PDA

View Full Version : Black Country Communion



Orgasmocaster
3 juni 2010, 20:55
Klinkt goed op papier, en de clip is ook niet slecht..
zou het wat worden???

http://www.bccommunion.com/
http://www.bccommunion.com/bccbio.pdf

TimoSomers
3 juni 2010, 21:31
Tuurlijk wordt het wat met een van de beste zangers of this planet!

Ik ben alleen niet zo kapot van Bonnamassa's stijl (de riffs) veel bluesrock en standaard rock (zo ook in dat clipje), ik zie Glenn Hughes liever funken.
Maar wellicht trekt Joe z'n trucendoos open en kan 'ie ook nog eens flink rondfunken!
Op papier is het inderdaad een van de ziekste all-star bands die je kunt bedenken.
Ben benieuwd!!

Orgasmocaster
7 juni 2010, 18:14
Dit Nummer ga ik toch wel steeds fijner vinden..
http://www.youtube.com/watch?v=KVfMa61Zjmg

er staat ook een nieuw fimpje op de homepage.. de muziek er onder klinkt erg goed.. ik heb het gevoel dat dit meer als Led Zeppelin gaat klinken dan them Crooked Vultures

Thiez
7 juni 2010, 19:03
Klinkt zeker wel lekker. ben heel benieuwd!

Orpheo
15 juni 2010, 12:45
Dit Nummer ga ik toch wel steeds fijner vinden..
http://www.youtube.com/watch?v=KVfMa61Zjmg

er staat ook een nieuw fimpje op de homepage.. de muziek er onder klinkt erg goed.. ik heb het gevoel dat dit meer als Led Zeppelin gaat klinken dan them Crooked Vultures

oh absoluut. Waanzinnig vet. Ik sta te popelen om ze te horen.

Wel lache, Bonamassa speelt op de morse-sig, niet eens zijn eigen (of een andere LP for that matters).

rickert
15 juni 2010, 13:17
Supergaaf inderdaad, lukewannabe stuurde het me pas ook al! Ik vind alleen de podiumpresentatie niet echt denderend, om het maar als een understatement neer te zetten.

Orgasmocaster
15 juni 2010, 17:14
Ik maak me geen zorgen over podium presentatie.. Glenn is al een ouwe knar, maar als ie een beetje van deze energie er in kan pompen ben ik al blij:

http://www.youtube.com/watch?v=pfzv3bf9-OY

rickert
15 juni 2010, 23:10
Misschien dat ik ook gewoon moet wennen aan Bonamassa in zo'n andere rol dan hij normaal heeft. Het klinkt allemaal heerlijk in ieder geval!

levi
17 juni 2010, 11:24
Joe moet gewoon weer een beetje als vroeger spelen. Zoals in bloodline bijvoorbeeld daar shredden die lekker weg.

Ik heb me al op hun news letter in geschreven ^^

Orpheo
18 juni 2010, 12:34
Joe moet gewoon weer een beetje als vroeger spelen. Zoals in bloodline bijvoorbeeld daar shredden die lekker weg.

Ik heb me al op hun news letter in geschreven ^^
wat is er dan anders aan zijn spel van nu, vergeleken met vroeger? ik heb zijn discography binnen, en ben langzaam maar zeker er doroheen aan het spitten. ik vind 'so its like that', a new day yesterday, john henry, verdomd lekker. sloe gin vind ik minder, weet niet precies waarom. idem met black rock :P

Fender75
18 juni 2010, 15:32
Die wil ik dan wel live gaan bekijken! Klinkt errug lekker i.i.g.

soup
18 juni 2010, 15:33
erg coole bandnaam btw.

levi
18 juni 2010, 16:21
wat is er dan anders aan zijn spel van nu, vergeleken met vroeger? ik heb zijn discography binnen, en ben langzaam maar zeker er doroheen aan het spitten. ik vind 'so its like that', a new day yesterday, john henry, verdomd lekker. sloe gin vind ik minder, weet niet precies waarom. idem met black rock :P


Nou Je hoort toch wel dat zijn style anders is geworden.
Als je bloodline hoort en the balllad of john henry Hoor je duudelijk dat bij the ballad of john henry zijn speel style wat eigen en volwassener is geworden. Maar naar mij idee heb je voor black country juist dat sherddirige uistslovirige nodig.

Ik zelf vind so its like that blues deluxe en you & me de beste.

Orpheo
19 juni 2010, 14:32
Nou Je hoort toch wel dat zijn style anders is geworden.
Als je bloodline hoort en the balllad of john henry Hoor je duudelijk dat bij the ballad of john henry zijn speel style wat eigen en volwassener is geworden. Maar naar mij idee heb je voor black country juist dat sherddirige uistslovirige nodig.

Ik zelf vind so its like that blues deluxe en you & me de beste.

blues deluxe is ook heel erg tof, zeker. alelen die naam vind ik slap gekozen :P

maar ik vind dat bonamassa zeker meer een eigen stijl is gaan nemen. Wat meer power, meer 'chops', meer power, melodiischer en minder bluesy, standaard lickjes. maakt desalniettemin geen steek uit, t blijft vet klinken allemaal.

Luke-wannabe
19 juni 2010, 16:03
The Ballad of John Henry is gewoon een kickass plaat! Wát een gitarist is JB zeg!

Orgasmocaster
9 juli 2010, 03:25
Looks cool!

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs066.snc4/34683_142358019112462_129312657083665_410951_24876 39_n.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=21bwGLWonqE

http://www.youtube.com/watch?v=QlVWTkJI8so

Orgasmocaster
7 september 2010, 01:35
Nieuwe video!!!

http://www.youtube.com/watch?v=ocgO6iSiU3g

did wordt steeds interessanter!! Glenn Hughes klinkt fantasties!!!

soup
7 september 2010, 09:48
ik blijf jaloers op deze bandnaam, ongelooflijk cool imho

Orpheo
21 september 2010, 05:28
Ha, I beat you guys to it, Ik heb 'm al binnen. Godverdommeeee wat een TOFFE plaat. wat je op youtube hoort is slappe hap vergeleken bij de rest. Modern day classic rock met een vleugje funk.

JeroenSchaaf
21 september 2010, 09:45
Heb hem ook al binnen en moet zeggen ik moet nog even wennen.:cheerup:

levi
21 september 2010, 12:20
:seriousf:Ik had hem al eerdergehoort op de amerikaanse radiooo!!

Vette plaat moet nog ffies GOED luisteren dus moet hem nog ffies kopen.

Orpheo
21 september 2010, 14:13
ik hoor derek sherinian nauwelijks. het klinkt als een powertrio, maar dat is 't niet... weird.

Ook erger ik me een hoedje aan hughes. echt een stem als een gebarsten pispot, verschrikkelijk. krijg er enorme koppijn van.

TimoSomers
21 september 2010, 15:50
En je vond hem eerst zo geweldig?


Ik vind hem overigens tegenvallen, ik vind Bonnamassa geen goede slaggitarist, grooved niet echt.

levi
21 september 2010, 16:05
toen die nog op zijn stratjes speelde vond ik hem wle goed slag spelen! nu tja.. hij is 20000 keer beter dan mij dus ik heb er niks op aan te merken.

Orgasmocaster
21 september 2010, 17:10
ik hoor derek sherinian nauwelijks. het klinkt als een powertrio, maar dat is 't niet... weird.

Ook erger ik me een hoedje aan hughes. echt een stem als een gebarsten pispot, verschrikkelijk. krijg er enorme koppijn van.

hm ik vindt Glenn Hughes juist het beste aan deze band...

TimoSomers
21 september 2010, 17:54
hm ik vindt Glenn Hughes juist het beste aan deze band...

Inderdaad!

Orpheo
23 september 2010, 08:02
En je vond hem eerst zo geweldig?


Ik vind hem overigens tegenvallen, ik vind Bonnamassa geen goede slaggitarist, grooved niet echt.

hughes? nee, ik vond altijd al dat ie een vervelende stem heeft. Voor even is 't leuk, maar daarna... daarom kan ik ook niet lang luisteren naar zijn solowerk. tis echt gaaf qua gitaarwerk, maar die stem...

SloeGin
23 september 2010, 17:17
hughes? nee, ik vond altijd al dat ie een vervelende stem heeft. Voor even is 't leuk, maar daarna... daarom kan ik ook niet lang luisteren naar zijn solowerk. tis echt gaaf qua gitaarwerk, maar die stem...

+1 de vocals zijn voor mij ook echt een minpunt.
Ik had meer van de cd verwacht trouwens, ik vind het wat overroepen net zoals Them Crooked Vultures :/

TimoSomers
27 september 2010, 17:26
toch wel een lekker plaatje.

Glenn hughes is een held:stop:

Orpheo
28 september 2010, 11:42
+1 de vocals zijn voor mij ook echt een minpunt.
Ik had meer van de cd verwacht trouwens, ik vind het wat overroepen net zoals Them Crooked Vultures :/

oeh, dat laatste zou ik hier niet zeggen :D maar ik ben 't wel met je eens, haha

Basvarken
28 september 2010, 13:28
Glenn Hughes heeft een heel eigen manier van zingen. Je houdt er van of je haat het. Er lijkt weinig tussenin te zitten.

Afgelopen zomer heb ik hem geïnterviewd en hij vertelde dat het een hele bewuste keuze was geweest om niet wéér een funky album te maken. Hij wilde terug grijpen naar de Rock. Het idee was om een album te maken wat goed zou passen in het rijtje Deep Purple, Led Zeppelin, Yes.


En volgens mij kan Bonamassa prima slag spelen en ook best grooven als dat nodig is. Alleen wordt écht grooven met een drummer als Jason Bonham wel erg lastig. Ik vind hem eigenlijk de zwakste schakel van BCC.

Luister/kijk maar eens hoe hij de begeleiding van de gitaar solo om zeep helpt met honderdduizend breaks en fills.
http://www.youtube.com/watch?v=YIDv5ebrEj0

TimoSomers
28 september 2010, 15:11
Ik vind de drums op dat filmpje juist heel gaaf onder de solo :D.

Ja ik weet niet, ik vind Bonamassa de slag vaak te simpel en te bluesrockachtig spelen voor dit album.
(De slag op The ballad of john henry vind ik wel weer waanzinnig vet en grooven).

Het blijft gewoon een lekker plaatje maar niet echt het meesterwerk wat ik verwachte dat het zou worden.

En nu maar wachten op het volgende Glenn Hughes funk album !:ok:

Orpheo
28 september 2010, 18:19
Ik vind de drums op dat filmpje juist heel gaaf onder de solo :D.

Ja ik weet niet, ik vind Bonamassa de slag vaak te simpel en te bluesrockachtig spelen voor dit album.
(De slag op The ballad of john henry vind ik wel weer waanzinnig vet en grooven).

Het blijft gewoon een lekker plaatje maar niet echt het meesterwerk wat ik verwachte dat het zou worden.

En nu maar wachten op het volgende Glenn Hughes funk album !:ok:

bonamassa doesn't pull out all the stops op deze plaat. logisch. hij stelt zich in dienst van de band, de plaat. en ik vind dat heel tof.

Rinze
28 september 2010, 18:24
Heb hem ook net even doorgeluisterd, vind het wel leuk maar niet zoals Glenn Hughes overal roept van hetzelfde kaliber als Purple, Zep en dergelijke. Hij beweert onder ander in de nieuwste Gitarre & Bass dat deze band binnen een paar jaar stadions gaat vullen...

TimoSomers
28 september 2010, 22:20
bonamassa doesn't pull out all the stops op deze plaat. logisch. hij stelt zich in dienst van de band, de plaat. en ik vind dat heel tof.

Nee klopt helemaal, zeker respect daarvoor!
Ik vind alleen toch de slag niet echt vet, ik had meer audioslave achtige dikke bluesfunkrock riffs verwacht, niet deze simpele riffs zegmaar.
(Meer ala de riff van The Ballad of John Henry dus).

Rinze
28 september 2010, 22:26
Moet zeggen dat ik hem bij nog een luisterbeurtje toch wel erg lekker vind. En Audioslave en Chris Cornell heb ik toevallig ook net aan zitten denken, het heeft er zeker raakvlakken mee. Ik hoor ook in de gitaarlijnen toch Tom Morello terug, dat slepende.

TimoSomers
28 september 2010, 22:32
Ja ik hoor dat dus juist te weinig terug naar mijn smaak, ik had wel wat meer slepende massive riffs gehoord:D.
Maargoed, hij blijft (inderdaad zeker na meerdere luisterbeurten) lekker!

Rinze
16 juni 2011, 15:51
Ben net bezig met de eerste luisterbeurt van BCC2. Moet misschien nog groeien net als deel 1, maar ik vind er tot nog toe minder uitschieters op staan die meteen de aandacht vragen en blijven hangen.

Anderen die hem ook al gehoord hebben?

TimoSomers
16 juni 2011, 15:58
Ja, valt heel erg tegen hiero.

Orpheo
22 juni 2011, 15:29
ik heb de fout gemaakt 'm te halen tegelijk met de nieuwste van neil zaza. Neil Zaza's album, 212, is gewoon geweldig. hoop nummers die blijven plakken, 2 leuke symfonische covers, en dan steekt BCC 2 redelijk schraal erbij af.

Henri H
22 juni 2011, 16:20
Muziek als dit wordt niet meer gemaakt hè! = alleen te vergelijken met '70's/'80's rock.
D'r zit wel gewoon dat sfeertje in, je ruikt het....

BCC2 is niet zo goed als BCC(1), maar toch altijd nog goed genoeg voor mijn simpele zieltje.

Me like. :rockon:

Basvarken
22 juni 2011, 17:14
Muziek als dit wordt niet meer gemaakt hè! = alleen te vergelijken met '70's/'80's rock.


Jawel hoor!

Check de Rival Sons


http://www.youtube.com/watch?v=-MA0m1K2jW4

JeroenSchaaf
23 juni 2011, 08:23
Ik vind het album ok! Lekkere gitaar partijen van Joe, Meneer Bonham die het sfeertje er lekker in legt.

Maar beter dan cd 1 .. ik weet het nog niet ;)

Scopperloit
23 juni 2011, 13:54
Ik denk dat de mannen van BCC wisten dat het geniale debuutalbum gewoon moeilijk was te overtreffen. Ze hebben een nette plaat geleverd, maar het mist net die mojo van BCC(1).

Henri H
24 juni 2011, 20:24
Jawel hoor!

Check de Rival Sons


Rival Sons filmpjeKan niet tippen aan BCC hè! :p

Best geinig bandje, en idd het heeft de '70's sound, maar het doet me een beetje denken aan de Black Crowes, hebben ook een paar leuke plaatjes gemaakt, maar de '70's-sfeer zit er toch net niet in.
Het klinkt wel '70's, maar de sfeer ontbreekt.

arjanb01
24 juni 2011, 20:55
errug nice idd, cds maar es checken binnen kort ;)

Basvarken
25 juni 2011, 15:13
Kan niet tippen aan BCC hè! :p

Best geinig bandje, en idd het heeft de '70's sound, maar het doet me een beetje denken aan de Black Crowes, hebben ook een paar leuke plaatjes gemaakt, maar de '70's-sfeer zit er toch net niet in.
Het klinkt wel '70's, maar de sfeer ontbreekt.

Dat snap ik niet echt. De 70's sfeer ontbreekt bij de Black Crowes? Echt puur seventies is het niet nee. Meer sixties misschien.
Maar ik vind de Black Crowes briljant. Ze hebben wat mij betreft wel meer dan een paar leuke plaatjes gemaakt.

Rival Sons is wat mij betreft een een heel coole combi tussen The Doors en Led Zep.

En of ze kunnen tippen aan BCC? Muziek geen wedstrijd. Ik vind beide bands cool, zonder me meteen af te vragen wie het beste is.

Henri H
25 juni 2011, 17:46
Daar heb je een punt, elke band heeft z'n eigen plek.
Ik doelde echter meer op de sfeer v.d. muziek, maar ook daar verschillen we blijkbaar van mening.
The Black Crowes vind ik eerlijk gezegd nogal "opgeklopt". Af en toe wel lekker hoor, maar ik vind het persoonlijk net niets eigenlijk, evenals als Pearl Jam.
Waarschijnlijk stoot ik een hoop mensen (vooral 30's vermoed ik) hiermee tegen het voorhoofd, het zij zo....