PDA

View Full Version : Gezoem in wiring help!



Hiro
3 juni 2010, 20:06
Ik heb net 2 nieuwe elementen binnen een Seymour Duncan alnico 2 pro en een pearly gates voor i mn les paul, nu ben ik ze aan t installeren en nadat alles is gesoldeerd, sluit ik m aan en hij ruist en stoort enorm.
Maar hij begint nog harder te storen wanneer ik het hout of elektronica aanraak, zelfs als ik er al met mn handen bij in de buurt kom.

Ik heb er een killswitch in zitten die deed het al goed dus daar kan t niet aan liggen en een push pull heb ik er net bijgezet in de master tone.

Kan iemand mij vertellen waar dit normaal gesproken aan ligt dan kan ik gerichter zoeken, want naar mijn inzicht zit alles goed (maar bijkbaar niet ;) )

Hiro
3 juni 2010, 21:05
Laat maar de aarde van de tone potmeter was losgeraakt dat is nu gefixt, maar ze klinken nu nog niet echt lekker en mn nek pu die klink clean zelfs als ik mn distortion vol open zet, hij is ook een heel stuk zachter als de brug zucht waarom lukt dit me nooit in een keer

snaarplukker
3 juni 2010, 21:57
Verkeerde draadjes aan verkeerde contactjes?;)

Hiro
4 juni 2010, 09:08
Ik heb geen idee meer, ik ga vanmiddag naar een reparateur, want hier word ik moedeloos van :(

Ello
4 juni 2010, 09:40
Het lijkt alsof je ergens signaal verlies hebt. Ik zou voordat je naar de reparateur gaat eerst alle bedrading loshalen en volgens bedradingsschema van SD weer opnieuw solderen. Grote kans dat het dan OK is, en je hebt dan meteen iets geleerd.

Hiro
4 juni 2010, 11:47
ja maar dan ben ik weer een dag bezig en ik moet nog zoveel doen, en hij moet morgen klaar zijn, dus dan maar ff wa geld tegen smijten maar dan weet ik t tenminste zeker, straks ligt t aan de potmeters, die zijn nl ook nieuw maar heb geen mulitmeter om da te testen.
Dus om en kort verhaal lang te maken, ga ik t ff laten doen ben ik er tenminste zeker van.
Als ik er de tijd voor heb zet ik er betere potmeters in en doe ik t zelf maar dan weet ik wel hoe dat ie goed moet zitten.