PDA

View Full Version : HNGD, Gibsun les paul



lindstrom
6 juni 2010, 14:09
Heb via via een Gibsun les paul slash neppert verkregen,
nu ik de smaak van het overspuiten van gitaren te pakken heb, heb ik hem direct gedemonteerd om er een goldtopje van te maken, hier een foto zoals hij er nu bij staat, geschuurd met korrel 800.

http://img687.imageshack.us/img687/4590/img0284xg.jpg (http://img687.imageshack.us/i/img0284xg.jpg/)

http://img99.imageshack.us/img99/4438/img0285v.jpg (http://img99.imageshack.us/i/img0285v.jpg/)

De bedoeling is dat deze gitaar puur als backup meegaat puur om wanneer een snaar breekt op mijn echte gibson deze gitaar te pakken, hij zal worden uitgerust met een dimarzio tone zone en CTS pots (neck pup nog onbekend)

I'll keep you updated!!

geert1976
6 juni 2010, 14:25
Heb via via een Gibsun les paul slash neppert verkregen,
nu ik de smaak van het overspuiten van gitaren te pakken heb, heb ik hem direct gedemonteerd om er een goldtopje van te maken, hier een foto zoals hij er nu bij staat, geschuurd met korrel 800.

http://img687.imageshack.us/img687/4590/img0284xg.jpg (http://img687.imageshack.us/i/img0284xg.jpg/)

http://img99.imageshack.us/img99/4438/img0285v.jpg (http://img99.imageshack.us/i/img0285v.jpg/)

De bedoeling is dat deze gitaar puur als backup meegaat puur om wanneer een snaar breekt op mijn echte gibson deze gitaar te pakken, hij zal worden uitgerust met een dimarzio tone zone en CTS pots (neck pup nog onbekend)

I'll keep you updated!!

Is die niet van Kenny geweest?

lindstrom
6 juni 2010, 14:28
Is die niet van Kenny geweest?


Helemaal goed ;)

jij kent de gitaar??

HaroldA
6 juni 2010, 14:36
Zitten de pots op de juiste plek of ga je ze nog verplaatsen?

geert1976
6 juni 2010, 14:43
Helemaal goed ;)

jij kent de gitaar??

Ja ik ken hem, ik heb hem bij Kenny goed bekeken:ok:

Remork1970
6 juni 2010, 14:55
En wat nu als deze per ongeluk beter klinkt dan je echte Les Paul?

Venlonaer
6 juni 2010, 15:05
Welke verf ga je gebruiken om er een goldtop van te maken? Ik heb namelijk ook nog een plank liggen die in goldtopstyle moet, maar geen flauw benul welke verf nou het beste is...

vulvasonic
6 juni 2010, 15:05
Is die niet van Kenny geweest?

Kenny Rogers?!?! :eek:

new deep
6 juni 2010, 17:54
het was wel een mooi topje zo te zien?

geert1976
6 juni 2010, 18:01
En wat nu als deze per ongeluk beter klinkt dan je echte Les Paul?

Maak je geen zorgen, dat wordt die niet:ok:

Mitch
6 juni 2010, 18:16
Kenny Rogers?!?! :eek:

Lijkt me eerder Kenny Spelen.

lindstrom
6 juni 2010, 21:51
Zitten de pots op de juiste plek of ga je ze nog verplaatsen?

Nee, zitten deels niet op de juiste plaats, deze zal ik inderdaad verplaatsen.



Welke verf ga je gebruiken om er een goldtop van te maken? Ik heb namelijk ook nog een plank liggen die in goldtopstyle moet, maar geen flauw benul welke verf nou het beste is...

Flexa lak, zolang de laag heel dun blijft is de verf uitstekend geschikt ( wel even goed voorbereiden, de voorbereiding is immers cruciaal voor het gewenste eindresultaat.



het was wel een mooi topje zo te zien?

Opzich wel, alleen was de bookmatch zo scheef als de t*ring en daarom maak ik er een goldtop van ( ook om de verkeerd gepositioneerde potmeters )


En wat nu als deze per ongeluk beter klinkt dan je echte Les Paul?

Ik heb de gitaar vergeleken met mijn echte gibson met beide gitaren uitgerust met een tonezone, hij klinkt niet beter maar is in geval van een eerder genoemde "nood situatie" is het verschil acceptabel.

Hiro
7 juni 2010, 08:35
Van een goldtop spuiten wil ik wel een goed verslag ik moet t zelf binnenkort ook doen nl :P

lindstrom
7 juni 2010, 09:06
Van een goldtop spuiten wil ik wel een goed verslag ik moet t zelf binnenkort ook doen nl :P

Wees niet bang, dat verslag komt er wel ;)

wietse
7 juni 2010, 09:07
Flexa lak, zolang de laag heel dun blijft is de verf uitstekend geschikt ( wel even goed voorbereiden, de voorbereiding is immers cruciaal voor het gewenste eindresultaat.


man haal een spuitbus autolak, en een bus blanke lak krijg je een veel mooier en sterker resultaat van dan met van dat flexa spul, prima spul als je het met een kwast opbrengt alleen van hun spuitbussen kan ik niet echt blij worden.
ik heb laatst trouwens nog wat nitrolak in een spuitbus (goud) ingeslagen in een restpartij winkel a 1,50 de bus.

oigun
7 juni 2010, 09:22
Voor een goldtop gebruitke gibson een mengsel van bronspoeder en lak.
Dan wel even de binding opnieuw wit kwasten :seriousf::seriousf::seriousf:

lindstrom
7 juni 2010, 09:23
man haal een spuitbus autolak, en een bus blanke lak krijg je een veel mooier en sterker resultaat van dan met van dat flexa spul, prima spul als je het met een kwast opbrengt alleen van hun spuitbussen kan ik niet echt blij worden.
ik heb laatst trouwens nog wat nitrolak in een spuitbus (goud) ingeslagen in een restpartij winkel a 1,50 de bus.

Autolak is inderdaad ook erg goed!!! :ok: maar vind flexa ook prima werken.

Jij doelt op Motip? (ik moet nog inkopen dus wellicht de overweging waard)

lindstrom
7 juni 2010, 09:24
Dan wel even de binding opnieuw wit kwasten :seriousf::seriousf::seriousf:

hahaha ok,.. touché...

maar ik plak die gewoon lekker af ;)

oigun
7 juni 2010, 09:30
http://www.crescentbronze.us/order_products

Bronspoeder #256 was geloof ik de juiste kleur.

Jan Buurman
7 juni 2010, 11:01
En dan natuurlijk even het Gibsun/Gibson logo aanpakken of verwijderen.
Misschien kun je er wel een heel duidelijk U van maken zodat er duidelijk Gibsun op staat.... ;)

lindstrom
7 juni 2010, 11:04
Misschien kun je er wel een heel duidelijk U van maken zodat er duidelijk Gibsun op staat.... ;)

hahaha, inderdaad wel een grappig idee maar,........... nee, toch maar niet..

Jan Buurman
7 juni 2010, 11:16
Gezien jouw reacties op Chinese Nep Gibsun's ben je daartoe eigenlijk wel verplicht vind ik.... Toch?



--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Gibsun = Chinese variant. Nep spul dus en mag dus eigenlijk niet ingevoerd worden.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gitaarfreakz
de man stuurt de gitaar op als "terug van reparatie" dus geen invoerrechten

Vervalsing van geschriften / fraude... dus verboden! en jij maakt deel uit van dit strafbare feit!

Hoelang staan wij nog toe dat dergelijke wanpractijken hier gewoon getolereerd worden? want eigenlijk,... kan dit helemaal niet.

eigenlijk hetzelfde als hier op het forum een topic openen en daarin trots vertellen dat je een gestolen auto hebt gekocht en dat de verkoper tegen je verteld heeft "ik heb het chassisnummer voor je aangepast"
En dat we allemaal blij zijn voor hem met zijn nieuwe auto en vragen hoe hij nu rijdt etc. __________________

Aldus Lindstrom...

lindstrom
7 juni 2010, 11:21
Gezien jouw reacties op Chinese Nep Gibsun's ben je daartoe eigenlijk wel verplicht vind ik.... Toch?



--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Gibsun = Chinese variant. Nep spul dus en mag dus eigenlijk niet ingevoerd worden.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gitaarfreakz
de man stuurt de gitaar op als "terug van reparatie" dus geen invoerrechten

Vervalsing van geschriften / fraude... dus verboden! en jij maakt deel uit van dit strafbare feit!

Hoelang staan wij nog toe dat dergelijke wanpractijken hier gewoon getolereerd worden? want eigenlijk,... kan dit helemaal niet.

eigenlijk hetzelfde als hier op het forum een topic openen en daarin trots vertellen dat je een gestolen auto hebt gekocht en dat de verkoper tegen je verteld heeft "ik heb het chassisnummer voor je aangepast"
En dat we allemaal blij zijn voor hem met zijn nieuwe auto en vragen hoe hij nu rijdt etc. __________________

Aldus Lindstrom...

Heel scherp Jan, echter heb ik voor geen cent bijgedragen aan het importeren van deze gitaar en bega ik hierom dus geen strafbaar feit, het was me bekend dat het hier om een nep gibson ging. De verkoper heeft deze gitaar ook niet geimporteerd dus ben ik ook geen heler.
Ik heb ook geen enkele intensie om er op welke manier dan ook winst uit te halen of dergelijke wanpractijken.

Ik ben gewoon blij met deze gitaar omdat het, naar mijn ervaring, een prima gitaar is (natuurlijk niet zo goed als een echte) het is dan ook geen echte, daar ben en blijf ik natuurlijk heel eerlijk over.

dus wat is nou eigenlijk het probleem?

Mitch
7 juni 2010, 11:23
Dus als een gitaar twee eigenaren geleden nog illegaal was is -ie dat na twee verkopen niet meer? Een soort witwassen dus? Lijkt me in jouw geval wel handig, kun je veel makkelijker die gouden verf erop gooien!

HaroldA
7 juni 2010, 11:25
dus wat is nou eigenlijk het probleem?

Dat het hypocriet is. Puur omdat je niet de 2e eigenaar maar de 3e bent is het geen heling? Hou je de vraag/markt niet in stand met het kopen van een illegale kopie? Ben je nou niet je illegale kopie aan het verheerlijken? Denk je niet dat omdat jij hier zegt dat het een ideale backup is voor weinig dat anderen nu ook illegale kopieën illegaal gaan importeren?

Oftewel: hypocriet en getuigt van bar weinig moraal/ruggegraat. :stop:

Jan Buurman
7 juni 2010, 11:28
Daarom lijkt mij het ook een goeie actie om er wel heel duidelijk een GibsUn van te maken, ook al zal het misschien een erg lekker back-up gitaartje worden...

lindstrom
7 juni 2010, 11:32
Dus als een gitaar twee eigenaren geleden nog illegaal was is -ie dat na twee verkopen niet meer? Een soort witwassen dus? Lijkt me in jouw geval wel handig, kun je veel makkelijker die gouden verf erop gooien!




Dat het hypocriet is. Puur omdat je niet de 2e eigenaar maar de 3e bent is het geen heling? Hou je de vraag/markt niet in stand met het kopen van een illegale kopie? Ben je nou niet je illegale kopie aan het verheerlijken? Denk je niet dat omdat jij hier zegt dat het een ideale backup is voor weinig dat anderen nu ook illegale kopieën illegaal gaan importeren?

Oftewel: hypocriet en getuigd van bar weinig moraal/ruggegraat. :stop:

Ik verkoop hem niet meer door en haal hem hiermee van de markt af, eigenlijk iets heel positiefs..

Ik ben inderdaad fel tegen het importeren en produceren van dergelijke gitaren maar als er een op mijn pad komt vind ik het stiekem wel geinig, ik zal er echter niet actief naar opzoek gaan.
Het importeren van dergelijke gitaren is een strafbaar feit. het verkopen met winstoogmerk van dergelijke gitaren is een strafbaar feit.
Het overnemen van een dergelijke gitaar van iemand die er niet veel mee doet is niet strafbaar en zal de markt van dergelijke gitaren niet stimuleren, vandaar dat ik dit voor me zelf kan rechtvaardigen.

Je kunt het hypocriet noemen, ik zie het zelf gewoon anders.

Mitch
7 juni 2010, 11:39
Ik ben inderdaad fel tegen het importeren en produceren van dergelijke gitaren maar als er een op mijn pad komt vind ik het stiekem wel geinig, ik zal er echter niet actief naar opzoek gaan.
Het importeren van dergelijke gitaren is een strafbaar feit. het verkopen met winstoogmerk van dergelijke gitaren is een strafbaar feit.
Het overnemen van een dergelijke gitaar van iemand die er niet veel mee doet is niet strafbaar en zal de markt van dergelijke gitaren niet stimuleren, vandaar dat ik dit voor me zelf kan rechtvaardigen.

Je kunt het hypocriet noemen, ik zie het zelf gewoon anders.

Serieus gast, lees je post nou nog eens. Je spreekt jezelf keihard tegen.

En ja, het is een knutselgitaar en wordt later een back-up gitaar maar dan is het toch wel een prettige bijkomstigheid als er Gibson op de headstock staat. Blijkbaar vind je het zelf heel oké, maar het heeft er de schijn van dat je gewoon voor de goedkoopste weg gaat en dan ineens alles prima vindt. Dat wordt dus bedoeld met 'hypocriet'.

lindstrom
7 juni 2010, 11:43
En ja, het is een knutselgitaar en wordt later een back-up gitaar maar dan is het toch wel een prettige bijkomstigheid als er Gibson op de headstock staat. Blijkbaar vind je het zelf heel oké

sterker nog, ik vind dat best wel geinig, tof en leuk ja.. is zeker geen leugen.


maar het heeft er de schijn van dat je gewoon voor de goedkoopste weg gaat en dan ineens alles prima vindt. Dat wordt dus bedoeld met 'hypocriet'.

Prima joh, als jij dat zo vind.. gelukkig is er niks hypocriet aan mijn main axe ;)

En als ik ooit de financien vind om een backup gibsOn te kopen dan zaag ik een stuk van de neppert af en hang ik hem aan de muur alsof hij uit de muur komt zetten :) hij zal sowieso niet meer op de markt komen.

HaroldA
7 juni 2010, 11:44
Ik verkoop hem niet meer door en haal hem hiermee van de markt af, eigenlijk iets heel positiefs..

Dus als ik er 1 importeer en niet verkoop haal ik 'm van de (Chinese) markt af dus dat is positief? :???:

lindstrom
7 juni 2010, 11:54
Dus als ik er 1 importeer en niet verkoop haal ik 'm van de (Chinese) markt af dus dat is positief? :???:

Nee, want het importeren is strafbaar, niet zo positief dus.


Daarom lijkt mij het ook een goeie actie om er wel heel duidelijk een GibsUn van te maken

zoiets? :P

http://img180.imageshack.us/img180/1950/head2q.jpg (http://img180.imageshack.us/i/head2q.jpg/)

HaroldA
7 juni 2010, 11:57
Nee, want het importeren is strafbaar, niet zo positief dus.

O, wacht... Ik laat iemand anders 'm importeren, die verkoopt 'm (met winst) en van de 2e eigenaar koop ik 'm. :ok:

(de originele importeur importeert een nieuwe en verkoopt die weer met winst, etc)

lindstrom
7 juni 2010, 11:58
O, wacht... Ik laat iemand anders 'm importeren, die verkoopt 'm (met winst) en van de 2e eigenaar koop ik 'm. :ok:

(de originele importeur importeert een nieuwe en verkoopt die weer met winst, etc


zelfs zo is het niet gegaan ;) de vorige eigenaar heeft er niet zo veel voor betaald en zal dus niet winstgevend geweest zijn. wat daarvoor is gebeurd is mij niet bekend. er zal vast iemand geld verloren hebben op deze gitaar, dat is heel vervelend en daarom moeten die bouwers en importeurs harder aangepakt worden!

Venlonaer
7 juni 2010, 12:07
Gaan we weer!:makeup:


Nee, want het importeren is strafbaar, niet zo positief dus.

zoiets? :P




Dit is beter;)
http://img241.imageshack.us/img241/7366/zowd.jpg (http://img241.imageshack.us/i/zowd.jpg/)

lindstrom
7 juni 2010, 12:16
Gaan we weer!:makeup:




Dit is beter;)
http://img241.imageshack.us/img241/7366/zowd.jpg (http://img241.imageshack.us/i/zowd.jpg/)

hahaha.. ook best grappig..

Quink
7 juni 2010, 12:19
Wat ik mij afvraag, waarom gaat er op dit topic geen slotje? Als je een topic opent met de vraag waar je Gibsun kunt kopen gaat er (terecht) een slotje op, maar als je er eenmaal een hebt is het geen probleem meer? :???:

HaroldA
7 juni 2010, 12:21
Wat ik mij afvraag, waarom gaat er op dit topic geen slotje? Als je een topic opent met de vraag waar je Gibsun kunt kopen gaat er (terecht) een slotje op, maar als je er eenmaal een hebt is het geen probleem meer? :???:

Inderdaad!

Als ik een topic open over mijn 3e handse illegale Cubase kopie dan wordt dat topic ook zeer snel dicht gegooid!

Rapporteren dan maar?

benwave
7 juni 2010, 12:25
Gaan we weer!:makeup:




Dit is beter;)
http://img241.imageshack.us/img241/7366/zowd.jpg (http://img241.imageshack.us/i/zowd.jpg/)



Zo wordt het ineens een stoer gitaartje, beter nog dan the real deal

RedBuell
7 juni 2010, 12:28
Jammer van een best interessant topic.......

lindstrom
7 juni 2010, 12:32
Als dit topic dicht gaat, open ik een nieuwe voor de paintjob waar blijkbaar intresse voor is.

almarvk
7 juni 2010, 12:36
Ik snap dat het dubbel overkomt, maar het is voor mij wel duidelijk dat het hier gaat om een gitaar (dat inderdaad een illegaal product is) is gekocht als tweedehands en waarvan de eigenaar een nieuw kleurtje erop wil aanbrengen. In tegenstelling tot een topic van gisteren waarin werd gevraagd waar je die gitaren kan verkrijgen. Tot nu toe laat ik 'm gewoon open. Graag weer verder ontopic posten.

HaroldA
7 juni 2010, 12:37
Als dit topic dicht gaat, open ik een nieuwe voor de paintjob waar blijkbaar intresse voor is.

Denk je niet dat daar exact dezelfde discussie zal ontstaan?

Als mijn topic over mijn 4e hands geheelde auto wordt gesloten en ik een nieuw topic open over het overspuiten lijkt me niet dat dat wel geaccepteerd wordt.

Face it: je hebt gewoon een illegale gitaar in handen.


@almarvk: jouw mod-reactie stond er nog niet toen ik bovenstaande aan het typen was, graag mijn off-topic reactie door de vingers zien! ;)

lindstrom
7 juni 2010, 12:42
Denk je niet dat daar exact dezelfde discussie zal ontstaan?

Face it: je hebt gewoon een illegale gitaar in handen.



Deze gitaar bezitten is niet illegaal.

Ontopic: vandaag zal ik de verkeerd gepositioneerde gaten dicht maken en "correcte" gaten boren voor zover als mogelijk is..

morgen dun laagje primer op de gevulde gaten en wanneer dat uitgehard is geheel gladschuren en prepareren voor spuiten.

macwilliams
7 juni 2010, 12:46
Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat doen en wat het resultaat zal zijn.
Maak er een mooi stap voor stap verslag van, ook de de trial&error posten en de oplossingen zijn interessant. Dat het hier om een fake gaat doet er niet toe wat mij betrefd:)

lindstrom
7 juni 2010, 13:10
Maak er een mooi stap voor stap verslag van, ook de de trial&error posten en de oplossingen zijn interessant.

Ik ga mijn best doen :)



Dat het hier om een fake gaat doet er niet toe wat mij betrefd:)

Komt dat even goed uit gezien dit topic daar ook totaal niet over gaat.. ;)

interessander
7 juni 2010, 14:01
Ik ben benieuwd of de correcte heren ook niet kijken naar een gekopieerde/gedownloade film of in Turkije niet een Diesel, Nike, Ed Hardy shirtje, petje of slippers kopen voor € 3,- Laten we nou niet (schein)heiliger dan de paus gaan worden :stop:

Of een Burny, Ibanez of Greco of andere "lawsuit" LP uit Japan kopen, tweedehands handel daarin is dan ook illegaal?

almarvk
7 juni 2010, 14:04
Offtopic berichten verwijderd, alleen die van interessander laten staan. Die snapt namelijk wel hoe het zit. Graag weer ontopic verder. Heb geen zin om voor de derde keer met de bezem er doorheen te moeten.


edit: commentaar op een modactie kan via PM.

interessander
7 juni 2010, 14:08
................Maar goed, ben benieuwd naar de conversie naar Goldtop!

Edit, ook weer ontopic

HaroldA
7 juni 2010, 14:58
Als je toch gaat spuiten, kun je dan niet ook de kop overspuiten?

Netjes on-topic toch? :soinnocent:

lindstrom
7 juni 2010, 15:07
Als je toch gaat spuiten, kun je dan niet ook de kop overspuiten?

Netjes on-topic toch? :soinnocent:

Alleen de top ga ik spuiten en daarmee is de kous af! ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen als toevoeging aan de bruikbare informatie op dit forum.

Ik ga verder niet meer in op het oeverloze gezwam over de afkomst van de gitaar.

Venlonaer
7 juni 2010, 15:17
Waarom geen matching headstock?:???:

of is het toch dat gibson logo? :soinnocent:

almarvk
7 juni 2010, 15:23
Ik zal 'm trouwens verplaatsen naar Zelfbouw.

lindstrom
7 juni 2010, 15:25
Lijkt me een goede zet :ok: thanks!

lindstrom
7 juni 2010, 17:49
Zo dan, gaatjes gevuld en nu maar 14 uur wachten tot dat spul echt hard is (heb toch pas morgenmiddag weer tijd om verder te gaan), dan opschuren en hopen dat ik geen 2e laag nodig heb (wat waarschijnlijk wel nodig zal zijn)

http://img340.imageshack.us/img340/682/img0316b.jpg (http://img340.imageshack.us/i/img0316b.jpg/)

HaroldA
7 juni 2010, 17:54
Zo dan, gaatjes gevuld en nu maar 14 uur wachten tot dat spul echt hard is (heb toch pas morgenmiddag weer tijd om verder te gaan), dan opschuren en hopen dat ik geen 2e laag nodig heb (wat waarschijnlijk wel nodig zal zijn)

Was het niet verstandiger om wat (rond)hout in die verkeerd geplaatste potmetergaten in het heel erg dunne topje van je illegaal geïmporteerde nep-Gibson te plaatsen? Dat lijkt me wat sterker en ook nog makkelijker te bewerken...


Zo, alweer netjes on-topic! Ik leer het nog wel eens. :ok:

lindstrom
7 juni 2010, 17:57
Was het niet verstandiger om wat (rond)hout in die verkeerd geplaatste potmetergaten in het heel erg dunne topje van je illegaal geïmporteerde nep-Gibson te plaatsen? Dat lijkt me wat sterker en ook nog makkelijker te bewerken...


Zo, alweer netjes on-topic! Ik leer het nog wel eens. :ok:

Heb ik aan zitten denken, maar een paar stukjes nep gibson over laten komen was te duur :soinnocent:, en dit wordt ook erg sterk hoor, en ik boor de gaten er een stukje naast gezien deze verkeerd zaten..

Heb overgens wel net even het overtollige materiaal verwijderd langs de gaten.

HaroldA
7 juni 2010, 18:13
en dit wordt ook erg sterk hoor

Wat voor spul heb je dan gebruikt om je 2e hands markt verpestende Gibsun te vullen? Als het ook maar een klein beetje krimpt bij het drogen verliest het al z'n hechtingssterkte en zit je straks weer met een paar extra gaten in je schaamteloze namaak gitaar.


Wow! 3x on-topic op een rij! We gaan voor een record! :cheerup:

lindstrom
7 juni 2010, 18:25
Wat voor spul heb je dan gebruikt om je 2e hands markt verpestende Gibsun te vullen? Als het ook maar een klein beetje krimpt bij het drogen verliest het al z'n hechtingssterkte en zit je straks weer met een paar extra gaten in je schaamteloze namaak gitaar.


Wow! 3x on-topic op een rij! We gaan voor een record! :cheerup:


Alabastine LAK plamuur, en ja die zal krimpen maar wees niet bang, ik heb dit eerder zo gedaan en gaat prima.

barno
7 juni 2010, 19:01
grappig, een chinees ding dat al volhangt met lak, gaten op de how not to manier vullen, daarna ongetwijfeld nog pak lak derover heen, primer eerst vanwege de plamuur... en dat allemaal om de looks te krijgen van een gibson...

ach...never mind
heb het niet zo op namaak, zeker niet op dubbel namaak :)

superken_nl
7 juni 2010, 19:04
en dit wordt ook erg sterk hoor, en ik boor de gaten er een stukje naast gezien deze verkeerd zaten..

gaten opvullen met alabastine en vervolgens er vlak naast nieuwe gaten boren wordt volgens mij nooit "erg sterk hoor"

lindstrom
7 juni 2010, 20:25
gaten opvullen met alabastine en vervolgens er vlak naast nieuwe gaten boren wordt volgens mij nooit "erg sterk hoor"

Sterk genoeg hoor ;)


primer eerst vanwege de plamuur...

was ook de bedoeling ;)

bass blom
7 juni 2010, 22:15
deze zal in ieder geval niet een keer bij iemand terechtkomen die denkt een echte te kopen, dat is dan weer positief.

lindstrom
8 juni 2010, 07:49
deze zal in ieder geval niet een keer bij iemand terechtkomen die denkt een echte te kopen, dat is dan weer positief.

dat klopt, laat ik niet gebeuren.. deze gitaar komt sowieso niet meer op de markt.

ernieman
8 juni 2010, 12:23
Ben nog even aan het bezien of er een slotje op gaat of niet, want het is best wel een interessante discussie aan het worden.
Eigenlijk is het allemaal dikke meuk... wat boeit het nu welk merk er op een gitaar staat? Het gaat er toch om hoe is speelt, of ie fijn is afgesteld en wat voor geluid er uit komt?
Stap toch allemaal eens af van dat "merk-gemiereneuk" en kijk naar het object waar je op speelt.

Graag enkel nog "instrumentenbouw" posts/topics aub.

HaroldA
8 juni 2010, 12:35
@windstorm: is die (fineer?) top echt zo dun als hij lijkt? Ga je dat nog verstevigen vanuit de control cavity?

lindstrom
8 juni 2010, 12:40
@windstorm: is die (fineer?) top echt zo dun als hij lijkt? Ga je dat nog verstevigen vanuit de control cavity?

Is inderdaad wat dun, ik overweeg een plankje erin te lijmen en er van die lange schagt potmeters in te hangen.

superken_nl
10 juni 2010, 13:30
http://www.vipertuning.nl/forum/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

lindstrom
10 juni 2010, 14:25
morgen weer kerel, dan gaat de primer erop! :)

Neck pickup is bekend: Dimarzio DP193 to go with the ToneZone!

lindstrom
11 juni 2010, 13:56
Nou, de top zit netjes in de primer, krijgt het hele weekend om uit te harden. ruimte temp. is 21 graden.

http://img256.imageshack.us/img256/2620/lespauli.jpg (http://img256.imageshack.us/i/lespauli.jpg/)


Maandag weer verder.

superken_nl
15 juni 2010, 16:35
http://www.vipertuning.nl/forum/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

Het is al dinsdag, waar blijven de plaatjes?

jan jansen
15 juni 2010, 17:37
Het is al dinsdag, waar blijven de plaatjes?

waar blijft die uitverkoop..?

JJ

lindstrom
15 juni 2010, 17:46
Het is al dinsdag, waar blijven de plaatjes?

work in progresss


waar blijft die uitverkoop..?

JJ

???

HaroldA
15 juni 2010, 17:50
???

Zie superken_nl's sig... :sssh:

lindstrom
15 juni 2010, 23:26
Zie superken_nl's sig... :sssh:

ah, gevalletje nalatigheid :P

Michiel145
16 juni 2010, 15:21
Ik zie het probleem niet, Gibson.., Gibsun.., het is gewoon een mooi projectje.
Ben heel benieuwd naar de eerste goudlaag! :)

Oh, en die headstock, kan je daar IPV het overspuiten niet de tekst afschuren en dan alleen opnieuw lakken?

lindstrom
16 juni 2010, 20:27
Ik zie het probleem niet, Gibson.., Gibsun.., het is gewoon een mooi projectje.
Ben heel benieuwd naar de eerste goudlaag! :)

Morgen gaat de eerste laag erop! :)


Oh, en die headstock, kan je daar IPV het overspuiten niet de tekst afschuren en dan alleen opnieuw lakken?


Neuj,... teveel werk :soinnocent:

Michiel145
17 juni 2010, 08:25
Morgen gaat de eerste laag erop! :)

Oei, ben benieuwd naar de foto's! :soinnocent:



:cheerup:

lindstrom
17 juni 2010, 08:54
Niet een allerbeste foto, maartoch..

http://img267.imageshack.us/img267/6193/lespaul2.jpg (http://img267.imageshack.us/i/lespaul2.jpg/)



verder heb ik wel wat "plekjes" die niet helemaal mooi zijn.. ik laat hem even uitharden, waterproof ik die plekjes even en spuit ik nog een laag. vooral rond de studs krijg ik het niet gelijk strak.

Michiel145
17 juni 2010, 09:35
Netjes hoor! Ik zou er zelf bijna even een budget Epiphone voor kopen! :crazyhappy:

Maar heb je het nou uiteindelijk toch gewoon met ee Motip spuitbusje ofzo gedaan? :)

lindstrom
17 juni 2010, 09:39
Netjes hoor! Ik zou er zelf bijna even een budget Epiphone voor kopen! :crazyhappy:

Maar heb je het nou uiteindelijk toch gewoon met ee Motip spuitbusje ofzo gedaan? :)

Nee, middenweg, trendy ofzo.. wel lekker dunne verf! :)

lindstrom
17 juni 2010, 10:00
Toch maar even een 2e laagje erop gelegd, wel een verbetering.

Nu uit laten harden, waterproof schuren en nog een laagje.

http://img94.imageshack.us/img94/3181/lespaul3.jpg (http://img94.imageshack.us/i/lespaul3.jpg/)

Michiel145
17 juni 2010, 10:24
Haha, Trendy, dat is die muk van de Karwei of niet?
Zelf heb ik vaak met die budget spuitbussen dat onder het spuiten de cap verstopt gaat zitten, dit met het gevolg dat er van die grote druppels uit komen. :dontgeti:

Maar bij jou lijkt het allemaal goed te gaan, keep up the good work! :cooler:

lindstrom
17 juni 2010, 10:28
Haha, Trendy, dat is die muk van de Karwei of niet?
Zelf heb ik vaak met die budget spuitbussen dat onder het spuiten de cap verstopt gaat zitten, dit met het gevolg dat er van die grote druppels uit komen. :dontgeti:

Maar bij jou lijkt het allemaal goed te gaan, keep up the good work! :cooler:

Dan moet je tussen het spuiten door de bus ondersteboven houden en op die manier de verf uit de cap spuiten,. anders gaat hij idd vol zitten.
En die druppels willen ook nog wel eens voorkomen wanneer de bus nagenoeg leeg is. bezuinig niet en stop optijd!

Michiel145
17 juni 2010, 10:37
Ik spuit hem normaal altijd uit na het spuiten, maar nooit terwijl ik nog bezig ben. Vreemd genoeg gaat het met die Motip spuitbussen zo wel altijd goed... :dontgeti:

Naja, voor die €5,- extra blijf ik wel gewoon lekker Motip halen. :seriousf:


Oh nee. Ik betrap mezelf alweer op het afstruinen van Marktplaats voor een project Les Paul dingetje. :o

lindstrom
17 juni 2010, 10:43
Oh nee. Ik betrap mezelf alweer op het afstruinen van Marktplaats voor een project Les Paul dingetje. :o

Ik ben benieuwd naar jouw opkomend project! :)

Michiel145
17 juni 2010, 10:49
Mijn 'fun' projectje staat eentje lager, tis de "Travel Guitar Project". :)

Maar ik wacht nog even een tijdje. Als ik nu namelijk weer een gitaar ga kopen, dan heb ik er eentje voor elke maand dat ik 'al' (lees pas) speel. :lp:

lindstrom
17 juni 2010, 11:08
Vanavond begin ik aan het voorbereiden van de electra..
Alles bedrading komt er nieuw in met dimarzio tone zone bridge en dimarzio air norton neck (beide zonder cover)

lindstrom
17 juni 2010, 13:43
Nu de verf opdroogt kom ik erachter dat de tint te donker is, nu moet ik toch nog een nieuwe bus verf halen dus ga ik naar een tint lichter.

lindstrom
17 juni 2010, 14:04
Afplaktape eraf gehaald, nu is de kleur wel mooi eigenlijk..
Na uitharden de top waterproof schuren, dan nog een laag goud erop en dan dunne blanke laag erop, die waterproof schuren en polijsten..

http://img156.imageshack.us/img156/8564/lespaul4.jpg (http://img156.imageshack.us/i/lespaul4.jpg/)

G.G.
17 juni 2010, 14:11
en dan dunne blanke laag erop, die waterproof schuren en polijsten..

Met 1 dunne laag blanke lak, ga je met waterproofschuren en polijsten daar zeker doorheen, en dan wordt je metalic echt niet mooier.

lindstrom
17 juni 2010, 14:31
Met 1 dunne laag blanke lak, ga je met waterproofschuren en polijsten daar zeker doorheen, en dan wordt je metalic echt niet mooier.

Hoeveel lagen adviseer je?

G.G.
17 juni 2010, 14:34
Hangt echt van de lak af en hoe je spuit. Hoe dik (dikke dekkende smeer), hoe dun (dunne nevel)?

Heb je geen reststukje hout ofzo om te testen?

Is zeker polylak? Heb ik geen ervaring mee, maar in de Lak FAQ moet wel wat te vinden zijn.

lindstrom
17 juni 2010, 14:58
Hangt echt van de lak af en hoe je spuit. Hoe dik (dikke dekkende smeer), hoe dun (dunne nevel)?

Heb je geen reststukje hout ofzo om te testen?

Is zeker polylak? Heb ik geen ervaring mee, maar in de Lak FAQ moet wel wat te vinden zijn.

ergens dunne nevel en smeer in.. dat het maar net aan gaat glanzen tijdens het spuiten

lindstrom
19 juni 2010, 12:08
Ik was toch niet geheel tevreden, had hem ver van glad genoeg gemaakt voor het spuiten... heb hem opnieuw waterproof glad gemaakt, dit keer grondiger dan de vorige keer, gewoon wat meer aandacht aan de details.. maandag een nieuwe poging met het goud..

http://img441.imageshack.us/img441/8089/lespaul5.jpg (http://img441.imageshack.us/i/lespaul5.jpg/)

lindstrom
22 juni 2010, 08:44
Zojuist een nieuwe laag goud gespoten, het schuren werpt vruchten af, de lak ligt er nu heel mooi strak en egaal op!

Zo even een nieuwe foto maken!

het is trouwens nitro cel. lak.. nu nog opzoek naar de juiste blanke lak

lindstrom
22 juni 2010, 08:55
foootooosss

http://img36.imageshack.us/img36/5345/lespaul6.jpg (http://img36.imageshack.us/i/lespaul6.jpg/)

http://img685.imageshack.us/img685/479/lespaul7.jpg (http://img685.imageshack.us/i/lespaul7.jpg/)

o0rollo0o
23 juni 2010, 13:24
Gaaf ding, ik wil ook altijd nog een goldtop. Als ik het goed begrijp heb je de originele lak opgeschuurd met korrel 800 en daarover heen gelijk de primer geknald?

lindstrom
23 juni 2010, 13:25
Gaaf ding, ik wil ook altijd nog een goldtop. Als ik het goed begrijp heb je de originele lak opgeschuurd met korrel 800 en daarover heen gelijk de primer geknald?

Jep, originele lak er geheel vanaf geschuurd met 800, toen de primer erop, die waterproof geschuurd, toen goud erop en nu uitharden (op bus staat na 2 uur, ik neem er 2 dagen voor) en morgenochtend de blanke lak erop.

o0rollo0o
23 juni 2010, 15:39
Oke laat maar foto's zien dan:hippie:
Ga je het goud eerst nog opschuren voordat je de lak erop doet?

lindstrom
23 juni 2010, 15:50
Oke laat maar foto's zien dan:hippie:
Ga je het goud eerst nog opschuren voordat je de lak erop doet?

Nee, is er zojuist zo overheen gegaan op aanraden van de specialist van Motip, na 24 uur was het totaal geen probleem..

Let niet op foto kwaliteit, is telefoon foto.

http://img375.imageshack.us/img375/7135/lespaul8.jpg (http://img375.imageshack.us/i/lespaul8.jpg/)

lindstrom
23 juni 2010, 16:23
zojuist 2e dunne laag aangebracht, ziet er al veeeeel beter uit..

denk dat dit het wel moet zijn, de lak zal nog wat glad "zakken"
over een week polijsten en afmonteren.

http://img339.imageshack.us/img339/2076/lespaul10.jpg (http://img339.imageshack.us/i/lespaul10.jpg/)


Soundsamples zijn bij deze beloofd!

Cocobolo
23 juni 2010, 16:58
Dat ziet er erg lekker uit! Vroeger had ik niets met goldtops en tegenwoordig ben ik al op het punt dat ik er ook ooit een wil :ok:

lindstrom
24 juni 2010, 09:02
Voor het beeld, heb pickups er even ingelegd en deels de afplaktape eraf gehaald.

http://img541.imageshack.us/img541/9569/lespaul11.jpg (http://img541.imageshack.us/i/lespaul11.jpg/)

JeroenSchaaf
24 juni 2010, 09:17
Nice!! Ziet er goed uit!

oigun
24 juni 2010, 14:23
Ziet er strak uit! Maar waar is de bovenkant van de binding gebleven, heb je daaroverheen gespoten:???:

bass blom
24 juni 2010, 14:25
Ziet er strak uit! Maar waar is de bovenkant van de binding gebleven, heb je daaroverheen gespoten:???:

ik was ook al benieuwd naar de binding ja :seriousf:

lindstrom
24 juni 2010, 14:26
die binding had niet echt een bovenkant, net als bij epiphone bijvoorbeeld.

ik moet de rand nog afwerken zodat het er wat netter uitziet.

we moeten vooral niet vergeten dat het geen echte is..

superken_nl
25 juni 2010, 09:29
die binding had niet echt een bovenkant, net als bij epiphone bijvoorbeeld. .

Toen je de gitaar van mij overnam had hij dat wel. Je hebt er dus gewoon overheen gespoten! http://www.watbenjedan.com

Jan Buurman
25 juni 2010, 09:41
http://img687.imageshack.us/img687/4590/img0284xg.jpg (http://img687.imageshack.us/i/img0284xg.jpg/)



Toen je de gitaar van mij overnam had hij dat wel. Je hebt er dus gewoon overheen gespoten! http://www.watbenjedan.com

Volgens mij niet hoor....

RoelTM
25 juni 2010, 09:47
En die druppels willen ook nog wel eens voorkomen wanneer de bus nagenoeg leeg is. bezuinig niet en stop optijd!
Aldus de man die cheap-ass spuitbussen koopt. ;)

superken_nl
25 juni 2010, 11:23
we moeten vooral niet vergeten dat het geen echte is..

Aldus de man die de potmetergaten verplaatst omdat ze teveel afwijken van de echte. ;)

lindstrom
25 juni 2010, 11:24
Aldus de man die cheap-ass spuitbussen koopt. ;)

haha, maar ik heb GEEN druppels :)

en daarbij, de "cheap-ass" bussen waren duurder dan motip :S

trendy €8,99
motip €6,95

dusssss

lindstrom
25 juni 2010, 11:25
Toen je de gitaar van mij overnam had hij dat wel. Je hebt er dus gewoon overheen gespoten! http://www.watbenjedan.com

tjah, nogmaals:




ik moet de rand nog afwerken zodat het er wat netter uitziet.
..

dusss....

en oja


Aldus de man die de potmetergaten verplaatst omdat ze teveel afwijken van de echte. ;)

en omdat het er gewoon niet uitzag ;)

rpl
25 juni 2010, 16:15
Ziet er netjes uit hoor maar ik vroeg me af wat er op de headstock komt
'Gibsun by Lindstrum' :seriousf:

smullie
25 juni 2010, 16:51
Ziet er netjes uit hoor maar ik vroeg me af wat er op de headstock komt
'Gibsun by Lindstrum' :seriousf:

Misschien kan je er "Gibstrum" in het lettertype van Gibson van maken?

lindstrom
28 juni 2010, 21:18
Misschien kan je er "Gibstrum" in het lettertype van Gibson van maken?

dit vind ik werkelijk een leuk idee :)

maar nee, kost geld en moeite :P

Ukeloeder
28 juni 2010, 21:56
Binding op die cheapo's is meestal toch wel een mm of ietsies meer dik. Maakt echt het verschil tussen een gewone goldtop en een flitsende...
Je kunt die binding aan de bovenzijde met een scheermesje wat opschonen. Zul je zien dat de binding best een bovenkant heeft en dat de top er beter uit komt.
Scheermesje in een hoek van 30graden 'trekkend' gebruiken, dus niet 'snijdend', als je het nog kunt volgen... :dontgeti: Of een blokje met schuurpapier onder een hoek er langs. Langzaam werken en veelvuldig schoonblazen.
Ik deed de binding op mijn 'bluetop' op die manier omdat ik afplakken van de bovenzijde van de binding te veel werk vond. Retestrak geworden, geen foto's voorhanden en nu te warm om ze te maken.

lindstrom
29 juni 2010, 08:47
Binding op die cheapo's is meestal toch wel een mm of ietsies meer dik. Maakt echt het verschil tussen een gewone goldtop en een flitsende...
Je kunt die binding aan de bovenzijde met een scheermesje wat opschonen. Zul je zien dat de binding best een bovenkant heeft en dat de top er beter uit komt.
Scheermesje in een hoek van 30graden 'trekkend' gebruiken, dus niet 'snijdend', als je het nog kunt volgen... :dontgeti: Of een blokje met schuurpapier onder een hoek er langs. Langszaam werken en veelvuldig schoonblazen.
Ik deed de binding op mijn 'bluetop' op die manier omdat ik afplakken van de bovenzijde van de binding te veel werk vond. Retestrak geworden, geen foto's voorhanden en nu te warm om ze te maken.

Hele fijne tip van dat scheermesje, dit stond al in de planning.

macwilliams
29 juni 2010, 09:56
Het resultaat valt me tot nu toe niet tegen.

RoelTM
29 juni 2010, 11:44
De camera wel. Heb je de mogelijkheid om, als de gitaar af is, goede foto's te maken?

lindstrom
29 juni 2010, 12:05
Het resultaat valt me tot nu toe niet tegen.

Bedankt! ik zie dit als een compliment :)



De camera wel. Heb je de mogelijkheid om, als de gitaar af is, goede foto's te maken?

De camera is van mijn telefoon, en voor een telefoonfoto is het nog best ok.

Maar het staat al in de planning om een nette fotoreportage te maken wanneer de gitaar klaar is.

zal een deze dagen wel gebeuren.

RoelTM
29 juni 2010, 12:09
De camera is van mijn telefoon, en voor een telefoonfoto is het nog best ok.
http://img375.imageshack.us/img375/7135/lespaul8.jpg


och... :soinnocent:

lindstrom
29 juni 2010, 12:12
och... :soinnocent:

geduld ;) er komen echt mooie foto's aan.. bij deze beloof ik je dat :)

o0rollo0o
30 juni 2010, 08:55
Ik wacht met smart op de eindresultaat foto's die mij gaan overhalen hetzelfde bij mijn les paul te doen:soinnocent:

lindstrom
30 juni 2010, 08:56
Ik wacht met smart op de eindresultaat foto's die mij gaan overhalen hetzelfde bij mijn les paul te doen:soinnocent:

Begin er maar vast aan ;)

lindstrom
30 juni 2010, 11:23
een foto die ik nog niet gepost had, hij lag toen heerlijk in de volle zon te glimmen.

http://img6.imageshack.us/img6/6190/lespaul12k.jpg (http://img6.imageshack.us/i/lespaul12k.jpg/)

inmiddels is hij al bijna geheel afgemonteerd.

Yoshida
30 juni 2010, 11:24
een foto die ik nog niet gepost had, hij lag toen heerlijk in de volle zon te glimmen.

http://img6.imageshack.us/img6/6190/lespaul12k.jpg (http://img6.imageshack.us/i/lespaul12k.jpg/)

inmiddels is hij al bijna geheel afgemonteerd.

Shock, awe en *splot* :)

lindstrom
30 juni 2010, 11:26
Shock, awe en *splot* :)

uhhmm ??? :???: wat?

Yoshida
30 juni 2010, 11:28
uhhmm ??? :???: wat?

Oftewel "gaaf" :)

lindstrom
30 juni 2010, 11:30
Oftewel "gaaf" :)

aah.. :).. dank!

lindstrom
2 juli 2010, 19:10
De camera wel. Heb je de mogelijkheid om, als de gitaar af is, goede foto's te maken?


Ik wacht met smart op de eindresultaat foto's die mij gaan overhalen hetzelfde bij mijn les paul te doen:soinnocent:

op uw verzoek:

tadaaaa!

http://img411.imageshack.us/img411/7123/lespaulklaar1.jpg (http://img411.imageshack.us/i/lespaulklaar1.jpg/)

http://img716.imageshack.us/img716/1966/lespaulklaar2.jpg (http://img716.imageshack.us/i/lespaulklaar2.jpg/)

http://img708.imageshack.us/img708/2897/lespaulklaar3.jpg (http://img708.imageshack.us/i/lespaulklaar3.jpg/)

http://img823.imageshack.us/img823/6582/lespaulklaar4.jpg (http://img823.imageshack.us/i/lespaulklaar4.jpg/)

RoelTM
2 juli 2010, 20:06
Nice, goed werk Lindstrom :ok:

JeroenSchaaf
2 juli 2010, 20:12
WOW GASZZ

Mooi gedaan! mijn complimenten!

Raikko
2 juli 2010, 20:51
1 woord: HEBBEN!:mmmm:

mooi man!

o0rollo0o
2 juli 2010, 22:31
wauw:lovelove: welke lak heb je voor de laatste laag gebruikt?

lindstrom
2 juli 2010, 22:43
Nice, goed werk Lindstrom :ok:


WOW GASZZ

Mooi gedaan! mijn complimenten!

dank u!


1 woord: HEBBEN!:mmmm:




Ik had beloofd deze gitaar niet meer terug op de markt te laten gaan, mocht hij ooit overbodig worden krijg jij een PM




wauw:lovelove: welke lak heb je voor de laatste laag gebruikt?

Motip Clear Varnish

http://img823.imageshack.us/img823/6176/040091.jpg (http://img823.imageshack.us/i/040091.jpg/)

G.G.
10 juli 2010, 13:52
MOD EDIT:

Jongens, ik heb 22 posts in de digitale prullenbak gepleurt. Ik hou er ook van om Lindstrom in de zeik te nemen, maar dan wel in Off - Topic. Dit hier is een serieus topic over het pimpen van een namaak Gibson. Gek he, maar het valt wel onder zelfbouw (of in ieder geval assemblage etc...)

Dus in dit topic een beetje respect graag. Eerst volgende keer dat het topic ontspoort gaat het op slot (op verzoek van Lindstrom, zodat gebruikers van de zoekfunctie er in ieder geval nog enig nut uit kunnen halen.

De eerste die het topic moedwillig om zeep helpt, krijgt forum vakantie.

Michiel145
16 juli 2010, 10:43
Sow, dat is me even een geslaagde paintjob. Netje hoor! :cooler:

:cheerup:

jan jansen
16 juli 2010, 14:26
op uw verzoek:

tadaaaa!

http://img411.imageshack.us/img411/7123/lespaulklaar1.jpg (http://img411.imageshack.us/i/lespaulklaar1.jpg/)

http://img716.imageshack.us/img716/1966/lespaulklaar2.jpg (http://img716.imageshack.us/i/lespaulklaar2.jpg/)

http://img708.imageshack.us/img708/2897/lespaulklaar3.jpg (http://img708.imageshack.us/i/lespaulklaar3.jpg/)

http://img823.imageshack.us/img823/6582/lespaulklaar4.jpg (http://img823.imageshack.us/i/lespaulklaar4.jpg/)



als je dat vergelijkt met hoe ie eerst was is is ie wel 100 keer mooier geworden...:ok::blast::blast:

Ibanez666
16 juli 2010, 15:49
Sjezus Lindwurm, ik heb bijna respect voor je gekregen!

lindstrom
2 augustus 2010, 07:24
Gisteren voor het eerst meegehad in de studio om wat opnames te maken, helaas kwam ik er achter dat de neckpickup het niet doet, dat wordt weer openmaken en troubleshooting om erachter te komen waar het mis zit.

helaas dus nog even geen soundfile's

o0rollo0o
23 september 2010, 08:30
Nou, ik ben sinds eergisteren ook eindelijk begonnen met het goldtop-eren van mijn les paul, nu flink aan het schuren:rockon: