PDA

View Full Version : Ovation CC 157



Acdc
3 juni 2010, 15:06
Hallo Mensen,

Ik heb een vraag betreft de Ovation CC157,
Mijn oude gitaar leraar had ooit een Ovation en ik vind het geluid helemaal te gek. Om het een beetje te omschrijven klonk hij sprankelend helder en klonk mooi acoustisch.
Nu speel ik in een bandje en we willen wat meer nummers van Oasis doen, maar John allen, en nummer bijv, wish you where here en het nummer always somerwhere van de Scorpions. Ik speel samen met nog een gitarist en ons leek het wel leuk om de slag semi acoustisch te doen en een solo partij met een electrische aan te vullen.
Nu zat ik even op het internet te kijken of er hier ergens in de regio nog een ovation werd aangeboden en toen kwam ik deze advertentie tegen:

http://link.marktplaats.nl/349277203

Kortom mischien moeilijk te omschrijven maar ik ben dus echt opzoek naar het ovation geluid ( en dat is moeilijk te omschrijven )

Ook zie ik dat er Ovations aangeboden worden 1250 ,- Euro en natuurlijk kun je geen appels met peren vergelijken.
maar hoe moet ik dit zien.... is dit een instap model van Ovation of is dit een relatief goede gitaar ook voor de wat gevorderden ??

en wat zou de nieuw waarde zijn van deze gitaar.

Ook zat ik op youtube te zoeken voor een evenueele demo of een fimpje waar ik kan horen hoe de CC157 klinkt.
Helaas zijn de fimpjes van erg slechte kwaliteit of word er meer ingepraat dan dat je de gitaar zijn werk hoort.

mocht iemand een filmpje tegen komen waar je de klank van de gitaar goed kunt beluister dan hou ik mij aanbevoelen

alvast bedankt

Harald
3 juni 2010, 15:55
Altijd zelf gaan luisteren.... sowieso. Wat Ovations betreft, die waren vroeger peperduur, maar werden eerst door Takamine verdrongen als de akoestische podiumgitaar voor de pop/rockmuzikant, en nu heeft Taylor die plek min of meer ingepikt. Daardoor zijn leuke Ovations vaak tegen heel leuke prijzen te krijgen. De sex-appeal lijkt eraf te zijn. Als je dat geen probleem vindt zou je daar je voordeel mee kunnen doen.

Als het akoestisch ook goed moet klinken zou ik voor een deep bowl gaan (die rare kom achter het voorblad) Je hebt drie diktes, de dunne zijn echt bedoeld om versterkt te spelen.

De Celebrity varianten zou ik zelf mijden, aangezien een echte Ovation al aardig betaalbaar te krijgen is. Celebrty was een budget lijn zodat ook beginners een Ovation konden kopen. Die zijn echt duidelijk minder.

Plant
3 juni 2010, 16:27
...De Celebrity varianten zou ik zelf mijden, aangezien een echte Ovation al aardig betaalbaar te krijgen is. Celebrty was een budget lijn zodat ook beginners een Ovation konden kopen. Die zijn echt duidelijk minder.

En Applause?

SRV2000
3 juni 2010, 16:35
En Applause?

cc157 is toch een opvolger voor de 057 ?
De deep bowl kost nog 650 op mp vink nog aardig aan de dure kant voor een gitaar die je er voor de gein bij neemt

LaurentB
3 juni 2010, 17:05
Er zit wel een flink verschil tussen de budget- en wat duurdere exemplaren. Ik heb wel eens een paar keer van die volkomen dood klinkende budgetexemplaren in mijn handen gehad, maar een half jaar geleden ook een betere (weet het model helaas niet) die heel behoorlijk klonk, en dat was nota bene nog een shallow bowl ook.

Harald
3 juni 2010, 17:13
De deep bowl kost nog 650 op mp vink nog aardig aan de dure kant voor een gitaar die je er voor de gein bij neemt

Is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Voor voor de gein erbij...dan is het veel, maar voor een brak en niet goed te krijgende gitaar is 100 euro ook zonde van het geld. Als je voor die 650 nu tweedehands een gitaar scoort die goed klinkt en speelt en eigenlijk toen hij gebouwd werd in de hogere marksegmenten thuishoorde is het misschien wel een koopje.

En juist voor de elektrische gitarist die af en toe wat akoestisch wil doen zijn Ovation en Taylor mooie alternatieven. Die dingen zijn toch wel enigzins met de elektrische gitarist in het achterhoofd gemaakt.

Flipkoos
4 juni 2010, 14:21
Het is inderdaad zo dat Ovations niet meer zo "hot" zijn. Ik heb zelf een parlor-model en juist de typische Ovationachtige helderheid en het kleine model zorgen er voor dat dit een ideale fingerpicker is. De noten knallen het klankgat uit. Ook akoestisch. Maar dan heb je het natuurlijk wel over een gitaar met destijds (1997) een cataloguswaarde van tegen de 2000 euro.
Die ik overigens voor een aantal keren minder heb gekocht...
De achteruitgang van de aantrekkelijkheid van Ovations zorgt er ook voor dat ook de duurdere modellen vaak niet al te duur aangeschaft kunnen worden. In tegenstelling tot sommige grotere merken waarvoor geldt, hoe ouder hoe duurder...

polikjeweet
17 januari 2015, 17:07
Ovation CC157, hier een link naar een advertentie, is een zeer goede gitaar. lees de advertentie en oordeel zelf.
http://link.marktplaats.nl/m888637734

Rizz
17 januari 2015, 17:11
Je weet dat het topic alweer 4,5 jaar oud is? ;)

LaurentB
17 januari 2015, 19:04
Ja, dat gebeurt ons allemaal wel bij de eerste posts... :)