PDA

View Full Version : jimi hendrix fuzz face met les paul?



lolloe4
3 juni 2010, 16:19
Ik wil dus een fuzz pedaal, nu vind ik de jimi hendrix fuzz face erg vet klinken maar dit is allemaal met een stratocaster gespeeld en niet met een les paul model.

Ik had op het internet gevonden dat dit pedaal soms problemen geeft met les paul modellen (geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen).

Heeft iemand ervaring met een fuzz face en een les paul?

p.s. ik vraag dit omdat de dichtsbijzijnde muziek winkel 25 km fietsen is en als het bij voorbaat een verloren zaak is wil ik dat graag weten :)

Rick trodat
3 juni 2010, 16:25
veel fuzzes klinken vooral lekker met single coil pickups. Ik ben vergeten waarom eigenlijk. Betekent niet dat je met een les paul geen fuzz kan gebruiken.

robert-gitarist
4 juni 2010, 12:10
Ik vind het wel mee vallen eigelijk.
Ik heb zelf o.a. een Gibson Les paul en een Dunlop Hendrix fuzzface (die blauwe, hamerslagkleurige versie) en geluid is prima! Okee, het typische Hendrix geluid krijg ik er niet uit maar klinkt zeker niet slecht hoor :) Iets wat aan de moderige kant.

Wat voor amp gebruik je? Dat is denk ik ook wel een belangrijke factor voor je sound ;)

Shaggy
4 juni 2010, 17:07
Is het niet hoe slechter het signaal hoe lekkerder de fuzz klinkt? LP's hebben meestal een hogere output dan een strat.

Bij mij staat de fuzz daarom ergens in het midden na een wah, comp, booster, overdr, disto, tuner dan de fuzz

na de fuzz komt een gebufferd pedaal .. de ph350, hier achter weer 4 andere pedalen maar goed.

Riky
7 juni 2010, 14:30
een fuzz smeert je geluid nogal dicht. Als je dan ook nog een gitaar gaat gebruiken met humbuckers, veel sustain en een warm geluid dan smeert je sound nog eens extra dicht. Een strat behoud meer definitie. Het is maar wat je mooi vind. Romig rond of sprankelend helder (kort door de bocht gezegd).