PDA

View Full Version : Cases Thomann



kenx
4 juni 2010, 23:48
Hallo,

Ik zag een case staan voor mijn DSL 100 bij thomann, voor de goeie prijs van 177 euro (wat je nergens anders custom made vind voor dat bedrag...). Heeft iemand ervaring met deze cases? Hoe zit het met de kwaliteit/stevigheid?

HaroldA
4 juni 2010, 23:54
Waarom geen http://versterkerhoezen.nl of http://www.amplifiercoversonline.com/zencart/index.php? Veel lichter en net zo stevig, tenzij je ermee gaat gooien maar dat zou ik sowieso niet met een DSL doen...

kenx
5 juni 2010, 01:06
Dankje voor de tips, maar geef mij toch maar een flightcase, op de site van die versterkerhoezen ben ik al eens langsgeweest, maar het is hét toch net niet, ik zoek echt een flightcase...

kenx
7 juni 2010, 07:48
Niemand ervaring?

Thiez
7 juni 2010, 12:40
Ik heb zo een kast rond mijn K&E cabinet gehad. Zijn prima kistjes. Flightcase materiaal (gecoat multiplex) met binnenin 1cm hardschuim. Netjes afgewerkt. Degelijke vlindersluitingen en handvaten.
Zeker voor de prijs zijn het geweldige kistjes.

Geoff
8 juni 2010, 14:57
kijk ook eens op www.casecompany.nl, nen hele coole kerel, maar ik vrees niet dat hij de prijzen van Thomann aankan, daar kan je ze natuurlijk helemaal custom laten maken, als je nog extra vakjes wil ofzo, en je kan vrijblijvend eens mailen.

Je moet ze dan wss ook gaan afhalen in geleen, en dat kost ook uiteraard terwijl thomann vanaf 200 euro gratis verzend.

Pé.
8 juni 2010, 16:18
Je moet ze dan wss ook gaan afhalen in geleen, en dat kost ook uiteraard terwijl thomann vanaf 200 euro gratis verzend. Dat is MusicStore die gratis verzend. Thomann doet dat niet (tenminste, destijds niet bij mijn keyboard van 600 euro..).

iWishmaster
8 juni 2010, 16:28
Thomann verzend nooit gratis: kost altijd 8 euro per bestelling, ongeacht de hoeveelheid. Geen ramp op zo'n kistje :)

De andere gitarist van mijn band heeft een gitaar-flightcase en 8 HE flightcase rack van Thomann. Voor het geld prima spul, maar ik vind het hout wat aan de dunne kant. Zeker stevig genoeg om je amp een flinke dreun te laten overleven, maar daarna is de case ook wel total-loss denk ik. Een wat professionelere flightcase geef ik meer kans dat te weerstaan. Maar dat is puur het 'gevoel' wat ik erbij heb als ik het ding vastheb, dus wie weet zijn ze steviger dan het lijkt ...

kenx
8 juni 2010, 18:01
Dankuwel iedereen voor de tips. Hier ben ik wat mee! Uiteraard ga ik nog steeds voorzichtig om met mijn versterker indien er een case rond zit. Maar ik neem graag die bescherming erbij, het heeft nu zo lang geduurt eer ik deze versterker heb kunnen aanschaffen, ik wil hem zeker niet kapot nu, en zo'n kist geeft toch weer wat meer meerwaarde...

Bedankt!

Thiez
8 juni 2010, 18:50
Thomann verzend nooit gratis: kost altijd 8 euro per bestelling, ongeacht de hoeveelheid. Geen ramp op zo'n kistje :)

De andere gitarist van mijn band heeft een gitaar-flightcase en 8 HE flightcase rack van Thomann. Voor het geld prima spul, maar ik vind het hout wat aan de dunne kant. Zeker stevig genoeg om je amp een flinke dreun te laten overleven, maar daarna is de case ook wel total-loss denk ik. Een wat professionelere flightcase geef ik meer kans dat te weerstaan. Maar dat is puur het 'gevoel' wat ik erbij heb als ik het ding vastheb, dus wie weet zijn ze steviger dan het lijkt ...

Die koffers zijn stevig genoeg. Ik had mijn cabinet een keer op de rand van de kofferbak staan en toen schoof hij er aan een kant naast. Ik kon hem helaas maar aan 1 kant vastpakken aan het handvat en dus viel er 1 punt op de grond. Dit is de slechtste belasting die je kan bedenken op de punt en daar had hij absoluut geen last van. en mijn cabinet ook niet gelukkig.