PDA

View Full Version : Iemand ervaring met deze gitaar?



bernhardus
6 juni 2010, 22:13
aangezien het weer steeds beter word, was ik op zoek naar een gitaar die klein is en kan meenemen, naar het strand of bij het kampvuur. Ik kwam toen uit op deze gitaar: http://www.thomann.de/nl/ibanez_v50jrgbnt.htm het is de ibanez v50 jrgb. Heeft iemand ervaring met deze gitaar? Hij staat namelijk niet in de plaatselijke Muziekwinkel

mvg

bernhardus

Hanzemannetje
6 juni 2010, 22:28
Dit is op zich een prima gitaar voor op het kampvuur.

bernhardus
6 juni 2010, 22:46
Dit is op zich een prima gitaar voor op het kampvuur.

dus als ik het goed begrijp is het een no-go?

wat zou dan een goed alternatief zijn?

Hanzemannetje
6 juni 2010, 22:53
Nee, was flauw grapje. Als het voor buiten op strand is gewoon lekker een heel goedkope gitaar kopen. Komop, 75 euro, kun je geen buil aan vallen. Niet te veel nadenken over solid-tops, dat is alleen maar lastig als het een keer wat vochtig wordt. Gewoon lekker gelamineerd beatertje kopen. Ik weet niet of je bijvoorbeeld met een boel mensen samen wil gaan zingen en of het er veel waait want in dat geval zou ik geen 3/4 kopen maar een full size dreadnought want dat heeft meer volume.

Bram+
6 juni 2010, 23:06
Je had het waarschijnlijk al door, maar behalve een 3/4e body heeft deze gitaar ook een korter halsje (22") en speelt dus ook anders. Ik zie niet in waarom een iets kleinere gitaar per se makkelijker zou zijn om mee te nemen, qua gewicht scheelt het niet veel schat ik in, en zo'n 3/4e past ook nog steeds niet in je broekzak.

bernhardus
6 juni 2010, 23:13
Wat zou dan een goed alternatief zijn volgens jullie, Naast dat een 3/4 model mij makkelijker leek mee te nemen. Sprak het mij ook aan omdat ik niet zo groot ben, en bij een fullsize western niet erg comfortabel kon spelen

Bram+
6 juni 2010, 23:29
Het is een beetje persoonlijke voorkeur, maar 22 inch is volgens mij wel echt voor kinderhanden bedoeld. Maar goed: veel winkels hebben allerlei kampvuurgitaren voor onder de honderd euro van de bekende 'huismerken' als Richwood en Stagg. Als het redelijk speelt in de winkel (even uitproberen dus) en je niet te veel eisen stelt, kun je geen buil vallen aan die dingen.

Als je een 'merk' wil kun je inderdaad naar Ibanez kijken. De meest goedkope volledige gitaar is de V50NJP (http://www.thomann.de/nl/ibanez_v50njpbk_jam_pack.htm) (die zit inderdaad in een pakket inclusief gigbag, etc.). Leuke akoestische gitaren (maar ook twee keer zo duur) vind ik de Talman modellen zoals de TCY10E (http://www.thomann.de/nl/ibanez_tcy10ebk.htm). Dit is trouwens wel een electro-akoestische.
Een andere optie is Tanglewood. Ik kan me herinneren dat die niet zo lang geleden een erg voordelige gitaar op de markt hadden gebracht (ca. 150 euro) die wel erg goed was.

Hanzemannetje
7 juni 2010, 05:47
Of een Yamaha. Heb zelf nog nooit op een slechte Yamaha gespeeld, dit in tegenstelling tot Ibanez. Een Yamaha F310 kun je nieuw vinden voor 119 euro maar is wel een 'echte' gitaar.

Of kijk op Marktplaats, daar staat nu een Yamaha F310 voor vraagprijs 100 euro, pingel er nog wat af en je bent helemaal het heertje.

bernhardus
7 juni 2010, 16:34
hmmm marktplaats is een goeie, had ik nog niet gekeken:soinnocent:

ik zie nu toevallig een gitaar staan op marktplaats die mij wel aanspreekt
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/348192957-jaren-30-parlour.html?return=eJwtikEKwjAQRe9SaJdtkqKLhCAVXH qI0EYSkjZDZoqieHdHdPfe%2B99pqV9RC4NaHkbdoHd1DiYQgR 6GVMBv%2FepqIsjOEfZbHn6XHgKcHtnKbkFLpR0n2Y7nTAzPCI x4W%2FBf4VsFw8rDtO2rr3FmTXdWcDWXvbIWjOyqA9it6KAgzW XxVqmjulwb8%2F4A9z03Nw%3D%3D&df=1&fta=eNotzk1uwyAQBeC7sPB6%2BHGwB3mZZXsFCwNOreKADE6s Rrl7we3uG4303tMo8ZWwQ7Jvfnxon4gqJ0Vy%2BIE2Ng05IFU% 2B488SVZptKlfMCGqNeN9Xty1GfT8x6s2HfVMhLciaGPcBmhhS NsG6gbELu37UYIEk6psjaikxCTmSxZ6NFCQS2kI%2FaQkHFbPs WsEL3DRrxwrsxATYiraT3FRwZi6uwFCAqb76WYP5AwU3VVghpC 4QHHqgB%2BUddJzLs7PU5xC1TaN391v%2BqrOgPHokqz7GurSM s%2BdUhkQ%2Fifr854MojYCv9%2FsXMslhsQ%3D%3D&fta_ind=7&fs=1

wat is dit voor een gitaar? Er staat parlour maar wat houdt dit in?

LaurentB
7 juni 2010, 17:10
Een parlor gitaar is een klein, slank model gitaar dat vooral in de 19e eeuw en begin 20e eeuw gangbaar was, maar nu af en toe ook weer gemaakt wordt.

Als dit exemplaar echt uit de jaren dertig is zou het wel een beetje heiligschennis zijn die op vakantie of aan het strand te gebruiken, natuurlijk.

Hanzemannetje
7 juni 2010, 17:23
Ik heb sinds twee dagen toevallig zelf ook een parlor (wel een nieuwe). Dat soort gitaren is meer voor fingerpicking en heeft meestal wat minder volume dan dreadnoughts. Lijkt me minder geschikt voor wat jij ermee wil. Als je lekker akkoordjes wilt slaan (strummen) en boven het ruisen van de zee en het gekwebbel van een groep uit wil komen, neem dan een goedkope dread.