PDA

View Full Version : Koopje van het jaar gedaan ??



Robin.ke
4 juni 2010, 17:45
Ik ben vandaag, zoals ik regelmatig even doe, de plaatselijke kringloopwinkel binnen gelopen. Daar lag voor een leuk prijsje een Epiphone basgitaar. Nadat ik zag dat deze een neck-through-body had heb ik hem zonder aarzelen meegenomen. Thuis direct even google-en en zover ik kan zien moet dit een Epiphone Newport zijn. Dat zou betekenen (gezien de gevraagde prijzen) dat ik een buitengewoon goede koop heb gedaan. Alleen kan ik niets vinden wat op deze uitvoering lijkt. Is dit een speciale uitvoering ? Of is deze gewoon gecustomized door de vorige eigenaar.
Ik ben heel benieuwd of iemand mij meer informatie kan geven over mijn aankoop.
http://img215.imageshack.us/img215/3364/dsc01944vf.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/7091/dsc01943n.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/2259/dsc01949o.jpg

Miyagi6
4 juni 2010, 18:55
voor hoeveel heb je hem gekocht:crazyhappy:?

RUIS
4 juni 2010, 18:59
Die Wilshires hebben toch gewoon een set-neck?

ThomasL
4 juni 2010, 18:59
vette shit! :ok:

Robin.ke
4 juni 2010, 19:53
voor hoeveel heb je hem gekocht:crazyhappy:?

Hij was maar liefst € 35,- !!!! :sssh: Maar er werd wel uitdrukkelijk bij aangegeven dat er geen garantie op zit en dat ik hem dus niet terug mocht brengen. :seriousf:
Ik zal hem later dit weekend eens even een poetsbeurt geven en aansluiten op mijn amp om te zien of er ook nog leven in zit.

budje
4 juni 2010, 19:55
zekers voor die prijs een geweldig project!:blast:

bass blom
4 juni 2010, 19:59
:crazyhappy: 35

:cheerup:

Miyagi6
4 juni 2010, 20:14
woow heb je echt goed gedaan:D mooie bass:crazyhappy:

Kipnugget
4 juni 2010, 20:39
Gave bas! Waarom hebben ze nou nooit zoiets staan bij de kringloop bij mij in de buurt...

pueblo
4 juni 2010, 21:12
vet :) ik ben toevallig net verjaard weet je :p.... waarom kom ik nu zo geen bas tegen...

Robin.ke
5 juni 2010, 00:41
OK !! Heb hem nog even ingeplugt en alles lijkt normaal te functioneren. Ik heb ook de slagplaat even losgeschroefd en het serienummer dat daar onder stond genoteerd. Er was wel wat met tape "geklooid". het lijkt erop dat de schakelaar en het brugelement er later zijn ingebouwd.
Geheel orgineel kom ik deze gitaren op internet niet onder de € 1000,- tegen :o.
Iemand enig idee wat de waarde van de gitaar in deze staat/conditie is ?? Frets en toetsen vertonen nauwelijks slijtage.

Saf
5 juni 2010, 08:33
potverdikkie wat een vondst! En wat een heerlijke plank!

DaanW
5 juni 2010, 16:43
Bij actief vandaan zeker? Ik heb die hofner meegenomen. Ik hoorde dat ze ook een "mooie witte basgitaar hadden" maar die was net weg, toen ik er was :)

Robin.ke
5 juni 2010, 16:52
Ja, hij komt van actief. Ik had niet al te veel tijd, dus had niet echt de tijd om verder rond te kijken. Dat is jouw geluk. Had ik gezien dat er een Hofner had gestaan, had ik die waarschijnlijk ook wel meegenomen :D

DaanW
5 juni 2010, 16:54
Ja, hij komt van actief. Ik had niet al te veel tijd, dus had niet echt de tijd om verder rond te kijken. Dat is jouw geluk. Had ik gezien dat er een Hofner had gestaan, had ik die waarschijnlijk ook wel meegenomen :D

http://www.hofner.com/gab/en/showroom/56/page,shop.product_details/flypage,shop.showroom_flypage/product_id,177/category_id,78/

Met dezelfde vlag op de headstock, al heb ik het idee dat die er wel af te halen is (bij mij zit die vlag iets los..).

Komt op het moment geen geluid uit, moet de wiring even nakijken. Maarja.. zul je altijd zien dat ik net nu mijn soldeerbout niet thuis heb liggen...

Jij hebt trouwens ook mazzel dat jouw bas er niet meer lag toen ik er was, anders had ik die er ook bij gekocht :)

altheka
6 juni 2010, 08:53
Wat een gave bak en mooie aankoop, als de prijzen en de bas kloppen dan is het idd een geweldig koopje.
Veel plezier ermee.

Basvarken
6 juni 2010, 10:02
Gefeliciteerd. 35 euro is ongelofelijk.
Eigenlijk zou ik bij zo'n prijs er vanuit gaan dat ie gestolen moet zijn geweest.:(

Hij is wel over gespoten en er zit geen originele brug meer op. Je geeft zelf al aan dat het brugelement ook naderhand is bijgeplaatst. Maar niettemin een ongelofelijk mazzeltje.

Newports zijn vandaag de dag zeldzamer dan de Gibson EB-0. Destijds waren ze de iets goedkopere variant van Epiphone. Maar tegenwoordig betaal je meer voor een Epi Newport dan voor een Gibson EB-0.


Wil je meer info:
http://www.flyguitars.com/epiphone/bass/Newport.php

Robin.ke
6 juni 2010, 10:17
@Basvarken: Dankjewel voor deze informatie. Ik had al zo'n idee dat ook de brug niet orgineel meer is. Het zal nog een hele klus worden om deze gitaar weer orgineel te krijgen. Jammer dat hij zo "verkracht" is.
Ik heb er gisteren even op gespeeld en (zover ik het als gitarist kan beoordelen) speelt hij super. Het brugelement moet waarschijnlijk wel bijgesteld worden omdat de snaren verschillende volumes produceren. Halselement is overigens wel goed. Wat een wollig warm geluid produceerd deze :o .......

Basvarken
6 juni 2010, 12:45
Valt wel mee met dat verkrachten. Het ergste (in mijn optiek) is nog die foeilelijke vlag op de kop.
De driepuntsbrug levert je in ieder geval een stuk meer intonatie zuiverheid op dan de originele brug die in feite gewoon een schuin geplaatst metalen balkje was.

Het extra brugelement is een vaak geziene modificatie bij EB-0 basjes. Daarmee werd het dus in feite een EB-3.

Mocht je ooit in de verleiding komen hem te verkopen, dan hou ik me aanbevolen... ;)

kamiel
15 juni 2010, 14:15
ik wil hem toch ook altijd overnemen , en ik bied je het dubbele van de prijs die jij betaalde!:Px