PDA

View Full Version : Nieuwe Telecaster



VanDiekum
6 juni 2010, 18:51
Beste mede pingelaars

Nou ben ik dit weekend met mijn vriendin op stap geweest naar Rotterdam zij wou naar dat gigantische winkelcentrum Alexandrium nou had ze haar vriendin ook bij haar en dacht ik zo wat nu als ik ze daar in Rotterdam dump en zelf eens een kijkje ging nemen bij Rock Palace in Den Haag ze waren het eens met mijn voorstel aangezien ik mezelf stierlijk verveel als ik mee "moet" kleren shoppen zei ik dat ik maar eens een tripje naar Den Haag ging maken.

Nou eenmaal aangekomen in Den Haag (ik kom uit de buurt van Zwolle dus das best een wereld van verschil ) geërgerd aan het fietsverkeer en eenrichtingswegen in die mooie stad :mad: kwam ik dus aan bij Rock Palace.
Niet om ze aan te prijzen , maar ik dacht dat ik in de zevende hemel was. :crazyhappy:
Ik was al een tijdje internet aan het afstruinen naar een 2de gitaar naast mijn akoestische gitaar dus ik ben een lichte gitaar gewend en wou dus niet meteen een blok aan mijn been en een beetje comfortabel spelen, dus kwam ik al gauw uit bij een Telecaster Thinline model en viel me oog op dit blokje:
http://www.rockpalace.com/product/Squier-Classic-Vibe-Telecaster-Thinline-Natural-Maple
Dus vroeg ik of ik hem even mocht testen en dat was mogelijk en nam mee de test cabine in nou had ik zelf al niet zon goed gevoel bij Squier aangezien ik wel eens was beginners setjes had geprobeerd van dat merk en niet zo te spreken was, maar ik d8 bij mezelf ach laat ik het eens proberen aangezien ze naar mijn grondige inspectie toch best wel was aandacht hadden besteed aan dit stuk hout ik was meteen overdonderd toen ik hem inplugde en hem aansloeg en me pas aangeleerde blues rifje teste :noob: nou weet ik wel dat hun materiaal 10 x beter is in die test cabine dan wat ik thuis heb staan, maar naar eerdere testen met een London City Comet Thinline en een Mexico made Fender Telecaster dacht ik daar tipt die Squier nooit aan man wat had ik het mis :dontgeti:

Ik zeg dit niet om mijn aankoop de hemel in te prijzen maar in het algemeen om niet de budget merken meteen de grond in te beuken en alles eens test, want soms zit er wel eens een pareltje tussen ;)

Nou zal er vast wel iemand commentaar geven op deze post en zoiets zeggen van "ohw jah joh probeer dan eens een Fender gemaakt in Amerika ! ".
Nou is mijn budget daar lange niet toereikend voor en het is maar een hobby :sssh: .

Ik heb thuis een Marshall AS50D staan als versterker ( ik weet het het is een akoestische versterker maar jah ik speel ook het meeste op mijn akoestische gitaar ) en klinkt er heel erg goed op en misschien koop ik met de tijd wel een andere versterker erbij.
In die tussentijd red ik me wel en is het een aangename afwisseling nou zou ik graag wel eens reactie's willen horen van mensen die ook wel eens zo verrast zijn.

Groeten en het beste van mij

Luke-wannabe
6 juni 2010, 18:54
Gaaf hoor!
Ik heb de Fender versie ervan. Ook een beetje gepimpt met andere elementen en een ander slagplaatje, maar ik vind het een fijne gitaar. Klinkt toch 'anders' dan een standaard Tele. Een stuk warmer.
Congrats! Die Squiers zijn geweldig! Mocht ik ook een backup nodig hebben zou ik ook zo een kopen.

Ibanez666
6 juni 2010, 18:59
Geteleciteerd!

Bolder
6 juni 2010, 19:10
lief hoor.

vulvasonic
6 juni 2010, 19:29
Ik vind het helemaal niet zo'n vieze gitaar. :D
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

RoelSmoel
6 juni 2010, 22:07
Heerlijk gitaartje! Dan wel niet geschikt voor mijn muziekstijl, maar heb er al vaker wat clean stukjes en low gain stukjes op gespeeld, echt fijn ding!