PDA

View Full Version : Pod XT in effect loop van versterker



semt-x
6 juni 2010, 20:39
Is het mogelijk om een Line6 Pod XT in de effect loop van een versterker te gebruiken?
Of moet je hiervoor bepaalde truuken uithalen?

semt-x
8 juni 2010, 21:25
Ik heb nog steeds het antwoord niet gevonden. Er is wel een zo gehete 4-cable method, maar alle sites wijzen naar de nieuwe Pod. Is dit ook mogelijk op de Pod XT? Of is het gewoon niet mogelijk?
Ik wil graag deze aansluiten op de effect loop van de versterker en dan alleen de effecten van de Pod gebruiken.
Wie o wie kan/wil mij helpen?

Mitch
8 juni 2010, 21:40
Ik heb iets heel geks gedaan: ik ben naar de Line6 site gegaan, naar de afdeling Support en daar naar de Nederlandstalige handleiding van de POD XT gegaan. Jawel, je verzint het niet! :p
Daar wordt gezegd dat je 'm direct kan gebruiken naar de PA, kan aansluiten op de input van een versteker óf via de effect loop direct kan aansluiten op de eindtrap van een versterker. Maar dan functioneert -ie dus wel als pre amp.
Wat jij wil lijkt dus niet te kunnen. Je kunt het hier zelf lezen (paragraaf3.5):
http://line6.com/data/l/c0a8090b14eb8404fbc747e786/application/pdf/PODxt%20User%20Manual%20-%20Pre%20Version%202%20-%20Dutch.pdf

Noid
9 juni 2010, 22:37
Op de XT live kun je de versterker modellen ook helemaal uitschakelen (footswitch "amp"). Dan kun je de POD gebruiken zoals jij wil (alleen de effecten) In de handleiding van de XT kan ik die functie inderdaad niet vinden.

Mitch
9 juni 2010, 23:35
Er was nog de handleiding van de tweede versie XT, misschien dat het daar in staat. Maar dat heeft semt-x ongetwijfeld al gevonden.