PDA

View Full Version : Multitone m200 line out post volume naar pre master volume?



muziekschuur
6 juni 2010, 14:59
Hoi,

Ik heb hier een Multitone M200 met 4xECC83 en 1x ECC82.
En 8xEL34 als eindtrap. Een serieuze versterker met 4 ingangen die ik voor bas ga gebruiken (het is een echte point to point amp).

Op deze versterker, naast 6 uitgangen (2x16ohm 2x 8ohm 2x 4ohm) zit een line out slave amp op. Ik dacht deze eenvoudig tot DI te verheffen, maar deze is post mastervolume. Dus als de versterker harder wordt gezet dan is het volume van de line out ook harder en vice versa.

Ik vraag me af of het moeilijk is dit te modificeren. Iemand enig idee?

Deze versterker heeft 4 inputs die allen iets anders gevoiced lijken te zijn. Je zou verwachten dat de versterker stereo zou zijn, maar hij is mono, volgens de verkoper.

cluseau
6 juni 2010, 21:19
Een serieuze versterker.....

Dat kun je wel zeggen maar.....
Geen idee waar je master / slaveamp in het cirquit zit. Daarnaast zit je gain meestal ergens vooraan in de amp, die zal dus altijd wel invloed blijven houden. Zou best kunnen dat het eenvoudig is aan te passen maar dan is een schema toch wel handig (heb ik niet) om te communiceren.

Frans.

Basvarken
6 juni 2010, 23:30
Ik vraag me af wat het probleem is dat het volume van de slave out mee gaat met het mastervolume.

Als bassist ga je doorgaans niet gedurende een optreden aan je volumeknop zitten draaien. Je stelt het gewenste volume in; de geluidsman kijkt hoeveel hij eventueel aan moeten vullen en that's it.

Ik gebruik naar grote tevredenheid de slave out op mijn Orange AD200 als DI.
Deze is een direct patch vanaf de eindtrap. Dus waarschijnlijk ongeveer hetzelfde principe als de Multitone in kwestie.

texmurphy68
12 juni 2010, 04:56
Waarom had je verwacht dat je versterker stereo zou zijn? Heeft niet zo veel nut voor een gitaaramp toch? Of je zou met 2 gitaren willen spelen, 1 per kanaal. :dontgeti: Ik had op basgitaarforum ook al een bericht voor je geplaatst. Hou rekening als je basgitaar gaat spelen dat je er genoeg aan speakervermogen aan hangt! Je hebt hiermee echt een bullebak van een versterker! (positief bedoeld). De Multitone versterkers worden nog steeds gemaakt, ze zijn al ruim 40 jaar op de markt. Je hebt de 'master himself' al gesproken las ik, die man heeft verstand van z'n vak. Als je nog vragen mocht hebben, hoor ik het wel, ik ken het Multitone spul redelijk goed.

muziekschuur
14 juni 2010, 14:27
Ik had niet verwacht dat hij stereo zou zijn. Maar het kan dat de heer Maygra het ingebouwd had als keuze. Er zijn hier ook veel versterkers die gebruikt worden met een kant op het "hoog" (= dan 4x10) en 1 kant op het "laag" (=dan 1x15 of 2x15).

Aangezien er geen schema bij kwam is het vaak gissen wat wat is. Nu kreeg ik weer te horen dat er een HUMPOTMETER in zit...

Zo leer je elke dag weer.

Deze versterker is 25 jaar oud en moet toch weer even netjes worden afgesteld. Zonder schema is dat toch gissen. En daarbij is ie toch wat zeldzamer als een SVT.... Het is even wat zoeken dus....