PDA

View Full Version : Fender Mustang '77-'78



ThomasPF
3 juni 2010, 10:16
Hallo!

Ik heb de kans om een Fender Mustang Lefthand te kopen uit de jaren '77-'78. Hij is in goede staat. Maar hoeveel zou ik dan maximum geven? Ik wil al langer een Mustang, maar die zijn nogal moeilijk te vinden in lefthand uitvoering.
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen!

Fenderfan
3 juni 2010, 10:49
650-750 euro maximaal, mits origineel. Ter vergelijking voor 1000 euro incl. shipping en belasting (prijzen uit de states) heb je al een 65-66-er.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet goed op de hoogte ben van de linkshandige markt. Prijzen hierboven zijn voor rechtshandig.
Aanbod is kleiner van linkshandige gitaren, maar ook de vraag is kleiner. Weet niet of de som dan 0 is. Zou iemand anders je kunnen vertellen.

http://cgi.ebay.com/Original-1965-Fender-Mustang-/280515075157?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item4150005c55

ThomasPF
3 juni 2010, 10:55
650-750 euro maximaal, mits origineel. Ter vergelijking voor 1000 euro (prijzen uit de states) heb je al een 65-66-er.

http://cgi.ebay.com/Original-1965-Fender-Mustang-/280515075157?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item4150005c55

Alright, maar €1000 is me toch wat teveel momenteel ;)

Pepe
3 juni 2010, 10:56
Ja, Ebay USA, zoals gewoonlijk wordt de shipping en tax even vergeten door het enthousiasme...

ThomasPF
3 juni 2010, 11:08
En ik denk ook dat men voor een lefthand uit de jaren '65-'66 wel meer dan €1000 zou bieden...

Fenderfan
3 juni 2010, 11:20
Ja, Ebay USA, zoals gewoonlijk wordt de shipping en tax even vergeten door het enthousiasme...

Die tel ik erbij zoals je kunt lezen. Moet zeggen dat de euro-dollar koers nu niet gunstig is om te importeren.

@thomasPF.... Ik zeg ook niet dat je 1000 euro moet uitgeven. Ik geef je een vergelijking om duidelijk te maken hoe ik aan die 650-750 euro kom. Dat is wat anders.
Bovendien is mijn prijsadvies niet alleen gebaseerd op deze e-bay advertentie , maar op jarenlang importeren en handelen.

ThomasPF
3 juni 2010, 11:25
Nog een vraagje: is het verschil qua klank groot tussen de Mustangs uit '77-'78 en de nieuwere re-issues?
En wat zou dan de beste koop zijn van de twee?

Fenderfan
3 juni 2010, 11:36
Ik heb geen ervaring met de nieuwe RI-s. Toon van een 77 zou (bij originele pups) meer authentiek bluesy en rauwer moet zijn. Daarom zijn de grey bottoms uit de jaren 70 zo gewild.
Als de 77 (geen gewild model, goedkope knoppen op een goedkope gitaar.. etc) poepie origineel is heeft die een betere waardevastheid dan een re-isseu. Daar leg je in de toekomst geen geld op toe.
Een Re-isseu raak je binnen een aantal jaren voor de helft van de nieuwwaarde niet meer kwijt.

Zo bekeken de 77-er dus. Maar het is jou portomonaie

AgileGhost
3 juni 2010, 18:46
Interessante kwestie. Als lefty en als Kurt Cobain-fan was die linkshandige mustang me ook niet ontgaan. De mojo en verzamelwaarde van zo'n gitaar zijn natuurlijk leuk, maar ik denk niet dat hij erg goed klinkt. Ik zou er zelf dan ook niet meer dan 500 euro voor geven, maar hij zal wel meer willen...

stratestic
3 juni 2010, 19:08
Ik ben linkshandig en krijg ook altijd GAS van een Mustang.

Ik koop er alleen nooit een omdat ik altijd lees dat iedereen ze na verloop van tijd helemaal gaat verbouwen, andere brug enz. Schijnen toch niet de beste gitaren te zijn. De mustang van Cobain was bijvoorbeeld ook verre van origineel. Het worden altijd hele bouwprojecten om ze goed te krijgen.

Hier trouwens nog een originele '68 lefty Mustang

http://cgi.ebay.com/1968-FENDER-MUSTANG-LEFTY-LEFT-HANDED-DAKOTA-RED-/200461568850?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item2eac70cb52

de_stoffel
3 juni 2010, 19:20
Ik ben linkshandig en krijg ook altijd GAS van een Mustang.

Ik koop er alleen nooit een omdat ik altijd lees dat iedereen ze na verloop van tijd helemaal gaat verbouwen, andere brug enz. Schijnen toch niet de beste gitaren te zijn. De mustang van Cobain was bijvoorbeeld ook verre van origineel. Het worden altijd hele bouwprojecten om ze goed te krijgen.

Hier trouwens nog een originele '68 lefty Mustang

http://cgi.ebay.com/1968-FENDER-MUSTANG-LEFTY-LEFT-HANDED-DAKOTA-RED-/200461568850?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item2eac70cb52

Een nieuwe brug op een Mustang? Da's toch een goede brug? Ik heb zelfs een Mustangbrug op mijn Jag...

stratestic
3 juni 2010, 19:23
Dan vergis ik me...:soinnocent:

ThomasPF
3 juni 2010, 19:28
Ik ben linkshandig en krijg ook altijd GAS van een Mustang.

Ik koop er alleen nooit een omdat ik altijd lees dat iedereen ze na verloop van tijd helemaal gaat verbouwen, andere brug enz. Schijnen toch niet de beste gitaren te zijn. De mustang van Cobain was bijvoorbeeld ook verre van origineel. Het worden altijd hele bouwprojecten om ze goed te krijgen.

Hier trouwens nog een originele '68 lefty Mustang

http://cgi.ebay.com/1968-FENDER-MUSTANG-LEFTY-LEFT-HANDED-DAKOTA-RED-/200461568850?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item2eac70cb52

Ik heb die gitaar al zien staan; staat er overigens al een héél eindje op! Ik vind hem echt een 'juweeltje'.

Waarvoor staat GAS btw? Heb ik al enkele keren zien staan hier...

vulvasonic
3 juni 2010, 19:42
Ik heb die gitaar al zien staan; staat er overigens al een héél eindje op! Ik vind hem echt een 'juweeltje'.

Waarvoor staat GAS btw? Heb ik al enkele keren zien staan hier...

Gear Acquisition Syndrome