PDA

View Full Version : Nieuwe stage amp voor pop/blues/rock gezocht!



Dommedik
5 juni 2010, 13:57
Ik ben op zoek naar een nieuwe amp (cab + top of combo,maakt niet uit eigenlijk) voor op het podium en in de oefenruimte. Het liefst ook nog thuis te gebruiken.

De muziek die ik speel varieerd erg. We spelen met de band o.a. Red Hot chillipeppers, Ac/dc, John Mayer, Airbourne, Joe Bonamassa, maar ook ik zelf speel veel blues. Dus eigenlijk heel veelzeidig. De versterker moet dus zowel clean als een flinke distorion aankunnen. Het liefst wil ik de amp ook thuis gebruiken

Nu weet ik niet wat een geschikt wattage is? Ik heb al wel her en der gehoord dat een buizenversterker wel in aanmerking zou komen. Maar hoeveel watt moet ik hebben? Mijn budget is om en na bij de 700, mag iets meer, mag iets minder.

Het liefst wil ik de sounds van de volgende bands zo dicht mogelijk kunnen benaderen, dan ben ik helemaal happy:

Airbourne, Joe bonamassa, Walter Trout.

Ga ik nog apparte pedaaltjes nodig hebben of? Een wah wil ik nog wel een keer, met een sustain pedaaltje!? Oohja... de gitaar die ik gebruik is een Godin G1000 USA

Iemand tips/ideeen?

Dommedik
8 juni 2010, 13:14
Iemand een paar tips?

marc_o
8 juni 2010, 14:03
Kijk eens naar die nieuwe blackstarversterkers, nu ook in 40 en 60 watt....je kunt er alle kanten mee op en ze zijn niet al te duur.
60 watt is vaak ruim voldoende voor de meeste bands waar je clean ook hard moet kunnen.


Zoiets dus;

http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-amps/ht-60.html


Met een prijs van 777,- vind ik dat je veel in huis haalt.

http://www.thomann.de/nl/blackstar_ht_stage_60_venue_combo.htm

kidrock
8 juni 2010, 14:34
Deze:

http://www.thomann.de/nl/egnater_rebel30_112.htm

Thiez
8 juni 2010, 18:57
Idd de blackstar zijn leuke amps. Alle bands die je noemt spelen marshall. Volgens mij is er van marshall ook zeker een leuk ampje te vinden. JTM45 misschien ofzo (had geloof ik beetje plexi achtige sound)? eventueel met een boost pedaaltje.
Of gewoon de bekende JCM800 amps.

MjS
8 juni 2010, 19:10
+1 voor Blackstar, hoewel je de sounds met 'een randje' met je volumeknop op de gitaar moet regelen of met pedalen, het cleane kanaal blijft lang clean en de distortion scheurt al snel.

Eko
8 juni 2010, 19:55
Walter Trout speelt al jaren met een Mesa Boogie. Eerst Mark III, nu Mark IV. Geen pedalen maar alleen maar volume ( zou ik niet aanraden in huis.........).
Mesa Boogie maakt al jaren amps met verschillende kanalen en staan goed bekend. Gebruikt te kust en te keur te koop.
Uiteraard allerlei combo`s van Marshall.
Tot 30 watt is leuk van thuis tot kroeg , 50-100 watt is eerder tentfeest en stadion.

Jorikjet
8 juni 2010, 20:25
fender twin, met tubescreamer ervoor ofzo. met een goede cleane amp kun je sowieso alle kanten op.

Dommedik
8 juni 2010, 22:09
Bedankt voor de reacties.... maar waarom zijn er dan zoveel 100 wat topjes te koopt dan? Ook goedkoop. Komt dat helemaal niet in aanmerking dan?

Ik heb de volgende van marshall gevonden, buizen, die binnen mijn budget vallen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer:S

Marshall MA50, Head of Combo?
Marshall MA100 H of C, en wat is het verschil tussen B-stock en een gewone?
Marshall MHZ40C Haze
Marshall JMD50
Marshall JMD 501

en van fender weer een aantal combo's:

Hot rod deluxe
Vintage modevied ofzoiets

En nog wel meer:S Maar ik zou niet weten hoeveel watt ik nodig zou hebben voor in de repetitie ruimtes, cafe's en poppodia. Ik heb geen flauw idee meer.

Iemand ervaringen met de Bugera topjes? Zijn ook niet al te dure buizen versterkers.

Mr. Dynamite
9 juni 2010, 19:17
Ik zou als ik jou was even 2dehands gaan zoeken. Daar kun je al makkelijk bijvoorbeeld een DSL 50 voor scoren 2dehands. Dit is een heel redelijke amp hoewel ik zelf meer mijn TSL prefereer vanwege het schakelbare crunch kanaal.

kidrock
9 juni 2010, 19:49
Iemand ervaringen met de Bugera topjes? Zijn ook niet al te dure buizen versterkers.

Bugera komt uit de stal van Behringer en als je bekend bent met Behringer dan weet je dat Behringer bekend is geworden met het kopiëren van bekende merken. Zo ook Bugera met kloons van andere boutique merken (zoals Matchless, enz). Ik vind ze klankmatig niet verkeerd klinken en ik wil niet de fans tegen het zere been schoppen, maar ik heb wel mijn bedenkingen over de betrouwbaarheid. Maar ik heb er nooit 1 gehad, dus daar kan ik niet goed over oordelen.

Thiez
9 juni 2010, 20:01
Bedankt voor de reacties.... maar waarom zijn er dan zoveel 100 wat topjes te koopt dan? Ook goedkoop. Komt dat helemaal niet in aanmerking dan?

Ik heb de volgende van marshall gevonden, buizen, die binnen mijn budget vallen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer:S

Marshall MA50, Head of Combo?
Marshall MA100 H of C, en wat is het verschil tussen B-stock en een gewone?
Marshall MHZ40C Haze
Marshall JMD50
Marshall JMD 501

en van fender weer een aantal combo's:

Hot rod deluxe
Vintage modevied ofzoiets

En nog wel meer:S Maar ik zou niet weten hoeveel watt ik nodig zou hebben voor in de repetitie ruimtes, cafe's en poppodia. Ik heb geen flauw idee meer.

Iemand ervaringen met de Bugera topjes? Zijn ook niet al te dure buizen versterkers.

Ik zou idd zoals dynamite zegt voor 2e hands kijken. Voor een budget van 700 euro heb je prachtige versterker die vele malen beter is dan een goedkopere nieuwe.

Bugera zou ik niet doen als je zo een budget hebt om te besteden. Evenals de marshall MA en JMD die je hierboven noemt.

Als je naar marshall kijkt zou ik naar JCM800 of JTM kijken (JTM30 of 60 staan vaak ook voor weinig aangeboden en zijn naar mijn mening vele malen beter dan MA serie).

Mr. Dynamite
9 juni 2010, 20:53
Juist, voor dat geld zou ik nooit een ma serie kopen.
Je kunt zoveel beters voor dat geld kopen en de ma vind ik maar niks.

Zo'n blackstar lijkt mij opzich ook wel interessant :)

Dommedik
10 juni 2010, 15:02
Maar dan een cab + top of een combo van je jcm of iets anders? Maar ik weet er haast niets vanaf, dus tweedehands kopen. Tjah... ik weet niet wanneer een versterker goed is of niet en wat er aan mankeert. Maar jullie raden dus eigenlijk wel een marshall aan of?

Thiez
10 juni 2010, 15:59
Jah zeker. Joe, RHCP en john mayer (mayer weet ik niet zeker) spelen op marshall silver jubilee.
Airbourne speelt op plexi's of jcm800. Dus ik denk dat je wel op zoek bent naar de marshall sound.

Of je een top+cabinet neemt of combo dat hangt beetje af van wat je zelf wilt. Combo is loodzwaar maar je hebt alles in 1 en zijn vaak wat goedkoper. Top+cabinet neem wat meer ruimte in maar 2 afzonderlijke dingen die je los kun verplaatsen. En je kunt dus ook zelfde top houden maar een andere speakerkast eronder zetten enzo. Je bent wat vrijer.

Ik ben niet heel erg marshall kenner. Dat zou je aan iemand anders moeten vragen wat nou echt beste model is voor je. ik denk dat je nooit verkeerd kan gaan met een JCM800. Hoewel een plexi of JTM45 misschien wat lekkerdere blues tones heeft. Maar zoals ik al zei dat zou iemand anders misschien beter toe kunnen lichten want met deze amps heb ik geen ervaring.

Tim ATY
11 juni 2010, 15:46
Mayer speelt op Dumble, extreem zeldzaam en duur, zie ander topic in het moderne versterkers forum :P hij speelt ook op Two Rock, maar die vind je ook niet bepaald veel tweede hands. Ik zag deze amp staan: http://link.marktplaats.nl/350027989 heeft die schakelbare crunch waar ik een ander forumlid over zag posten en ligt binnen je budget.. Hier kan je zalen mee aan. Er stond ook nog een mooie 30th anniversary top op marktplaats voor 700, ook een erg flexibele amp omdat er van alles wat in zit, maar dan heb je nog een cab nodig. Een 1960 is voor 250 euro wel te regelen maar dan ga je toch een eind over je budget heen. Succes!

Dommedik
30 juli 2010, 23:23
Heb een keuze gemaakt... het is een Fender Hot Rod Deluxe 40 watt buizen geworden. Heb heel veel getest. Van Bugera topjes, tot marshall MA50, tot Vox ac-30. Maar ik stond perplex van de clean van de Fender. En een goede cleane is het belangrijkste voor mij. En voor de goede scheur heb ik een OCD van fulltone erbij. Een geweldig setje waarmee ik alle kanten opkan! Ben er erg blijmee.

UnDefined
30 juli 2010, 23:27
Heb een keuze gemaakt... het is een Fender Hot Rod Deluxe 40 watt buizen geworden. Heb heel veel getest. Van Bugera topjes, tot marshall MA50, tot Vox ac-30. Maar ik stond perplex van de clean van de Fender. En een goede cleane is het belangrijkste voor mij. En voor de goede scheur heb ik een OCD van fulltone erbij. Een geweldig setje waarmee ik alle kanten opkan! Ben er erg blijmee.

Top zal je je zeker niet beklagen en anders wil ik 'm misschien nog wel eens overnemen voor een vriendenprijsje :cooler:

Post 'm nu maar snel in een HNAD threadje :mmmm:

Dommedik
31 juli 2010, 00:07
Deze amp blijft nog wel ff... maar ik zal zeker aan je denken:cheerup: Maar hij bevalt prima... nog ff een keer in de oefenruimte testen en op t podium. Dankje!

macwilliams
31 juli 2010, 09:39
Een paar foto's in dit topic zou niet eens zo heel gek zijn.

caliban
31 juli 2010, 15:20
Heb een keuze gemaakt... het is een Fender Hot Rod Deluxe 40 watt buizen geworden. Heb heel veel getest. Van Bugera topjes, tot marshall MA50, tot Vox ac-30. Maar ik stond perplex van de clean van de Fender. En een goede cleane is het belangrijkste voor mij. En voor de goede scheur heb ik een OCD van fulltone erbij. Een geweldig setje waarmee ik alle kanten opkan! Ben er erg blijmee.

Zolang je maar niet voor die MA bent gegaan :), vraag me af of die dingen enigszins verkopen.