PDA

View Full Version : Johnson JM 60 Wie kent dit



SRV2000
3 juni 2010, 15:20
Hey hallo,

Sommigen weten waarschijnlijk dat ik moementeel bezig ben met het opbouwen van een studio.
Hier en daar ben ik wat opzoek naar wat instrumenten die ik in de studio kan laten staan zodat artiesten hier gebruik van kunnen maken zowel als om te oefenen dan als opnamens mee maken.
Nu was ik wat op MP aan het speuren en toen kwam ik een versterker tegen van het Merk Johnson type JM60.
zowel het merk als kwaliteit laat staan het geluid is bij mij totaal onbekend.
zelf heb ik een Fender Blues de ville maar ik vind het niet prettig dat iedereen daar op speelt. vandara dat mijn oog voor deze versterker viel.
Er stond vrij weinig bij en op het internet te hebben gezocht zag ik dat hij voorzien was van een 27 presets.
Ook weet ik niet of dit een transistor is of een full buizen of mischien wel een mosfet ik. kortom ik weet er niet veel van.
wel weet ik dat hij er al een enige tijd op staat en ik heb de verkoper gevraagd in wat voor staat deze versterker was en wat voor prijs hij ingedachten had.
Ik kreeg al snel een reactie dat de amp in nieuwstaat verkeerde en hij vroeg wat ik er voor over had.
Ik zou dus niet weten wat zulk iets moet kosten ??
en of het wel iets is wat ik zoek.
ik wil mij met opnamens verdiepen in country en blues en jaren 60 muziek

kortom clean en leuke overdrive is wel belangrijk.
Hij moet dan ik combinatie met mijn fender stratocaster kunnen.
Het hoeft geen podium beest te wezen maar kwalitief vind ik wel belangrijk.

als iemand mij hier iets meer over kan vertellen zou dat fijn zijn want ik weet niet of dit behoord tot de a merken of b merken

di is em trouwens

http://link.marktplaats.nl/333379128

Acdc
3 juni 2010, 15:29
[Sorry ik het merk ook niet wel van gehoord nooit opgespeeld.
Vaalk heb je versterkers die nagemaakt zijn van groter versterkers.
zoals de london city bulldog kun je duidelijk horen dat ze dat van Marshall hebben afgekeken IMO !!!

ik heb een geluids fragment gevonden van johnson waar je alle effecten kunt beluisteren. sommigen vind ik wel naar fender amps klinken


http://www.johnson-amp.com/marquissnd.htm

mischien heb je daar wat aan

wat zo`n versterker moet kosten zou ik ook niet weten, maar aangezien je al aangeeft dat je hem wel vaker voorbij hebt zien komen en hij hij al een tijdje op MP staat dan is hij a of te duur b het is niets.
of er is geen belangstelling voor

Marc Oblivian
3 juni 2010, 15:39
Is Johnson niet een (vroeg) soort modelling amp?
Die heb ik wel eens langs zien komen op MP bijvoorbeeld. Schijnt voor een modelling amp wel goed te zijn.
Voor de sound die jij wilt kan ik me betere amps voorstellen trouwens.

Kakihara
3 juni 2010, 15:44
Johnson was inderdaad één van de eerste om modelling in de versterkers te integreren. Ik dacht dat de techniek ondertussen is overgekocht door DigiTech die het nu (in een doorgeëvolueerde versie) gebruikt in onder andere hun RP-serie pedalen.
Persoonlijk vind ik dat er best wel goeie geluidjes uit die dingen (van DigiTech) te halen zijn.
Wat het moet kosten, daar heb ik ook geen idee van...

Acdc
3 juni 2010, 16:14
Johnson was inderdaad één van de eerste om modelling in de versterkers te integreren. Ik dacht dat de techniek ondertussen is overgekocht door DigiTech die het nu (in een doorgeëvolueerde versie) gebruikt in onder andere hun RP-serie pedalen.
Persoonlijk vind ik dat er best wel goeie geluidjes uit die dingen (van DigiTech) te halen zijn.
Wat het moet kosten, daar heb ik ook geen idee van...

Ik hoor het al we zijn hoekje van duistere versterkers beland hahah

guitarkid
3 juni 2010, 23:26
Johnson was inderdaad één van de eerste om modelling in de versterkers te integreren. Ik dacht dat de techniek ondertussen is overgekocht door DigiTech die het nu (in een doorgeëvolueerde versie) gebruikt in onder andere hun RP-serie pedalen.
Persoonlijk vind ik dat er best wel goeie geluidjes uit die dingen (van DigiTech) te halen zijn.
Wat het moet kosten, daar heb ik ook geen idee van...

Klopt, Johnson en Digitech werkten samen. Ik heb ze wel verkocht, maar weet niet zeker of dat de JM 60 was. Ze waren indertijd stevig aan de prijs, maar ik werd er eerlijk gezegd niet opgewonden van. De presets klonken erg spectaculair in de winkel met alleen gitaar, maar waren eigenlijk onbruikbaar in een band-situatie. M.i. een typisch geval van te veel tegelijk.... Van een aantal weet ik dat ze vrij snel weer verkocht werden door de aanvankelijke kopers, die overigens allemaal in coverbands speelden. Had alles te maken met het feit dat je specifieke geluiden kon opslaan natuurlijk.

Gr. C.

altheka
4 juni 2010, 22:11
Er zit eigenlijk gewoon een digitech preamp fx in, ik meen ongeveer hetzelfde als de digitech 2101.
De 2101 was geen gek ding maar dan moet je heel heel veel tweaken en ik kan me niet voorstellen dat je dat wilt in de studio.
Voor een studio zou ik juist voor basic gaan muzikanten nemen vaak wel hun eigen effect pedalen mee.

JeanPaul du Vinnie
5 juni 2010, 13:16
Ook weet ik niet of dit een transistor is of een full buizen of mischien wel een mosfet ik. kortom ik weet er niet veel van.

De advertentie lezen kan wonderen doen, zeker als je al aan het onderhandelen bent over de prijs.

Adding to the phenomenal success of the Johnson line of
Tube Integrated Modeling amps, comes the Marquis series
JM60

Da's dus een modeler (zoals hierboven al aangegeven) met buizen. Verder weet ik er ook niks van.

Rinze
5 juni 2010, 15:13
Johnson was inderdaad met modeling bezig, ten tijde van de eerste POD bracht Johnson de J-Station uit. Versterkers maakten ze ook, de duurdere uitvoeringen werden o.a. door Adrian Belew en Robert Fripp gebruikt.

Ik heb wel eens een Marquis (wel weer een iets ander type, geloof ik) bespeeld bij iemand waar ik een gitaar ging uitproberen, vond het niet denderend, beetje vlak allemaal. Ik zou voor wat jij wilt een simpel buizenbakje kopen. In een studio wil je niet met een versterker werken waar je een handleiding van tig bladzijden bij nodig hebt en dan uren door menu's moet scrollen om je geluid te krijgen.

Het nadeel van modeling is dat het tot nog toe steeds erg snel achterhaald is. Deze versterkers waren destijds niet goedkoop, maar nu zullen ze niet veel meer waard zijn.