PDA

View Full Version : Laney Lx120R Head



SunnMustang
6 juni 2010, 12:18
Hallo,

Op internet zag ik deze 120W top
http://www.thomann.de/nl/laney_lx120r_head.htm
nou heb ik wat vragen.

gaat dit te hard voor thuis?
Wat voor cabinet moet hieronder?
is dit uberhaupt kwalitatief?

Kortom, hebben jullie hier positieve ervaringen mee?

kenx
6 juni 2010, 12:29
- Deze versterker gaat véél te luid voor thuis alleen, als je optredens zou doen, ok, maar voor thuis is dit veel te luid. Voordeel aan een transistor versterker: je kan hem heel zacht zetten ook, en je krijgt hetzelfde geluid, als dat hij hard staat. (in grote lijnen uiteraard...) Bij een lampenversterker moet je de versterker al redelijk open zetten om alles er uit te krijgen qua klank. Dat is bij deze dus niet het geval. Maar goed, dit even terzijde. De 120 watt, kan dus perfect thuis, maar met heel wat minder zul je hetzelfde resultaat hebben.

- Qua cabinet kan je alles er aan hangen wat je maar wil, zolang de cabinet maar 4 ohm is.

- Kwalitatief, tjah, wat verwacht je voor die prijs? Normaal gezien is Laney allesbehalve slecht, zelf heb ik een cabinet van laney (wel al een oude...) en die klinkt geweldig goed (tegen mijn vooroordelen in) met mijn DSL. Onze pianist heeft ook een keyboard versterker van laney, en die doet ook wat 'ie moet doen. Een head voor 200,+ kan natuurlijk niet top zijn, maar ik denk dat het wel volstaat voor wat je zoekt. Je bent het beste af door eens te testen, zo weet je meteen of 'ie aan je verwachtingen inlost of niet...

Succes!

SunnMustang
6 juni 2010, 12:43
Oke dankje, :)

Maar wat houdt dat 4 ohm/ 8 ohm allemaal in?
Ik ben compleet nieuw in de top/cabinet wereld!

RoelSmoel
6 juni 2010, 12:50
Oke dankje, :)

Maar wat houdt dat 4 ohm/ 8 ohm allemaal in?
Ik ben compleet nieuw in de top/cabinet wereld!

De impedantie van de speakers (toch?), een 8 ohm top kun je niet op een 16 ohm kast aansluiten, maar een 4 ohm wel op een 4 ohm kast..

Correct me if I'm wrong.

kenx
6 juni 2010, 12:51
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92965

Voila :)