PDA

View Full Version : C.Giant upgraden?



Zatar
5 juni 2010, 14:47
Hallo allemaal, (wat heb ik een hekel aan de aanspreking, weet nooit hoe te beginnen)

Een vriendin van me heeft sedert vandaag een C.Giant stratocaster model gitaar met een versterkertje. Het huismerk van de aldi. In mijn ogen = troep. Nuja een gekregen paard kijk je niet in de bek, dus ze is er tevreden mee.

Nu vraag ik me af of die gitaar up te graden valt door er een grenen body aan te hangen (ideaal voor mij om oefenen met bouwen), een bone nut in te steken en door ze te shielden.

Of zouden deze 'upgrades' tevergeefs zijn?

Zo'n model ongeveer:
http://img379.imageshack.us/img379/5903/guitarzk0.jpg

JiJeWoW
5 juni 2010, 14:53
Ik zou gelijk een hele gitaar bouwen, als het echt zo'n slecht gitaartje is kun je beter die body bouwen en een neck bestellen op internet bij een van de welbekende gitaaronderdelen verkopers.

Squier4ever
5 juni 2010, 14:57
shit in = shit out, sorry maar ik zou er niet teveel aan doen.

almarvk
5 juni 2010, 15:02
Ik denk dat je nu de modificaties noemt die voor zo'n set het minste uithalen...

ER!K
5 juni 2010, 15:07
Ik denk ook dat het niet zoveel uit gaat halen. Bij mijn beginnersset maakte een betere versterker echt een wereld van verschil, dus bespaar jezelf de moeite om die body te maken :p

jannest
5 juni 2010, 15:16
wel rock 'n roll zo'n setje
met zo'n sound krijg je ouders/buren/opa's/oma's gegarandeerd over de rooie

Zatar
5 juni 2010, 15:46
Een hele gitaar bouwen? Vergeet het... het is niet men vriendin maar een vriendin... ;)

Moest zo'n grenen body ipv mdf dan opbrengen had ik dat nog gedaan omdat het voor mij dan oefening is en niet teveel geld kost. Kga ze geen custom betalen hoor :soinnocent:

Zal haar aanraden een vox vt ofzo te kopen...

En dat van "rock & roll" das toch net het coole aan die kit of niet? ;)

D-string
5 juni 2010, 15:50
Zoals al aangegeven zal de moeite die je doet niet opwegen tegen het resultaat.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze set nog niet heb gezien of gehoord, dus vergelijk ik dit voor het gemak met andere beginnerssetjes :)
1. haal de jengelstengel eraf
2. doe er nieuwe snaren op
3. kijk of de stemknoppen in staat zijn om de spanning erop te houden, heb wel eens gezien dat ze wat lam zijn en dan heel gemakkelijk een stukje terug springen bij het spelen. Als dit het geval is zou je deze kunnen vervangen.
4. actie afstellen
5. intoneren

Hier zou ik het bij laten. Het lijkt me niet de moeite om nog een keer het aankoopbedrag in de gitaar te stoppen als je daarvoor ook een leuke 2e hands plank (+ versterker) kan kopen.

Ps. Ik heb zelf een yamaha-set van de supermarkt en die strat is erg zwaar (voor een strat), is dat bij deze ook zo?

Rock Bottom
5 juni 2010, 17:19
Als het ding ook maar enigzins bespeelbaar is kun je er altijd een setje gfs pup, betere trem/brug en betere tuners opknalen

snaarplukker
5 juni 2010, 19:45
Wat is er niet goed aan om het nu al up te graden? Nieuwe snaren, goede afstelling en versterker in een geaard stopcontact doet al wonderen. Een basswood body vervangen voor grenen geeft echt geen verbetering.
BTW. Bij de ALDI hier waren ze in 3 dagen al uitverkocht.;)

Zatar
7 juni 2010, 00:37
1. haal de jengelstengel eraf
dacht ik met nog wat extra veren zo vast te zetten dat hij niets doen (en de stengel weg natuurlijk)
2. doe er nieuwe snaren op
mag ze zelf doen, zal't haar zeggen
3. kijk of de stemknoppen in staat zijn om de spanning erop te houden, heb wel eens gezien dat ze wat lam zijn en dan heel gemakkelijk een stukje terug springen bij het spelen. Als dit het geval is zou je deze kunnen vervangen.
mijn vrees ook...
4. actie afstellen
is'n kleintje om doen idd
5. intoneren
zelfde
Ps. Ik heb zelf een yamaha-set van de supermarkt en die strat is erg zwaar (voor een strat), is dat bij deze ook zo?geen idee :s

Verder dacht ik er nog aan de fretjes eens te vlakken, scheelt waarschijnlijk al een kletter of 2...

En @basswood body reactie -> dacht dat ze van mdf zou zijn... basswood is natuurlijk wat anders ;)

/edit: en kheb nog squier pu's, die mag ze dan ook hebben...