PDA

View Full Version : Advies nodig voor aanschaf nieuwe gitaar



Ricardo87
4 juni 2010, 15:28
Speel nu 4 maanden gitaar op een zelfstudie gitaar van 80 euro.
Maar er zitten rare vibratie in de snaren doordat de fretten uit de hals komen zetten. Bij de winkel zeiden ze dat het door de afwerking komt van de gitaar.
Nu zit ik te overwegen om een nieuwe gitaar aan te schaffen van rond de 200 euro. Om er ook na de zomer mee op gitaarles te kunnen gaan.
Ik zoek dus advies in merken en types wat goed is voor die prijs om er les mee te kunnen gaan volgen.
bedankt alvast.

Dancing Lobster
4 juni 2010, 15:37
Speel nu 4 maanden gitaar op een zelfstudie gitaar van 80 euro.
Maar er zitten rare vibratie in de snaren doordat de fretten uit de hals komen zetten. Bij de winkel zeiden ze dat het door de afwerking komt van de gitaar.
Nu zit ik te overwegen om een nieuwe gitaar aan te schaffen van rond de 200 euro. Om er ook na de zomer mee op gitaarles te kunnen gaan.
Ik zoek dus advies in merken en types wat goed is voor die prijs om er les mee te kunnen gaan volgen.
bedankt alvast.

Wat bedoel je daar in godsnaam mee?
Als je last hebt van fretbuzz valt dat ook op te lossen door je gitaar beter af te stellen en je techniek te verbeteren.

Olorin
4 juni 2010, 15:39
Ik neem aan dat hij bedoelt dat de fretten loslaten en omhoog komen.

In dat geval, klop ze voorzichtig weer terug (evt druppeltje sec lijm aan de zijkanten)

En idd, afstellen zou kunnen helpen (al betwijfel ik of dat veel soelaas biedt bij een gitaar van 80 euries)

Ricardo87
4 juni 2010, 15:42
De afwerking van de gitaar is niet optimaal te noemen.
De 5de en 7de fret zijn ter hoogte van de E en A snaar uit de hals komen zetten.
De techniek heeft er niet veel mee maken aangezien ik terug ben geweest bij de winkel en ze mij daar vertelde dat het om de prijs/kwaliteit verhouding ging van de gitaar.
Maar daar gaat het me nu niet meer zo zeer om.

Wil dus een nieuwe gitaar aanschaffen om er goed lessen mee te kunnen gaan volgen van rond de 200 euro. Mag iets hoger liggen.

Olorin
4 juni 2010, 16:04
Ik zou zeggen, ga naar je lokale (of niet zo lokale) gitaarboer, vraag waar de gitaren in jouw financiele bereik hangen en ga testen.

Alleen door te testen vindt je een gitaar die bij je past en die lekker speelt.

Hier kunnen je wel 1000 gitaren aangeraden worden en dat weet je nog steeds niets, testen is de enige manier.

Wat je wel kan doen is als je getest hebt hier nog eens vragen of jouw keuze nou wel of niet geweldig/aanvaardbaar is.

smullie
4 juni 2010, 16:31
als ik je een tip mag geven: koop een met een vaste brug... Tremelo's van gitaren uit die prijsklasse zuigen meestal en verbrodden (had hier eerst een ander woord staan, maar ik wil niet ook een strafblad... :seriousf:) je stemming (zowel die van je gitaar als die van jou zelf), zelfs als je er per ongeluk eens tegenaan komt. Ik heb de mijne alleszins toch al vastgezet... :supercool:

duesenbergfreakje
19 juni 2010, 16:44
Het is zoals smullie zei heeeeeeeel belangrijk dat de gitaar goed speelt. Dat kan alleen jij beoordelen. Ook de prijs natuurlijk. Meestal kopen gitaristen gitaren op de looks. Al is dat niet onbelangrijk, maar er zijn veel belangrijker dingen dan dat. Het gevoel is nr 1 , dan de klank , dan pas de looks.
We kunnen inderdaad nog 2000 merken opnoemen. Maar ik geef je één goede raad. Koop je gitaar bij de lokale gitaarwinkel. Heb je een probleem, dan wordt dat graag en dan nog meestal gratis opgelost. Ik weet ook wel dat er veel via internet gekocht wordt, maar toch vind ik het geen goed idee.
Ik heb er ook ervaring mee. Ik heb mijn duesje bij de winkelier gekocht. Mijn Spear ook, en daar ben ik mee terug geweest. De gitaar is dan gratis en binnen de 2 dagen omgeruild. Dus ik laat het maar weten.
Veel speelplezier ermee !!

KvD
20 juni 2010, 22:15
Kijk hier eens naar:

http://www.rockpalace.com/product/Hudson-Super-TL-Guitar-Pack-Honey-Blonde

Moet een te gek setje zijn, ben zelf uitermate te spreken over mijn Hudson Bluenote (ES copy), ding koste iets van 320/340 euro, maar speelt alles aan flarden en is perfect afgewerkt. Zelfs na talloze optredens geeft het ding geen krimp, blijft perfect op stemming!

daydream
21 juni 2010, 09:09
hallo,

ik heb een cort earth 100ns.Die ik vorig jaar heb gekocht bij Muzikaza .Hij kostte 233 euro maar ik vind het een prima gitaar.er komt een mooie klank uit.en ook als je er verschillende stijlen op speelt wat ik nog niet erg kan hoor dan klinkt de gitaar steeds anders en verassend.Ik heb ook gehoord van mijn gitaarleraar dat Cort gitaren goede gitaren zijn in een goede prijskwaliteit verhouding.