PDA

View Full Version : Mijn muzieklokaal leeggehaald!



Flipkoos
7 juni 2010, 15:11
Hoi,

Regelmatig wordt er ingebroken in de school waar ik werk...
Nu zijn er ook een aantal gitaren ontvreemd uit het muzieklokaal (waar ik dus elke dag lesgeef...)

Een Epiphone C70-CE (klassiek met cutaway en element)
Een Greg Bennet ac-el
Een Vintage Basgitaar en een Richwood Stallion Vintage
Ze hebben een Blueridge laten hangen, de sukkels...

De prijzen van de Vintage, de Richwood en de Bennet, daar kom ik wel achter. De Epiphone is echter al enkele jaartjes oud (en volgens mij iets meer waard dan de rest.. Iemand enig idee hoe ik achter de nieuwwaarde van die dingen kom?

Mzzl....

lindstrom
7 juni 2010, 15:19
Argh, klote man! ben je er wel voor verzekerd?

Sterkte iig!

beruk
7 juni 2010, 16:01
Uitdit (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Epiphone/C70-CE+/10/1) stukje begrijp ik dat deze gitaren nieuw ongeveer $600 moeten hebben gekost rond 1998.

Flipkoos
7 juni 2010, 16:05
Argh, klote man! ben je er wel voor verzekerd?


Ja hoor het wordt allemaal vergoed als het goed is...

Maar dat is altijd een langdurige kwestie...en ik moet natuurlijk zo snel mogelijk nieuwe gear, dus moet alvast een bedrag lospeuteren bij de man met het geld van het hoofdkantoor van onze school....

HaroldA
7 juni 2010, 17:22
Heb je alle serienummers? Kan handig zijn voor de verzekering...

Flipkoos
7 juni 2010, 18:27
Heb je alle serienummers? Kan handig zijn voor de verzekering...

Nee, maar dat scheen geen probleem.
Anders is het ook niet zo'n heel groot probleem denk ik hoor, het is een enorme schoolorganisatie met kweenie hoeveel vestigingen dus geld zat. Bovendien is dit voor onderwijsdoeleinden en moet de boel dus gewoon vervangen.
Enige wat ik wel jammer vond is dat er inmiddels aan elke gitaar een verhaal zat. De Epiphone had ik bijvoorbeeld gekocht van een oude woonbootbewoner met beginnende reuma. Was toch wel een bijzondere ontmoeting.

Rinze
7 juni 2010, 19:45
Lullig zoiets. Op welke school geef je eigenlijk les?

nielsnielsniels
7 juni 2010, 22:08
http://thederosh.files.wordpress.com/2009/05/school-of-rock-jack-black-400a012907.jpg

Flipkoos
8 juni 2010, 01:33
Lullig zoiets. Op welke school geef je eigenlijk les?

Gomarus College...

Soort christelijke school of rock :P

Ik heb alleen onderbouwklassen 1-3 van Basis tot VWO. Wel tof om speelstukjes met klassen te spelen. In elke klas zitten wel een paar beginnende gitaristen, pianisten en drummers.
Ik heb zelfs 1 eerste klas met 5 beginnende basgitaristen...da's dan weer wat veel van het goede. Maar in ieder geval muzikaal potentieel genoeg!

soup
8 juni 2010, 02:02
5 basgitaristen, hebben waarschijnlijk serieuze problemen pas daar maar maar mee op ... :)

Morio66
8 juni 2010, 23:23
Nee, maar dat scheen geen probleem.
Anders is het ook niet zo'n heel groot probleem denk ik hoor, het is een enorme schoolorganisatie met kweenie hoeveel vestigingen dus geld zat. Bovendien is dit voor onderwijsdoeleinden en moet de boel dus gewoon vervangen.
Enige wat ik wel jammer vond is dat er inmiddels aan elke gitaar een verhaal zat. De Epiphone had ik bijvoorbeeld gekocht van een oude woonbootbewoner met beginnende reuma. Was toch wel een bijzondere ontmoeting.

Laten we het niet hopen, maar noteer bij nieuwe aanschaf wel de serienummers.. Natuurlijk goed dat het geld er is, maar zo werk je wel mee aan het eventueel opsporen van gestolen spul.. volgens mij ook het nut van dit rubriekje... enne, een schoolorganisatie met geld zat?? Laten ze het maar niet horen (verkiezingen?).

Flipkoos
9 juni 2010, 06:57
enne, een schoolorganisatie met geld zat?? Laten ze het maar niet horen (verkiezingen?).

haha, nee natuurlijk niet...we moeten ook als de mieters bezuinigen volgend jaar, maar dit soort dingen die noodzakelijk zijn voor het onderwijs komen weer uit een ander potje ofzo.