PDA

View Full Version : Bill Lawrence



Murdock
5 juni 2010, 10:47
Heb vd week, bij mr. Bill Lawrence himself, 2 pickups besteld
voor mijn les paul standard honeyburst, een 500Xl en een 500r
Het zal mij benieuwen hoe dit klinkt, heb er zelf hoge verwachtingen van.

groetn

altheka
5 juni 2010, 10:54
Hoelang is de wachttijd tegenwoordig ?

Het is het wel waard hoor, die wachttijd.

Murdock
5 juni 2010, 11:09
Hoelang is de wachttijd tegenwoordig ?

Het is het wel waard hoor, die wachttijd.

Zou het niet weten

RS-Rik
5 juni 2010, 18:09
recentelijk een xbl 900 via ruildeal gekregen, echt de sonic shit!!

geert1976
5 juni 2010, 19:25
Bill Lawrance maakt fijne elementen, ik het twee Marauders met elementen van Bill en die zijn erg mede verantwoordelijk voor de geweldige sound:ok:

Murdock
5 juni 2010, 19:55
Bill Lawrance maakt fijne elementen, ik het twee Marauders met elementen van Bill en die zijn erg mede verantwoordelijk voor de geweldige sound:ok:

Heb ze ooit op een Charvel 5 gehad, spul klonk super vet, jammer dat ik die
gitaar weg heb gedaan.

Philippe
5 juni 2010, 20:21
Hoe bestel je eigenlijk bij de beste man?
Ik heb zijn vrouw een paar weken terug al wat mailtjes gestuurd maar ik krijg alsmaar geen antwoord.

Orpheo
5 juni 2010, 20:52
bellen is echt beter. je kan veel sneller je order doorgeven, en via mail kan je dan de betalingsgegevens doorgeven. bij mij duurde het ongeveer een week of 3, 4 eer de pickups binnenkwamen.

Rooker
6 juni 2010, 01:33
Bill Lawrens heeft toch ook de SCN's van Fender ontwikkeld??

Kakihara
6 juni 2010, 08:02
Communicatie (en dan vooral e-mail) is een heikel punt bij de familie Lawrence, al zou het beter moeten gaan nu Shannon, de dochter, de e-mails en telefoons behandelt.
Bestellen doe je door op de 'contact and ordering info'-pagina op de buy now knop te klikken (de online shop is er enkel voor de Keystone-lijn) en vervolgens je bestelling in te geven (type pickup, gewenste inductie, kleur, ...) Als je niet zeker weet van wat je wil hebben kan je ook nog eens een kijkje nemen op het Wilde-Gate forum (http://guitarsbyfender.yuku.com/forums/11/t/Bill-Lawrence-Wilde-Gate.html) : daar vind je vrijwel alle info terug die je nodig hebt en mocht je met vragen zitten, helpen ze je daar graag verder, sympathieke en technisch erg onderlegde gasten die daar zitten.

BL heeft best wel wat meer gedaan dan de SCN's van Fender ontworpen. Hij was betrokken bij de plexigitaren van Ampeg/Dan Armstrong, heeft bij Gibson gezeten, waar hij de SuperHumbucker heeft ontworpen, alsook de L6s, de Marauder en aanverwanten, heeft Kent Armstrong (zoon van) en Larry DiMarzio onder zijn hoede genomen, heeft eens Jimi's strat gerewired (daar zal hij wel niet de enige in geweest zijn), is guitartech van Aerosmith geweest tijdens de late jaren 70 (Joe Perry gebruikt nog altijd zijn pickups), de tele waarmee Roy Buchanon optrad in de jaren 80 heeft Roy gekregen van Bill, hij heeft Grant Green voorzien van L500 (zogezegde metal-pickups) in zijn jazzbak, veel pickupbouwers zijn schatplichtig aan hem ...

EDIT : wat betreft de wachttijden: de toestand is een beetje onduidelijk, maar ik vermoed dat je toch anderhalve maand zal moeten wachten op de pickups. De verhuis naar de Lace-fabriek is blijkbaar niet zo vlot verlopen waardoor ze (weer) wat achterstand hebben, maar ik ga ervanuit dat die achterstand minder groot is dan toen zowel Bill als Becky behoorlijk ziek waren vorig jaar (en toen heb ik mijn pickups ondanks alles op een kleine 2 maanden tijd binnen gekregen)

Murdock
6 juni 2010, 12:29
Communicatie (en dan vooral e-mail) is een heikel punt bij de familie Lawrence, al zou het beter moeten gaan nu Shannon, de dochter, de e-mails en telefoons behandelt.
Bestellen doe je door op de 'contact and ordering info'-pagina op de buy now knop te klikken (de online shop is er enkel voor de Keystone-lijn) en vervolgens je bestelling in te geven (type pickup, gewenste inductie, kleur, ...) Als je niet zeker weet van wat je wil hebben kan je ook nog eens een kijkje nemen op het Wilde-Gate forum (http://guitarsbyfender.yuku.com/forums/11/t/Bill-Lawrence-Wilde-Gate.html) : daar vind je vrijwel alle info terug die je nodig hebt en mocht je met vragen zitten, helpen ze je daar graag verder, sympathieke en technisch erg onderlegde gasten die daar zitten.

BL heeft best wel wat meer gedaan dan de SCN's van Fender ontworpen. Hij was betrokken bij de plexigitaren van Ampeg/Dan Armstrong, heeft bij Gibson gezeten, waar hij de SuperHumbucker heeft ontworpen, alsook de L6s, de Marauder en aanverwanten, heeft Kent Armstrong (zoon van) en Larry DiMarzio onder zijn hoede genomen, heeft eens Jimi's strat gerewired (daar zal hij wel niet de enige in geweest zijn), is guitartech van Aerosmith geweest tijdens de late jaren 70 (Joe Perry gebruikt nog altijd zijn pickups), de tele waarmee Roy Buchanon optrad in de jaren 80 heeft Roy gekregen van Bill, hij heeft Grant Green voorzien van L500 (zogezegde metal-pickups) in zijn jazzbak, veel pickupbouwers zijn schatplichtig aan hem ...

EDIT : wat betreft de wachttijden: de toestand is een beetje onduidelijk, maar ik vermoed dat je toch anderhalve maand zal moeten wachten op de pickups. De verhuis naar de Lace-fabriek is blijkbaar niet zo vlot verlopen waardoor ze (weer) wat achterstand hebben, maar ik ga ervanuit dat die achterstand minder groot is dan toen zowel Bill als Becky behoorlijk ziek waren vorig jaar (en toen heb ik mijn pickups ondanks alles op een kleine 2 maanden tijd binnen gekregen)

Heb via email besteld , en kreeg na 2 dagen bericht , daarna kreeg ik
een mail , dat ik via paypal kon betalen.

Kakihara
6 juni 2010, 13:01
Heb via email besteld , en kreeg na 2 dagen bericht , daarna kreeg ik
een mail , dat ik via paypal kon betalen.

Kijk, da's dus al een verbetering t.o.v. vorig jaar toen ik op goed geluk mijn bestelling plaatste :D

Philippe
8 juni 2010, 12:59
Heb via email besteld , en kreeg na 2 dagen bericht , daarna kreeg ik
een mail , dat ik via paypal kon betalen.

Naar welk emailadres heb jij je bestelling gestuurd?

Kakihara
9 juni 2010, 05:33
Naar welk emailadres heb jij je bestelling gestuurd?

Er is bij mijn weten maar één e-mailadres : billnbecky@wildepickups.com

Philippe
9 juni 2010, 06:57
Top, heb inmiddels mail terug gehad :)

Dan nog even vraagje aan Orph (die hier mij ongetwijfeld meer over kan vertellen): Wat is nou exact het verschil in sound tussen shielded en unshielded? Ik heb gehoord dat ze shielded wat stiller zijn (duh) en de treble response iets anders is.

Thanks!

EDIT: nevermind, heb het antwoord al gevonden!

Murdock
9 juni 2010, 09:50
Top, heb inmiddels mail terug gehad :)

Dan nog even vraagje aan Orph (die hier mij ongetwijfeld meer over kan vertellen): Wat is nou exact het verschil in sound tussen shielded en unshielded? Ik heb gehoord dat ze shielded wat stiller zijn (duh) en de treble response iets anders is.

Thanks!

EDIT: nevermind, heb het antwoord al gevonden!

Heb de shielded besteld, zullen inderdaad iets stiller zijn, zijn ook iets duurder

Het bovenstaande email adres is inderdaad correct.
billnbecky@wildepickups.com

Philippe
9 juni 2010, 12:00
Ik heb de unshielded besteld.
Het verschil in sound is blijkbaar erg minimaal en de unshielded zijn schijnbaar al erg stil van zichzelf. Het maakt dus vrij weinig uit (heb het ook maar gelezen, so don't hate me for this ;))

Orpheo
9 juni 2010, 13:10
Ik heb vorig jaar Bill zelf gesproken, en hij vertelde me dat hij Shielded een rotnaam vond 'bloody awefull name!" omdat het de lading neit goed dekt. Het is een metalen behuizing om de spoelen, en Ja het beschermt wat tegen straling, antiruis, maar tis vooral gemaakt om het hoog wat 'zoeter' te maken ('to sweeten up the highs'). das vooral de reden.

ik heb overigens de xl, l en de R in een 3 pup gitaar zitten. Becky en Bill waren eerst niet overtuigd dat dat het juiste zou zijn, maar hemeltjelief, de gitaar klinkt plots toch wel heel veel beter. het heeft mij zeker 20 pickups en 40 hybrids gekost om uit te vinden welke hybrid in de buurt komt van die set (en dat is een geheim dat ik her en der verklapt heb, maar niet aan de grote klok hang ;) )

Philippe
9 juni 2010, 15:28
Thanks voor de opheldering!

Murdock
10 juni 2010, 16:12
Thanks voor de opheldering!

voelt iemand zich geroepen om de Pickups , in mijn Gibson te zetten,
Kan het nl. zelf niet .

Rinze
10 juni 2010, 16:39
voelt iemand zich geroepen om de Pickups , in mijn Gibson te zetten,
Kan het nl. zelf niet .

Misschien handig om te vermelden waar je woont..

Murdock
10 juni 2010, 20:35
In de buurt van Enschede ,

Firebird
13 juni 2010, 23:31
Ik ben erg groot fan van de L500's, wat een waanzinnige pick-ups zijn dat! Wil ze graag in m'n LP Custom zetten, maar ben toch bang dat de XL versie in de brug een beetje te heftig is. Heeft iemand hier zinnigs over te zeggen?

Kakihara
14 juni 2010, 10:55
Ik ben erg groot fan van de L500's, wat een waanzinnige pick-ups zijn dat! Wil ze graag in m'n LP Custom zetten, maar ben toch bang dat de XL versie in de brug een beetje te heftig is. Heeft iemand hier zinnigs over te zeggen?

Gewoon doen, de pickup wat meer naar beneden schroeven doet al heel veel bij Bills pickups. Eventueel zou je een Q-filter aan je tonepot kunnen solderen.

Rubenios
15 juni 2010, 08:05
Ik heb in mn flying v en in mn dean de 500xl zitten, inderdaad in mijn flying v iets lager geschroefd zodat hij iets warmer klinkt. Maar het blijven heerlijke pickups :)

jannest
15 juni 2010, 20:11
Ik ben erg groot fan van de L500's, wat een waanzinnige pick-ups zijn dat! Wil ze graag in m'n LP Custom zetten, maar ben toch bang dat de XL versie in de brug een beetje te heftig is. Heeft iemand hier zinnigs over te zeggen?

zit er eentje in m'n wasbeer N2
vind 'm beetje "boxie" klinken maar dat kan ook aan de gitaar liggen
kleine body