PDA

View Full Version : ik ben het zat.........



rinaldo
6 juni 2010, 21:29
ik ben het zat. altijd dat geklooi om een goede sound te krijgen uit mijn versterkers. ik heb een jcm 800 4010 combo, en een laney vc50. allebei prima versterkers, maar ze zijn zo hard. je kent het vast wel de jcm moet toch op een behoorlijk volume om lekker te klinken, en de laney is eigenlijk van het zelfde laken een pak.

dus wat krijg ik? scheve gezichten van mijn band maten, en fluitende oren na afloop.

wat ik wil is een versterker die clean en crunch, en lead op alle volumes aankan zonder meteen iel te klinken als je hem wat zachter zet.

iemand suggesties? ik zit zelf te denken aan een bogner alchmist. heb ik laatst eens aan de tand kunnen voelen bij de plaatselijke muziekhandel, en ik vond hem zeer overtuigend klinken. ik vraag me alleen af hoe hij er op de lange termijn uitkomt. ik bedoel het ziet er allemaal wel een beetje iel uit
wat de knopjes ed betreft.

maar het lijkt me wel een veelzijdig ding, die in een coverband goed te gebruiken is.

iemand ervaring met de alchemist of andere suggesties? ik wil ze graag horen

HaroldA
6 juni 2010, 22:01
Wat dacht je van een loadbox of een PPIMV in je JCM800 in laten bouwen?

rinaldo
6 juni 2010, 22:37
tja, een laodbox vreet te veel tone heb ik mij laten vertellen, en een ppimv zou een optie kunnen zijn. maar ik heb eigenlijk niet veel zin om veel geld uit te geven voor opties die het achteraf toch niet blijken te zijn. en ik heb er al aardig geld aan uitgegeven. nieuwe speakers, tonebones voor de laney enz.enz.

maar is er niemand die ervaring heeft met de bogner alchemist?

ik wil alles weten voor en nadelen wathever.

the sure thing
6 juni 2010, 22:45
Gooi het over een heel andere boeg: zoek een versterker die goed clean klinkt en haal alle overdrive/distortion uit pedaaltjes. Dis is voor mij na een HELE lange zoektocht (ook via 101 amps, PPIMV's, loadboxen, enz enz) de uitkomst gebleken.

Tuurlijk: vervorming van de amp blijft mooier, maar met pedalen wordt het volume zoveel meer controleerbaarder.

Mitch
6 juni 2010, 23:03
Ik sluit me aan bij sure thing. Een alchemist is een andere mogelijkheid, maar wel beduidend minder dynamisch dan een clean/crunchy amp met een set goeie pedalen.

rinaldo
6 juni 2010, 23:08
ja dat zou ook een optie kunnen zijn, maar dan begin je weer aan een zoektocht welke pedaaltjes het beste klinken. en ik kan je vertellen dat in de loop der jaren al heel wat geld uitgegeven heb aan versterkers pedalen en weet ik veel wat allemaal.

ik wil gewoon een goede versterker met een goed controleerbaar geluid die veelzijdig is. dit in verband met het feit dat hij in een coverband gebruikt word, en je dus veel verschillende sounds nodig hebt

TimS
6 juni 2010, 23:15
Een 4010 is toch ook 1 kanaals? Of neem je de Laney én de Marshall me naar elk optreden?

Thiez
6 juni 2010, 23:19
Je kunt misschien eens kijken naar engl blackmore (of engl screamer 50 watt met zelfde featers).
Ik vind er een heerlijke sound inzitten. Hij opend wel wat meer op hoger volume maar ook op laag volume vind ik hem erg lekker klinken.

Henri H
6 juni 2010, 23:21
Ik ken het probleem, alhoewel ik er in m'n vorige band geen problemen mee had, die vonden het wel lekker, beetje volume, ik ben er ook niet vies van. :rockon:

Wat je vraag over de Alchemist betreft, ik heb hem even 5 minuten bespeeld, maar vond het helemaal niks, niet te vergelijken met een JCM 800 volgens mij, k*tgeluid kwam eruit.

Als je beide amps verkoopt, en wellicht nog wat bijlegt, kun je een Mesa Boogie Stiletto kopen.
Max Guitar Store heeft er een aantal in de aanbieding voor €1399,-.
Ik gebruik hem in kleine kroegen, maar ook thuis op laag volume.
In tegenstelling tot een JCM 800 blijft de Stiletto gewoon lekker klinken op laag volume, bovendien heb je er een supergaaf clean kanaal op zitten, een goeie FX-loop, 2 schakelbare master volumes (officieel een solo boost, maar praktisch gezien een 2e master), en uiteraard klinkt het 2e kanaal ook erg goed, vergelijkbaar met een JCM 800.
Ik vind het een heerlijke amp.

CasB
6 juni 2010, 23:41
Ik zou gewoon oordopjes indoen.

Sj03rd
7 juni 2010, 00:21
de nieuwe HOOK R40 combo...is geweldig!
Ik heb laatst een HIWATT studio/stage combo weten te bemachtigen. Kan 20 en 40 watt. Ook te gek, maar wel 1 kanaals. Maar paar pedaaltjes (OCD, mercury box en eventide timefactor) erbij en het is helemaal af...!
Die Bogner ken ik btw niet...

Thiez
7 juni 2010, 08:57
Misschien de nieuwe blackstar venue serie. Zit geloof ik een 20 watt topje bij ook.

Kim Wilson
7 juni 2010, 09:05
Als je tevreden bent met je sound, zou ik er zonder twijfel een PPIMV in laten bouwen. Ben je voor 100 euro klaar. Als je gaat inruilen of pedalen gaat halen, ben je dat ook kwijt, op zijn minst.

rinaldo
8 juni 2010, 20:59
ja,ja,ja. het is ook allemaal niet eenvoudig natuurlijk. ik twijfel ook enorm of ik het wel moet doen, ik kan natuurlijk allebei de versterkers verkopen, maar dan krijg ik later natuurlijk weer vreselijke spijt. dat heb ik nl altijd als ik een amp verkocht heb. an die alchemist is natuurlijk een betrekkelijk nieuwe amp dus die moet zich nog bewijzen. ik heb ook nog nooit iemand op zon ding zien spelen,
behalve op youtube dan. maar daar vind ik hem niet verkeerd klinken.

en wat ook handig is, hij heeft een ingebouwde delay, en reverb.

aaarghhh die vervelende gas aanvallen ook altijd

ik geloof dat ik het maar even laat bezinken. niet meer op youtube kijken deze week, misschien gaat het dan vanzelf over:punk:

Thiez
8 juni 2010, 21:01
zeker geen overhaaste beslissing maken. en pas iets verkopen wanneer je echt opvolger hebt die overtuigend vetter is dan je andere amp.
Het is eigenlijk altijd wel zo dat je spijt krijgt van verkoop :P ik tenminste wel haha. Altijd als ik iets verkoop mis ik wel iets van mijn oude amp.

Henri H
8 juni 2010, 22:01
Ik weet het niet hoor, met die "Alchemisten", goud "maken" kan niet. ;)

'k Heb het idee dat het een marketing dingetje is, zet er Bogner op en het verkoopt.
Er zijn vast nog slechtere versterkers, maar dit is volgens mij de naam Bogner niet waardig.

Nogmaals, dit is mijn mening gebaseerd op 5 minuten "testen", dus niet geheel betrouwbaar.
Als jij hem wel lekker vindt klinken, moet je er vooral één kopen, maar ik zou niet zo snel je Marshall en Laney? ervoor wegdoen.

rinaldo
8 juni 2010, 22:41
ja misschien heb je wel gelijk. de marshall is natuurlijk wel een heel dynamische amp, maar dat volume he, en die laney is eigenlijk ook een prima ding met een goeie clean, crunch en lead kanaal.

eigenlijk heb ik al wat ik in de alchemist denk te vinden. toch maar eens een ppimv overwegen, of een tubescreamer voor de marshall en gaan met die banaan.

pfff ik geloof dat ik een serieuze gas aanval afgeslagen heb;)

PT1989
8 juni 2010, 22:46
Brunetti Singleman

mario88
8 juni 2010, 23:54
Misschien is Egnater wel wat?
http://www.youtube.com/watch?v=iIZvBQabUdw

Dingdongdengdang
9 juni 2010, 15:35
Ik zou gewoon oordopjes indoen.

Wat je zegt. :ok:

rinaldo
9 juni 2010, 22:32
hou op zeg, zometeen krijg ik weer gas: crazyhappy:

cluseau
10 juni 2010, 08:01
hou op zeg, zometeen krijg ik weer gas: crazyhappy:

Een PPIMV inbouwen is veeeeel minder gecompliceerd / goedkoper dan een andere amp zoeken hoor ! En, daarna voelt het toch ook alsof je een andere amp hebt. Geen overhaaste stappen nemen.

Frans.