoge graad aan te geven. Men spreekt in deze gevallen van een 'onechte' of 'absolute superlatief' of ook wel van een 'elatief'. Voorbeelden van dit gebruik zijn vormen met aller- (allerliefst = 'heel erg lief' enz.), best ('heel goed'), ten strengste, met het grootste genoegen (= 'met zeer groot genoegen').

Ook van het bijvoeglijk naamwoord enig ('waarvan geen tweede is') is de onechte overtreffende trap enigst in gebruik. De betekenis ervan is gelijk aan die van de stellende trap, maar enigst heeft wel meer nadruk dan enig. Voorbeelden:

(1) Dat was zijn eerste en enigste kans.

(2) Het enigste wat hij nog kon doen, was zich uit de voeten maken.

(3) Hij is de enigste die er bezwaren tegen heeft.

Omdat enigst 'onlogisch' zou zijn ('eniger dan enig is niet mogelijk'), wordt het veelal afgekeurd. Om kritiek te vermijden kunt u zeker in geschreven taal beter voor enig kiezen; enig is altijd mogelijk in plaats van enigst.

De combinatie enigst kind is zozeer tot een vaste verbinding geworden, dat tegen het gebruik daarvan naar ons oordeel geen bezwaar kan worden gemaakt.


Naar bovenstaand relaas heb ik niet gekeken. Maar in het Fries gebruiken we de overtreffende trap. Die is op dit forum met regelmaat nodig. ienichste.:seriousf:

Groet Jan

Tupelo
7 juni 2010, 22:52
geniaal! ook dan dat ding in je gitaar inbouwen waarmee je de kabel met een druk op de knop naar binnen trekt :seriousf::seriousf::seriousf:

Zwaar geniaal, moet je patent op vragen !! Meteen af van die nare feedback op je ES model !! :ok:

Arvoitus
8 juni 2010, 01:26
Ik zou nickyboy's IP-adres wel eens willen vergelijken met die van de andere forumleden. Volgens mij worden jullie gefopt:seriousf:
Ik denk van niet:
http://alphen.nu/?p=forumgeschiedenis&uid=15244 -> http://nickwemelt.hyves.nl/?ref=sr

almarvk
8 juni 2010, 08:14
Dit gaat nergens meer over.