PDA

View Full Version : B-Band preamps en pickups



DavyTheIncredible
7 juni 2010, 15:03
Iemand ervaring met dit merk?

Ben eens een winkel binnengestapt om een prijs te vragen voor een fishman element + montage, maar hun technieker rade me aan er een B-Band in te steken. Goedkoper en beter volgens hem.

peter_heijnen
7 juni 2010, 15:29
Topspul punt!

hendrix2
7 juni 2010, 15:36
Fantastisch gewoon. Heb zelf een B.Band A3.2 in mijn gitaar zitten en ben er uitermate tevreden mee. Heel natuurlijk, warm akoestisch geluid. Enige klacht die ik hier al gehoord heb, is dat hij soms te stil bevonden wordt. Zelf heb ik daar echter nog geen probleem mee gehad.

Binnenkort komt er nog een gitaar in huis met bband, een 12 snaar, en dat klinkt ook heel goed.

Dus ja, ik denk dat je de mening van die technieker moet volgen :). Fishman is natuurlijk ook niet slecht en heeft een grote naam, maar ik zou altijd voor een bband gaan.

Flipkoos
7 juni 2010, 16:08
Als je de nieuwere types hebt, niets aan de hand. De "oudere" hebben de neiging om erg weinig output te hebben inderdaad, waardoor op hoog volume de bijkomende ruis ook iets luider wordt.... Ben tegenwoordig wel heel wijs met mijn Headway HE2/G.FEQ, da's helemaal topspul...om je nog verder in verwarring te brengen...

DavyTheIncredible
7 juni 2010, 16:16
En hebben jullie dan dit soort pickup (onder de kam) :

http://www.b-band.com/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01hierarchyid=2&cntnt01productid=1&cntnt01returnid=151

Of dit soort pickup? (soort sticker op de soundboard)

http://www.b-band.com/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01hierarchyid=2&cntnt01productid=2&cntnt01returnid=151

... of een combinatie?

peter_heijnen
8 juni 2010, 08:56
Ik heb ze allebei, maar gebruik de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar de ust strip. De ast zou ik sowieso nooit kiezen als standalone, in dat geval altijd de ust!

Soesje
8 juni 2010, 10:58
Ik heb ook een B.Band A3.2 in me akoestische gitaar en ben er zeer tevreden over, EQ reageerd goed en vol geluid. Ik gebruik het in combinatie met een L.G. Baggs para d.i.

sly
8 juni 2010, 21:01
Ik heb in mijn Furch om 34sr ook Bband zitten met een ust en een ast.
Werkt prima met een mooi geluid ,ust voor laag/midden en ast voegt het hoog mooi toe.
Ik vindt dat Maton (Tommy Emmanuel) het mooiste pickup systeem heeft van wat ik gehoord heb.

Maar ik ben erg tevreden met Bband!

Groet Silvester

MurphyFan
15 juni 2010, 11:44
heb op mijn taylor big baby evenees een BBand setje laten inbouwen, de a3.2 samen met een UST. Gedurende een jaartje heel tevreden van geweest. Nu zit ik echter met de E-snaar die quasi geen volume meer geeft t.o.v. de A-snaar, die wel goed klinkt... Zelf ken ik te weinig hierover om de oorzaak te kunnen bepalen, maar ik vermoed dat ik het zadeltje niet gelijk genoeg afgeschuurd heb waardoor de pickup ter hoogte van de E-snaar te weinig contact maakt. Zou dit kunnen het geval zijn is mijn vraag aan de experts????

peter_heijnen
15 juni 2010, 13:09
Ik zou de gitaar even bij een expert langsbrengen.