PDA

View Full Version : hoofdtelefoon op versterker



Dimitri Wouters
3 juni 2010, 16:07
ik ben op zoek naar een goed hoofdtelefoon om op mijn versterker aan te sluiten. ik heb op mijn lampenversterker spijtig genoeg geen hoofdtelefoon uitgang (wat normaal is) maar ik heb hier nog een kleine cube 20 staan die dat wel heeft.
tot nu gebruikte ik een oud model van sennheizer die ik nog had liggen van toen ik nog dj was. maar deze is het aan het begeven en heeft nooit mooi geklonken voor de gitaar.
ik ben al een paar keer naar de winkel geweest om te gaan kijken en vandaag heb ik er een aantal mogen testen.
degene die mij het beste lag was de dt 770 pro van Beyerdynamic. ( +- 160 euro)
alleen spijtig was dat ik hem niet op een gitaarversterker mocht aansluiten in de winkel. die afdelingen liggen daar wat gescheiden.

nu is de vraag of er iemand ervaring heeft met dit model. of heeft er mss iemand anders een beter voorstel.
btw ik kan het niet verdragen als dat ding gaat kraken als het wat luider gaat dus het zou echt een stevige hoofdtelefoon moeten zijn (zoals ze die vroeger maakten).

jutter
3 juni 2010, 16:13
Ik heb altijd begrepen dat je juist niet een dure koptelefoon op een gitaarversterker moet gebruiken. Waarom weet ik ook niet...

HaroldA
3 juni 2010, 16:28
btw ik kan het niet verdragen als dat ding gaat kraken als het wat luider gaat dus het zou echt een stevige hoofdtelefoon moeten zijn (zoals ze die vroeger maakten).

En dan met oordoppen in je koptelefoon lekker hard zetten? :???:

Fenderfan
8 juni 2010, 17:44
Lijkt mij vrij onzinnig een hoofdtelefoon te gebruiken.
Draai gewoon je versterker zachter. Of stop je hoofd achter in je Combo.

Gearjunkie
8 juni 2010, 18:02
Mwa, best een goed idee als je 's avonds laat stil wil spelen. Ik denk dat je vooral naar iets POD-achtigs moet zoeken, zodat je wat amp en speaker simulaties hebt.

tostiapparaat
8 juni 2010, 18:26
als je een hoofdtelefoon wilt kun je idd beter een goedkopere hoofdtelefoon pakken.
Dure hoofdtelefoons geven de bassen anders weer wat je geluid vervormt en waardoor het dus niet mooi gaat klinken.

heb zelf een phillips shp1900 van 12 euro of zo. en het klinkt bijna niet anders dan wanneer ik gewoon door de speaker van mijn versterker speel

Bij de muziekwinkel hebben ze bij de versterkers ook vaak hoofdtelefoons, ik denk dat deze altijd goed zullen klinken :ok:

Rembull1980
9 juni 2010, 12:05
Met een digitale multieffects pedal van Boss heb je een hoofdtelefoon uitgang (bijvoorbeeld me-25). Ik heb namelijk OOK een versterker zonder hoofdtelefoon uitgang, maar zo kan je ook het probleem oplossen ;)

EJPostema
7 augustus 2010, 17:29
als je een hoofdtelefoon wilt kun je idd beter een goedkopere hoofdtelefoon pakken.
Dure hoofdtelefoons geven de bassen anders weer wat je geluid vervormt en waardoor het dus niet mooi gaat klinken.

heb zelf een phillips shp1900 van 12 euro of zo. en het klinkt bijna niet anders dan wanneer ik gewoon door de speaker van mijn versterker speel

Bij de muziekwinkel hebben ze bij de versterkers ook vaak hoofdtelefoons, ik denk dat deze altijd goed zullen klinken :ok:

Klopt, ik heb eerst een AKG gekocht. Fantastische koptelefoon voor mp3 speler, of film kijken ofzo. Maar voor het spelen op de gitaar waardeloos. Ik moet mn bass zo ongeveer uitzetten en de treble op zn hoogst voor een fatsoenlijk geluid :P

Nu een koptelefoon van sennheisser (goedkoopste model in de winkel). Werkt prima :)