PDA

View Full Version : Kort vraagje neckpocket



Scrollcock
3 juni 2010, 11:14
Hallo, ik heb gister bij the string (in amsterdam) een allparts hals gekocht. ja ze zijn er weer!! (125 euro voor een gelakte allparts hals, 75 voor een ongelakte, dacht ik) Er stond gister middag een hele doos vol, dus ik denk dat er nog wel een paar zijn.

Maar nu mijn vraag, weet iemand hier toevallig de maten waar de gaten moeten komen in de hiel, bij mijn strat body hier zitten de gaten scheef, deze wil ik opvullen en opnieuw gaten boren.

Ik wil dit dus met de standaard maten doen, zodat ik de hals nog op een andere body kan zetten of kan verkopen.


Groet, Mart

D3nnis
3 juni 2010, 12:26
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar als de neckpocket zelf wel goed zit (checken door hals erin te plaatsen, en kijken of deze goed zit ten opzichte van de brug / middellijn, en afmetingen nog te dubbelchecken via bv. de site van Warmoth), kun je wellicht het gatenpatroon uitmikken met behulp van de neckplate?

Ello
3 juni 2010, 12:32
Idd, neckplate goud uitlijnen op achterkant van de body, dan door-en-door boren met klein boortje, meteen door in de nek. Nek voorboren met 3 mm (?) boortje en body met 4 mm (?).

Yoshida
3 juni 2010, 13:46
+1.
idd neckplate gebruiken om gaten uit te mikken, dan neckpocket boren zodat de schroef er vrij in kan vallen. Persoonlijk geef ik een tik op de schroef om de juiste plek in de hals te markeren om voor te boren (net wat minder diep dan nodig).

Scrollcock
3 juni 2010, 18:13
bij mij op het gedeelte waar de neckplate moet komen is nogal veel ruimte, hoog of laag, dus ik kan de neck er wel opzetten maar dan zitten de gaten op een bepaalde hoogte in de hals waardoor de hals niet meer op een andere body past dus daarom wil ik de standaard maten weten, dat kan ik niet bepalen met een neckplate etc. daar is veel te veel ruimte voor.

oknarb180
3 juni 2010, 21:39
De ene strat of de andere, bij vele strats komen de schreofgaten niet helemaal overeen. Dat hangt ervan af waar de neckplate precies heeft gezeten. Maar ook de gaten in een hals kun je vullen hoor! Ik gebruik daar Allabastine houtrotvuller voor, krimpt niet en is bewerkbaar en schroefbaar als hout. Fantastisch spul.

Ik zou me er helemaal geen zorgen over maken.
Als je 'm over zet, 99% kans dat de gaten afwijken!

vr.gr.

Branko

Scrollcock
7 juni 2010, 19:38
prima, dit is ook goed, nu ik weet dat de gaten goed op te vullen zijn.

bedankt, er kan een wat mij betreft een slotje op, hoe geef je dit aan?

Mart

Yoshida
7 juni 2010, 19:49
prima, dit is ook goed, nu ik weet dat de gaten goed op te vullen zijn.

bedankt, er kan een wat mij betreft een slotje op, hoe geef je dit aan?

Mart

Zo'n topic 'sterft' gewoon tot iemand de zoekfunctie gebruikt als die een vraag heeft over dit onderwerp. (komt vrij weinig voor trouwens ;) )

Zatar
7 juni 2010, 21:45
Even inboren met een boormachine en dan een rond staafje van 6mm diameter erin vind ik toch beter werken. Kun je écht hout gebruiken en das dacht ik nog steeds steviger?