PDA

View Full Version : JCM 2000 DSL 401 Mods



Leonidas88
4 juni 2010, 14:20
Ik zoek iemand die erg goed is in het modden van marshalls (doormiddel van trafo's gain boosts etc). Om precies te zijn JCM2000 DSL 401.

Wie kunnen je aanraden binnen nederland of europa?


Leonidas

robert-gitarist
4 juni 2010, 14:32
Och zijn er genoeg. Hier op het forum zit Chris Winsemius en nog een paar anderen die dat denk ik wel kunnen doen :)
Verder heb je hier in NLD zat mensen die dat ook kunnen doen. Peter van Weelden o.a.

Op Google en de zoekfunctie hier op het forum kun je nog veel meer lezen er over.

Chroxy
4 juni 2010, 14:40
wat mis je, en is modden hier wel de oplossing voor?

Persoonlijk vond ik het bakje het sterkst met op het drive kanaal de gain laag (4) en dan de master wat hoger..

Daarnaast zijn de originele buizen brak en koud afgesteld, een nieuw setje JJ's doen wonderen (daarnaast is biasen zelf te doen, dankzij een handig meet, ja euh, hoe heet dat, dingetje? intern). De standaard speaker is ook ERG slecht, gooi deze eruit en gooi er bv een Celestion V30, enorme verbetering! En ja, ik heb met die verbeteringen zo'n 2 jaar over de amp gespeeld, naar alle tevredenheid.

Jorisch
6 juni 2010, 21:55
Ik heb ook een DSL 401 en overweeg ook om hem te modden.

Ik heb inderdaad gelezen dat een V30 speaker een grote vooruitgang is voor het gain kanaal, het cleane kanaal zou iets minder worden.

Het hangt er bij mij vanaf of het mogelijk is om de paralelle fxloop serieel is te modden, zo niet ga ik toch maar een dsl head kopen.

Ik wil graag een flanger en een digitale delay gaan gebruiken en met de huidige fx loop is dat geen doen.

ik speel wel al bijna een jaar op de combo en heb er meerdere keren mee opgetreden, ik ben erg tevreden met mn sound, vooral als de combo op een 4x12" is aangesloten. Wel moet ik hem minstens op driekwart zetten voor een goed geluid (met alle ergernissen van geluidcrew enzovoorts)

als die fx loop aangepast kan worden dan ga ik denk ik het volgende doen:
- nieuwe buizen
- opnieuw biassen
- v30 speaker
- mercury trafo's als ik nog geld over hou
- serielle fx loop