PDA

View Full Version : Mijn eerste pedaaltjes, vraag over Fuzz



GlobalWarming
4 juni 2010, 20:51
Ik ga binnenkort een nieuwe versterker kopen en daarbij ga ik ook eens wat pedaaltjes aanschaffen, want nu met een Gibson op een MG15DFX Marshal 15 spelen vind ik toch niet zo goed (maar dat gaat een Fender Blues Deluxe Reissue worden)

ik ben van plan om deze effectjes te kopen:

MXR M115 DISTORTION III
BOSS TU-3 (omdat ik dan mijn pedaaltjes aan één kan sluiten ofzoiets, ...)
Dunlop Jimi Hendrix WahWah‏

Nu zou ik ook graag een fuzz willen, eerst was ik altijd verkocht van de Big Muff maar ik las ergens in een topic hier dat hij niet zo goed samen gaat met andere pedalen. Weet iemand een goede fuzz die wel goed samen gaat met andere pedalen ?

Alvast bedankt

Comfortably Daniel
4 juni 2010, 20:53
Hmm...vreemd. Mijn Muff's gaan heel goed samen met andere pedalen.
't Lijkt me verstandig eerst eens te gaan proberen welke sound je lekker vind en pedalen gaan combineren. Een Big Muff kan je ook gewoon alleen gebruiken natuurlijk ;-)

GlobalWarming
4 juni 2010, 20:59
Hmm...vreemd. Mijn Muff's gaan heel goed samen met andere pedalen.
't Lijkt me verstandig eerst eens te gaan proberen welke sound je lekker vind en pedalen gaan combineren. Een Big Muff kan je ook gewoon alleen gebruiken natuurlijk ;-)

maar dan moet ik bypass hebben of niet ? of moet ik hem dan laats zetten in de chain ?

Il_Falco
5 juni 2010, 10:45
Ik weet niets over Fuzzen maar:

Die mxr distortion III is heftig! clean met een randje, lichte scheur, stevige scheur. hij doet het allemaal! mijn lievelingsdrive pedaal op dit moment! hij reageert enorm goed op je dynamiek met de gitaar.

tommus42
5 juni 2010, 11:05
Heb net een fuzz aangeschaft (DOD classic fuzz), heerlijk ding maar hij klinkt als een big muff, vind ik niet echt 'fuzz', meer een lekkere distortion. Volgens mij is een fuzzface(achtige) meer wat je zoekt?

bloodgulge2
5 juni 2010, 11:15
Ik denk dat je best je fuzz eerst eens uitprobeert op je materiaal als je het hebt.
Om blind effecten te kopen en te voorspellen hoe het zal werken moet je wat meer ervaring hebben..
Dit geldt ook voor andere pedalen, maar fuzzjes zijn over het algemeen nogal kieskeurig voor omstandigheden..

HaroldA
5 juni 2010, 12:59
Ik ga binnenkort een nieuwe versterker kopen en daarbij ga ik ook eens wat pedaaltjes aanschaffen, want nu met een Gibson op een MG15DFX Marshal 15 spelen vind ik toch niet zo goed (maar dat gaat een Fender Blues Deluxe Reissue worden)

Ik zou eerst die nieuwe versterker kopen en dan pedaaltje voor pedaaltje erbij. Ieder pedaal (en zeker een fuzz!) reageert anders op een andere versterker. Op de een kan hij perfect zijn, op de ander een dooie mus.

GlobalWarming
5 juni 2010, 14:18
Ja, versterker komt sowieso eerst,

en de drie pedaaltjes die ik heb opgenoemd ook al,
MXR distortion III ken ik van bij mijn gitaar leraar, de whawha pedaal ook en die tuner is voor te stemmen en ook omdat ik dan mijn pedaaltjes kan voeden met 1 adapter zonder zo'n powerplant te kopen, of dat heb ik toch gehoord ...

Orbis
5 juni 2010, 19:24
Ik heb net een paar uur geleden de Big Muff met Tone Wicker gekocht (ik was overigens geschokt door het formaat van de échte Big Muff, ongelofelijk!) en het is een heel fijn apparaat. Met name op de lagere snaren is hij echt erg fuzzy, en door wat met de settings te spelen kun je er een prachtig sputterend geluid uit krijgen. Maar ook een lekker dikke distortion behoort tot de mogelijkheden. Met de tone en wicker switch krijg je net wat meer variatie en is het wat minder een one trick pony. Met name de wicker geeft hem een wat scherper karakter, net wat minder modderig. Maar voor strakke metal of wat dan ook moet je hem zeker niet hebben!