PDA

View Full Version : Welke portable speaker te gebruiken i.c.m. pokcet pod



geertbeks
4 juni 2010, 00:19
In de titel is de situatie redelijk weergegeven;
Ik wil in het buitenland af en toe hier en daar musiceren(ga daarvoor niet naar het buitenland hoor).
Nu is mijn vraag; hoe kan ik het beste mijn electrische gitaar versterken op straat, zonder netstroom. Ik zat te denken aan gitaar->line 6 pocket pod op batterijen-> speakertje.

Welke speaker is hier meest geschikt voor?

Én, als we dan toch bezig zijn, bestaan er kleine apparaatjes/aggregaatjes om pedalen of en speaker/amp op netstroom te voeden met een batterij/zonder netstroom?

Alvast bedankt.

denis.hermans
4 juni 2010, 08:59
Hallo,

Ik weet dat Roland de "Cube Street" in zijn gamma heeft. Cube op batterijen, bedoeld om op straat te spelen. Misschien is dit iets voor jou. Ik geloof dat er ook wat amp sims en effecten op zitten(zelf geen ervaring mee, je moet misschien maar even op google zoeken voor meer info).

Ook de micro cube Vvan Roland kan op batterijen spelen.

Je kan apparaten op netstroom (wisselstroom) via een batterij (gelijkstroom) voeden als je een "omvormer" (inverter) gebruikt. Dit wordt nogal eens verkocht in kampeerwinkels etc.
Om lang genoeg te kunnen spelen heb je dan wel mi een goede lood-zuur batterij nodig ( vergelijkbaar met een kleine auto-batterij). Zo'n batterijen wegen wel veel en ik weet dus niet of dat allemaal zo praktisch is....
Misschien is die Cube Street dus wel handiger

Hopelijk ben je hier iets mee

Denis

EDIT: 100E post ben dus nu senior member ondanks mijn beperkte gitaarcapaciteiten

JTB
4 juni 2010, 09:12
In de titel is de situatie redelijk weergegeven;
Ik wil in het buitenland af en toe hier en daar musiceren(ga daarvoor niet naar het buitenland hoor).
Nu is mijn vraag; hoe kan ik het beste mijn electrische gitaar versterken op straat, zonder netstroom. Ik zat te denken aan gitaar->line 6 pocket pod op batterijen-> speakertje.

Welke speaker is hier meest geschikt voor?

Én, als we dan toch bezig zijn, bestaan er kleine apparaatjes/aggregaatjes om pedalen of en speaker/amp op netstroom te voeden met een batterij/zonder netstroom?

Alvast bedankt.

Thomann heeft versterkertjes op batterijen, lijkt me een prima optie. Die kleine apparaatjes noemen ze overigens gewoon batterijen of accu's! (spuit elf ik was te laat)

the sure thing
4 juni 2010, 09:56
Je zou ook je koptelefoon uitgang van je pokke-pod kunnen gebruiken en op een klein draagbaar audio-versterkertje (met boxen) kunnen aansluiten. Of op je autoradio met een een ingang voor een MP3 speler: daar kan je je pod ook op aansluiten! Kicke.... gitaar spelen in je auto :)

Zonder dollen: je pocket pod dien je te zien als een effectpedaal of een MP3 speler. Het is geen "versterker" waar je gelijk een speaker aan kan hangen. Het kan wel, maar dan gelden dezelfde regels als welke speaker je aan een MP3 speler kan hangen.

ellisvertellis
4 juni 2010, 10:06
Hier staat zo'n exemplaar van de Street Cube. Lijkt mij voor jou een zeer degelijke en goedkope oplossing. De klank is goed tot heel goed, je hebt een keuze uit verschillende gemoduleerde versterkers of neutrale input, wat standaardeffecten, 2 verschillende inputs (bv gitaar en zang) met elk apparte EQ en effecten, weegt zo goed als niks en is luid genoeg om op straat mee te gaan staan. En het allerbelangrijkste: gaat ong 8u mee op batterijen!

Niet onaardig voor zo'n klein ding, toch?