PDA

View Full Version : Advies voor nieuwe versterker



hans hiemstra
27 april 2003, 12:51
ik zou van jullie graag advies willen voor een nieuwe versterker. Ik heb nu een Laney Hardcore max HMC30. Best leuk als beginnersversterker, maar ik wil nu wat meer. De gitaren die erop gebruik zijn een Epiphone Les Paul classic en Epiphone ES-335.
Daarnaast maak ik gebruik van een Boss GT-5. Ik speel op dit moment alleen thuis. Wat is volgens jullie een goedde versterker. Ik speel circa 2 1/2 jaar.

hans hiemstra
27 april 2003, 12:59
Ik wil nog even toevoegen dat ik veel alt.rock speel (smashing pumpkins, placebo, foo fighters, etc.) maar pop zoals u2, pink floyd e.d.

ieme
27 april 2003, 13:05
Enlg combo versterker dacht ik zo!

hoofd
27 april 2003, 13:06
Das mooi, dat je dat eraan toevoegd. Heb je al een beetje een idee hoeveel je eraan wilt uitgeven, en wat je ermee van plan bent (alleen thuis, of oefenruimte, of zelfs optreden (en in wat voor gelegendheden)?
Verder zou je met je gitaar ook gewoon naar een gitaarzaak gaan (Feedback is daar erg leuk in) en wat versterkers gaan uitproberen die in je budget vallen, puur ter orientatie. Of je een versterker goed vindt of niet is net als bij een gitaar namelijk heel persoonlijk.

Ic3gl0vE
27 april 2003, 13:16
hoe wil je je geluid hebben? Als je eigenlijk alleen het geluid van je GT5 wilt versterken, voldoet een actieve monitorbox al (waar je evt. een gitaarspeaker in kan zetten?) is misschien een peavey bandit.
Wil je een versterker die uit zichzelf al lekker klinkt, dan moet je gewoon vanalles gaan testen.

skabouter
27 april 2003, 13:50
treed je wel eens op ? die hardcore 30 watt is op zich meer dan zat toch voor thuis ? waarom wil je een nieuwe ?

als je je GT-5 altijd in de FXloop propt, dan hoef je geen buizen. valt al af, lijkt me. neem gewoon iets leuks, met een FX-loop, die je GT-5 gewoon lekker versterkt.

Ic3gl0vE
27 april 2003, 16:42
laatst speelde ik met m'n GT3 over een zelfbouw buizeneindtrap en een marshall 4x12 kast en dat klonk ERRUG lekker

Lacrymosa
27 april 2003, 22:55
Koch Multitone!!!

CheerS!!