PDA

View Full Version : Peavey classic? Spider Valve? Iets anders...



killerman36
3 juni 2010, 20:36
Hallo,

ik ben nu al lang op zoek naar een waardige vervanger voor mijn spider jam, hoewel deze zeer deftig klinkt is er toch iets meer nodig voor iets extra's bij optredens.
Ik heb al een paar versterkers getest en als beste daaruit kwam de peavey classic 30, mooie clean en samen met een RAT distortion pedaal echt goeie sounds.
Alleen na hem in die ene winkel te hebben getest, en die eerste WOW, kreeg ik er precies niet meer hetzelfde geluid uit.
Dus, verder zoeken, mss de Spider valve, Al veel goeie sounds gehoord (wel op internet) en wsl een goeie upgrade van de spider jam.

Nu is mijn vraag dus welke van deze twee versterkers (was die ene sound een gewone eerste reactie of is de classic echt goed) of welke andere kunnen jullie aanraden?
Budget: ongeveer 1000 euro (dan wel met Wah, distortion en delay pedaaltjes bij als deze niet ingebouwd zijn)
Sound: Zowel een mooie John Frusciante (scar tissue) achtige clean als een vette triggerfinger, black box revelation achtige sound

Alvast bedankt!

Thomas

Il_Falco
3 juni 2010, 21:39
Waarom kreeg je er niet precies dat geluid meer uit?

* andere gitaar
* andere instellingen
* (evt. andere speakers)
* speaker ingespeeld?
* andere buizen
* kapotte buizen

Als je een goed geluid kreeg uit die combo, en dat geluid zoek je, moet je gewoon die classic en de RAT kopen. Een spidervalve komt meestal in de buurt van goede sounds, maar 'nailt' ze niet. (Alhoewel dat in sommige gevallen ook gewenst kan zijn!)


Ik zou voor 1000 euro:

- peavey Classic 500euro
- Proco RAT II 50 a 60 euro
- Hardwire delay: 100 euro
- CAE wah: 180 euro.

Natuurlijk moet je kijken of deze combinatie voor jou past. Hoe kan je dat weten?
TESTEN! :ok:

UnDefined
3 juni 2010, 21:43
Een fender blues deluxe (725euro) en een Line 6 M9 (348 euro) ?
Iets meer maar het wel waard :P.

killerman36
5 juni 2010, 12:52
Over de Classic 30, ik ga hem waarschijnlijk nog eens grondig gaan testen en dan zien of ik die sound nog kan vinden.
Ook zag ik onlangs de Blackstar Ht series, vooral de stage 60 klonk goed op internet, zijn deze ook de moeite waard?
En over de spider valve: zou deze goed werken met een pedaal als bv de 'RAT'?
Omdat ik deze nog in geen enkele winkel heb kunnen testen.

kidrock
5 juni 2010, 14:00
Een vriend van mij heeft een Spidervalve. Normaal gesproken ben ik niet kapot van Line6 en modeling, maar de SV klinkt nog vrij aardig met het nodige tweaken aan de knoppen & instellingen, maar dat is ook tevens de grote nadeel van die versterker. Er zit zoveel op dat het lastig is om tijdens het spelen ff snel wat te veranderen. Je moet dus wel van te voren je presets wel klaar hebben. Ik vind ook de interne fx wel wat tekort schieten. Je hebt bijv. geen fijne afstelling voor delay tijden, enz.
Maar er zit zoveel gain in dat bak dat je dus echt geen RAT nodig hebt!