PDA

View Full Version : Een stukje asturias



FunkyFlamenco
27 april 2003, 11:57
Ik heb net een stukje van asturias opgenomen, alleen ik kan niet langer opnemen dan een bepaalde tijd met de recorder die ik gebruik :S. Ik heb het gewoon met een pc microfoontje opgenomen, dus de kwaliteit is niet geweldig...
Maare Asturias Leyenda dus, gespeeld op mijn Asturias gitaar! http://home.iae.nl/users/ingevane/fok/asturias.mp3

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FunkyFlamenco op 2003-04-27 11:57 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FunkyFlamenco op 2003-04-27 11:58 ]</font>

delphiro
27 april 2003, 15:00
het begin is er :smile:

het is niet helemaal strak (je vertraagt ergens vrij bruut waarna je weer flink versnelt) en je eindigt op het gedeelte waar het wat ingewikkelder wordt.

Ik speel het stuk zelf ook en het probleem met veel mensen is dat ze zich totaal op het 'rappe' gedeelte concentreren. Het is natuurlijk wel een leuk en flamboyant gedeelte maar wat mij opvalt is dat het middenstuk veel lastiger is. Daar telt ineens de klank en de dynamiek. (Ook technisch nog best lastig)

Ik ben wel benieuwd of je de rasguedos ook beheersd. Die zijn best belangrijk in dit stuk. Maar gezien je naam is dit ook wel iets waar je belangstelling naar uit gaat :smile:

Als ik je een advies mag geven, oefen met de metronoom, oefen *langzaam* maar duidelijk en verslik je niet in het middenstuk. Straks speel je het eerste gedeelte goed en blijf je bij het middenstuk hangen. Dat zou zonde zijn.

FunkyFlamenco
27 april 2003, 15:26
Bedankt voor je reactie!
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk naar de flamenco over stappen :smile: Zeker nadat ik Eric Vaarzon Morel een paar keer heb horen spelen, het is geweldig!

delphiro
27 april 2003, 15:52
Eric geeft / gaf (?) groepsles op het conservatorium van Amsterdam. Ik heb het een jaar lang gevolgd en dat heeft me gigantisch geholpen bij het spelen van klassieke stukken die flamenco in zich hebben (Albeniz, Rodrigo etc.) Het is ook een erg aardige vent :smile:

Ik kan het je echt aanraden!

FunkyFlamenco
27 april 2003, 15:55
Op 2003-04-27 15:52, schreef delphiro:
Eric geeft / gaf (?) groepsles op het conservatorium van Amsterdam. Ik heb het een jaar lang gevolgd en dat heeft me gigantisch geholpen bij het spelen van klassieke stukken die flamenco in zich hebben (Albeniz, Rodrigo etc.) Het is ook een erg aardige vent :smile:

Ik kan het je echt aanraden!


Maar moet je dan niet aan het conservatorium daar studeren?

delphiro
27 april 2003, 19:43
nee, het is voor alle flamenco liefhebbers toegankelijk

FunkyFlamenco
27 april 2003, 20:19
Ooo dan moet ik zeker eens informeren!!

Kjiratsiekoedel
27 april 2003, 23:34
Hmmmmzzzzz..... dit is een erg moooi nummer, maar wel 10x zo lang. Dit is maar een intro. Waarom zou je niet langer kunnen opnemen??? gebruik cool edit 2000 voor opnames.

Dit stuk klink wel aardig. Kan je de rest ook?? Ik nog niet, maar ik ben wel wat verder.