PDA

View Full Version : Importeren van amps, cabs uit USA



rockablues
5 juni 2010, 17:54
Zoals de titel aangeeft, wie heeft er ervaring met het importeren van amps, cabinets uit the USA? Ik heb een vox v212h gekocht via ebay, nu zegt de verkoper dat het versturen ervan via usps niet mogelijk is, er is ook nog de optie om via ups te versturen, maar de prijs hiervan kan oplopen tot 500usd. Jullie advies wordt zeer gewaardeerd.

RF
5 juni 2010, 18:10
voor zover ik weet heeft USPS een tijd geleden (1 of 2 jaar) de maiximum afmetingen van een pakket naar beneden gebracht tot een formaat waarbij vrij grote pakketten (bv een grote amp) niet meer via die service verzonden kan worden. Een Fender deluxe reverb kan nog, een super Reverb niet. Dus ben je aangewezen op andere pakketdiensten en die zijn meestal duurder. Ik heb het eens uitgezocht, maar weet de exacte maten niet meer uit mijn hoofd. Voor de maximale afmetingen kan je de USPS website raadplegen. usps.com
Volgende keer via Ebay altijd van te voren dit soort zaken afspreken met de verkoper, je wordt zo ook vaak genoeg belazerd met hoge verzend- en handling kosten. Maar dat is mosterd na de maatlijd...

succes, Robert

rockablues
5 juni 2010, 18:25
Ja ik heb op vrijwel alle aanbieders rondgekeken, maar volgens mij kan usps de v212h wel verzenden; http://ircalc.usps.gov/MailServices.aspx?country=10298&m=7&p=50&o=0&mt=7&l=28&w=11&h=24&g=0&r=True

Express MailŪ International [More info about Express MailŪ International]
Max. length 60", max. length plus girth combined 108"
3 - 5 business days
$254.00

de vox website is offline maar, zo uit me hoofd, zijn de afmetingen van de v212h 28''x25''x11' met een gewicht van 23kg of ong 55 lbs', afgerond naar boven ivm doos etc. als ik het goed begrijp mag volgens USPS de afmetingen gecombineerd niet meer dan 108 inch zijn.

Puerco
5 juni 2010, 19:01
Er word bij usps niet bepaald zachtzinnig met spullen omgegaan, vooral grote onhandelbare pakketten word flink mee gesmeten, komen onderin een container terecht met andere zware troep erbovenop, een zware beproeving.
Daarbij komt dat amerikanen de gewoonte hebben spullen in een te dunne doos in te pakken met een enkel stukje plakband zodat de kans dat je pakket intact aan je deur word afgeleverd uiterst klein word.
Dit is geen internetpraat maar mijn eigen dagelijkse ervaring!!!
En dan heb je nog geluk dat op dit moment het weer meezit...

RF
5 juni 2010, 19:11
zo te zien kan dat met een ruime doos (soms zijn cabinets vrij ruime en met foam of zelfs met een dubbele doos verpakt om transportbeschadiging te voorkomen) al te krap worden... je zit met deze afmetingen al op 100 inch, stel de verpakking loopt 2 inch per zijde uit dan ben je er al. Even de situatie voorleggen lijkt me en de afmetingen van de verpakking opvragen bij de verkoper dan hoef je niet te gokken. Goede verpakking is trouwens geen overbodige luxe, ik heb al amps binnen gekregen die in puin lagen door onvoorzichtige postmedewerkers en slechte verpakking.

cabinets van Mojo hebben wel es meer dan 10 cm ruimte in de doos aan sommige zijden van het cabinet...
gr robert

Aca Ilic
5 juni 2010, 20:13
klopt, je moet erop rekenen als je het via UPS krijgt dat kosten tot 500 $ oplopen. Twee jaar geleden mijn amp besteld, en toen was het ook zo.

driftkop
5 juni 2010, 21:00
Ik vind het een beetje een vaag verhaal. Was het voor de verkoop al duidelijk dat internationaal versturen zo duur zou zijn? In dat geval is er weinig aan te doen. Maar als de verkoper dat pas na de verkoop heeft duidelijk gemaakt, kun je kijken of hij het verschil wil betalen. Of misschien zelfs het geheel cancellen.

rockablues
6 juni 2010, 13:39
Ik heb de auction gewonnen en de verkoper vertelde mij dat hij niet internationaal wil shippen. Omdat ik een goede prijs voor de cab heb gekregen heb ik wat rondgemailed en iemand in NYC gevraagd of hij het pakketje voor mij zou willen accepteren, en doorsturen aan mij.

jappejongen
6 juni 2010, 14:41
Het is inderdaad niet slim om de versterker/cab/... te kopen alvorens je de brutoprijs kent van het nieuwe speelgoed.
Probeer volgende keer eerst je goed te informeren!
Succes!