PDA

View Full Version : Lak en gereedschapvraagje



P-Five
4 juni 2010, 09:01
Ik sta op het punt mijn Gibson The Paul te lakken met OF Nitro OF Tung olie. Nu weet ik dat bij een nieuwe body je poriënvuller moet gebruiken omdat anders de lak wegzakt. Maar moet je dat ook doen op een body die je hebt kaal geschuurd? Dan zit die poriënvuller er toch nog in?

En welke compressor gebruiken jullie om te lakken (als je die al gebruikt). Kan ik er eentje halen bij een bouwmarkt bijvoorbeeld? De compressoren die ik daar zie gaan allemaal tot 8 bar maar ik heb geen idee waar ik nog meer op moet letten...

Bedankt,
P-Five

Olorin
4 juni 2010, 09:33
Let op dat je bij een compressor er een vocht/olie afscheider tussen hebt zitten. Verder is 8 bar meer dan voldoende. En waar je hem haalt..... waar die het goedkoopste is zou ik zeggen.

En een kaal geschuurde body, ja daar zijn de porieen al gevuld (of je moet heul errug diep hebben geschuurd :dontgeti: )

P-Five
4 juni 2010, 09:50
Let op dat je bij een compressor er een vocht/olie afscheider tussen hebt zitten. Verder is 8 bar meer dan voldoende. En waar je hem haalt..... waar die het goedkoopste is zou ik zeggen.

En een kaal geschuurde body, ja daar zijn de porieen al gevuld (of je moet heul errug diep hebben geschuurd :dontgeti: )

Wat mij opvalt bij de The Paul, is dat sommige poriën gevuld zijn en andere weer niet. Dat draagt natuurlijk bij aan het natuurlijke karakter van de lak maar goed... Ik moet nog maar even goed kijken wat ik doe.