PDA

View Full Version : Identificatie Marshall Cab



jamez
5 juni 2010, 19:54
Hey,

onlangs heb ik een vintage marshall cab op de kop kunnen tikken. Maar ik vroeg mij af hoe vintage hij wel is. Misschien heb ik een kat in een zak gekocht... Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met de volgende gegevens:

Kleur: purper, gouden beschermhoes.
Serienummer: 25370

Speakers: celestions Greenbacks (denk ik, ze hebben een groene kleur)
25watt/16 ohms Bassresp. 75C/s T1221 BC4V

Alle hulp welkom voor identificatie van de echtheid van de speaker!
Thx

the sure thing
5 juni 2010, 20:13
... foto's helpen enorm! Dit o.a. in verband met het speakerdoek. Je speakers zijn in ieder geval wel greenbacks.

Heb je ook een modelnummer?

En... op de conus zelf staat een getal gestempeld. Kan je die ook mailen?

jamez
5 juni 2010, 20:31
Hey,

foto's volgen binnenkort!

Op de cone staat 3g102, is dat wat je zocht?

keef
6 juni 2010, 13:13
BC duidt op februari 1970. Cone nummer is niet gangbaar, maar klopt wel met Celestion codering (102: pulsonic cone, 3 is lead (gitaar) versie).

Heb je een cab zoals op dit plaatje, wrijf dan maar in je handjes (als de paarse bekleding origineel is, want aardig wat oude cabs zijn later opnieuw bekleed):

http://mitglied.multimania.de/flyingfred/pix/inventory/Marshall-purplebox01.jpg

jamez
6 juni 2010, 14:37
hey,
de cab ziet er zo uit, alleen is hij angeled en de bekleding is origineel. ALLEEN: het logo is weg...
De eigenaar van de amp heeft ook nog de head 100 watt super lead en een cab zoals hierboven.. MET logo. Ik vermoed dat dat wel iets waard is dan?

the sure thing
6 juni 2010, 15:01
hey,
de cab ziet er zo uit, alleen is hij angeled en de bekleding is origineel. ALLEEN: het logo is weg...
De eigenaar van de amp heeft ook nog de head 100 watt super lead en een cab zoals hierboven.. MET logo. Ik vermoed dat dat wel iets waard is dan? Waarom doet hij dan alleen 1 cab weg, als ie een originele paarste stack heeft? Een volledige paarse stack (top, 4x12 straight en 4x12 angled) van Marshall uit 1970 (hopelijk nog met plexiglas front en geen metalen front) is veeeeeeel geld waard. Helemaal als het origineel is....