PDA

View Full Version : Cakewalk UA25EX probleem



Olorin
3 juni 2010, 08:05
Hoi,

Onze zangeres heeft een Cakewalk UA25EX usb interface gekocht.
Je kunt er een microfoon en zelfs gitaar op aansluiten.

Maar....... geluid is praktisch niet mogelijk (alles vol open dan hoor je een zacht geluid niets meer....)

Iemand ervaring met zon apparaat? Zijn de instellingen verkeerd of istie stuk ?

Alles volgens handleiding aangesloten en gecontroleerd.

Erik70
3 juni 2010, 08:11
wàt heb je dan precies aangesloten en hoe precies, en welke software gebruik je er bij??

Olorin
3 juni 2010, 09:14
Aangesloten volgens de handleiding.
De UA via USB, De microfoon op allebei de aansluitingen geprobeerd.
De software is de bijgeleverde Cakewalk software.

Er wordt dan dus gezongen of gespeeld maar hoe we ook proberen met de instellingen we horen niets (ja als we alles open zetten dan hoor je heel heel heel ver weg een beetje)

Wel zie je als je op de microfoon tikt het lampje flikkeren die aangeeft dat er signaal is.

:dontgeti:

jannest
3 juni 2010, 14:11
denk drivers installeren of kiezen in cakewalk

Olorin
3 juni 2010, 14:17
denk drivers installeren of kiezen in cakewalk

helaas,

drivers geinstalleerd, deze werken perfect.
in Cakewalk is alles aangegeven volgens het boekje.

als er geen andere oplossingen zijn ben ik bang dat ze hem terug moet gaan sturen, we zullen hem nog eens testen tijdens de repetitie maar heb er weinig hoop op. :makeup:

Erik70
3 juni 2010, 22:48
krijg je op cakewalk wel signaal (zichtbaar!) binnen?
Ik lees ook nog niets over aansluiting van versterkers/speakers en hoe dan precies...

Olorin
4 juni 2010, 09:26
Ja dat is het vreemde, er is wel een "zichtbaar" signaal.

Er zitten hoofdtelefoon aansluitingen op, en op de hoofdtelefoon krijgt ze 0,0 geluid (ja lek geluid heeeeeel ver weg)

Vanavond tijdens de repetitie zullen we hem eens aansluiten op een versterker eens kijken of die wel geluid geeft.

Normaal gesproken zou er via de speakers van de pc ook geluid moeten zijn maar ook daar komt nada/niks uit.

harrie-beton
4 juni 2010, 10:41
De Cakewalk is hetzelfde als de EDIROL. LOL.
lees de handleiding en probeer hem eens uit op een andere computer.
Voldoet de computer wel aan je minimum eisen?


http://www.dv247.com/assets/news/dv247/Cakewalk-UA-25EX.jpg

Olorin
4 juni 2010, 11:03
Idd exactemundo gelijk.

En ja.... de pc voldoet (meer dan) aan de eisen.

Ze heeft tot nu toe alleen de mic geprobeerd (zelfs rechtstreeks), zal vanavond de gitaar eens inprikken. (mic is nl los gekocht, dus het zou.... evt nog aan de mic kunnen liggen.

Madcow
4 juni 2010, 11:46
phantom power aanzetten?

Erik70
4 juni 2010, 12:01
Ja dat is het vreemde, er is wel een "zichtbaar" signaal.

Er zitten hoofdtelefoon aansluitingen op, en op de hoofdtelefoon krijgt ze 0,0 geluid (ja lek geluid heeeeeel ver weg)

Vanavond tijdens de repetitie zullen we hem eens aansluiten op een versterker eens kijken of die wel geluid geeft.

Normaal gesproken zou er via de speakers van de pc ook geluid moeten zijn maar ook daar komt nada/niks uit.

....en die pc-speakers zitten toch wel op de cakewalk aangesloten en niet alleen op de pc hoop ik?

Olorin
4 juni 2010, 12:20
..........
Alles is aangesloten volgens de handleiding (rtfm is mij welbekend !! :) )

Maar zelfs al zouden de speakers niet goed aangesloten zijn, dan nog zou er geluid via de hoofdtelefoon moeten komen, ook dat is niet het geval.

Nogmaals we hebben ALLE mogelijkheden geprobeerd alleen een andere mic of gitaar nog niet (dat gebeurd vanavond tijdens het repeteren en bij een koud flesje bier :seriousf: )

De vraag is gesteld of iemand misschien dezelfde ervaring heeft met dit apparaat en (maybe) weet of er een instelling is die niet uit de handleiding naar voren komt.

harrie-beton
4 juni 2010, 18:05
andere microfoon
andere kabel
andere pc

Olorin
4 juni 2010, 22:18
Net terug van de repetitie.

Andere mic.... no go
Gitaar ...... no go

Bijgekochte mic op onze zanginstallatie ..... no go
Op mijn laptop..... no go
Op haar laptop..... no go


Dus............ defect ? We gaan er wel van uit....

O ja..... drie kabels waar we mee repeteren (die dus goed zijn!) .... no go op alle kabels

harrie-beton
5 juni 2010, 12:26
Moet haast wel een DOA zijn als je de RTFM hebt gevolgd :-) ROFL

Olorin
5 juni 2010, 15:41
Jip, en nu volgt ze mijn advies dus wel op..... NIET BESTELLEN BIJ MUSICSTORE DTSL maar gewoon naar de gitaar/muziek shop, uit testen en meenemen.

Service + uittesten + uitleg is toch echt wel vele malen datgene waard wat je "spaart" door bij die baggerclub te bestellen.

lcvanderhelm
5 juni 2010, 20:36
Heb je op de computer,de interface als geluidsbron geselekteerd?Als je dat niet doet staat je interne geluidskaart nog steeds geselekteerd.

harrie-beton
6 juni 2010, 08:48
Dat is een van de basisprincipes van een usb geluidskaart. Ik ga er vanuit dat hij dat gedaan heeft.

Grapje nog: http://woordenlijst.org/zoek/?q=selectie

Olorin
6 juni 2010, 10:26
Dat is een van de basisprincipes van een usb geluidskaart. Ik ga er vanuit dat hij dat gedaan heeft.

UIteraard. Zoals al gemeld ... RTFM

T'is gewoonweg een DOAtje idd. Dat krijg je als je online zoiets besteld. Liever mijn lokale winkel steunen incl. service uitleg enz. + dat wat je probeerd ook mee naar huis krijgt en iets uit een magazijn.

Olorin
25 juni 2010, 09:19
Bump.

teruggestuurd en bij gearpro een nieuw setje gescoord, mèt degelijke uileg/service enz.
nu heeft ze een perfect werkend setje.....

mijn menig van musicstore blijft hierbij gehandhaaft.... :mad:

Erik70
25 juni 2010, 21:31
Maakt me toch nieuwsgierig naar het volgende:
Bleek het nou toch aan het apparaat te liggen of heeft de "duidelijke uitleg" het probleem verholpen ????

Olorin
26 juni 2010, 18:42
Een beetje van allebei.

Het apparaat van musicstore kreeg niemand uiteindelijk aan het werken, tevens bleek de mic (die erbij was verkocht als set!!!) niet goed te zijn.

Nu met een nieuw apparaat EN de degelijke uitleg (ook meteen fatsoenlijk kunnen proberen/testen) eindelijk een werkend geheel.

m.a.w. de mic was niet goed (kon niet werken op de UA25EX) en de UA was waarschijnlijk zowiezo stuk