PDA

View Full Version : Ibanez Js100



Germen92
3 juni 2010, 16:34
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe gitaar...

Zoals het nu staat ben ik van plan om een Ibanez JS100 te kopen, uit de joe satriani signature collectie...

Heeft iemand van jullie ervaring met deze gitaar of heeft iemand een mening over deze gitaar? Dan hoor ik het graag... voordelen, nadelen...

Alvast bedankt! :hippie:

Bram+
3 juni 2010, 19:55
Geen ongelofelijke troep, maar als je bijvoorbeeld naar de nieuwprijs kijkt, zit die al akelig dichtbij de nieuwprijs van een Japanse RG. Veel te duur dus, zeker voor een Indonesisch (of voorheen Koreaans) product met tweederangs tremolo en pickups. Ook tweedehands durven mensen de hoofdprijs te vragen voor deze dingen, meestal voor een bedrag waar je ook een veel betere tweedehands Ibanez voor kan kopen. Ik zou het zowel nieuw als tweedehands niet doen.

Als alternatief voor ongeveer dezelfde prijs zou ik nieuw voor de S420, S570 of S570B gaan: op zich wel een andere gitaar en ook niet met de beste pickups, maar wel een goede tremolo. Tweedehands zou ik kijken naar een Japanse RG of S of Radius afhankelijk van wat je precies zoekt in de JS.

MichaelSS
3 juni 2010, 22:31
Hmm, ben ik het totaal niet met je eens.

Ik vind de JS100 één van de fijnste gitaren die ik in mijn handen heb gehad. Super snel halsje. Pull knop erop om te switchen tussen single en humbucker. Heerlijke vorm van de gitaar om op te spelen.

Thiez
3 juni 2010, 22:37
Ik vind het ook zeker geen slechte gitaar, speelt zeker soepeltjes. Maar idd de tweederangs floyd rose wil af en toe voor wat frustraties zorgen.
Ook het geluid vind is soms wat dun maar ik prefereer zelf ook meer de solid mahony bodies als een sg ofzo. (misschien dat dat verschil maakt)

Bram+
4 juni 2010, 09:19
Hmm, ben ik het totaal niet met je eens.

Ik vind de JS100 één van de fijnste gitaren die ik in mijn handen heb gehad. Super snel halsje. Pull knop erop om te switchen tussen single en humbucker. Heerlijke vorm van de gitaar om op te spelen.
Ik heb ook niet gezegd dat het een superslechte gitaar is; het basisontwerp is gewoon goed. Als de TS had gezegd dat hij een JS1000 wilde halen, had ik 'm dat van harte aangeraden. Die is in verhouding ook erg duur, maar daar valt qua specificaties niks op af te dingen. Maar jij vindt dus dat je een eerlijke prijs betaalt voor een JS100?