PDA

View Full Version : Nieuwe versterker gezocht, 50 watt combo voor 300 - 600 euro



Germen92
2 juni 2010, 23:59
Howdy Folks :hippie:

Ik ben de laatste tijd aan het zoeken geslagen naar een nieuwe gitaar en versterker.

Nu zat ik voor een gitaar te denken aan een JS100 (Rood).
Maar dan de vraag: wat is een redelijke versterker bij deze gitaar?
hieronder een lijstje met de wensen:

- 50 watt
- Buizenversterker
- reverb
- tussen de 300 - 600 euro
- eventueel ingebouwde delay

Nu speelde ik vandaag op een gruwelijke versterker die aan het lijstje voldeed, alleen stond er een getalletje teveel op het prijskaartje :(

Weet iemand een versterker die hier een beetje bij aansluit?

greeetzz...:strat:

MjS
3 juni 2010, 00:03
1. Welke versterker heb je bespeeld? Ook al was deze te duur.
2. Welke muziek wil je er mee spelen?
3. Noem me een goede reden waarom je graag 50 watt wilt?

Welkom op het forum trouwens! Maar iets meer info is wel handig zodat je beter antwoord op je vraag kunt krijgen.

In die prijsklasse ben ik zelf erg te spreken over o.a. Blackstar.

allochthomas
3 juni 2010, 00:03
genoeg info over te vinden, maar ik zal je op weg helpen: peavey valveking

Germen92
3 juni 2010, 11:20
Hey,

1. De versterker waar ik op speelde was een: H&K switchblade 50 combo.
2. Ik speel veel solo-achtige dingetjes, ik houd er ook wel van om wat met toonladders te prutsen. qua muziek ziet je dan bij: Joe Satriani, Dire straits, Boston...
3. Ik wil graag 50 watt omdat dit niet al teveel is voor in een slaapkamer en omdat dat toch nog wel zoveel vermogen heeft dat er een mooie sound uitkomt, dan heeft het veel meer body...

Een blackstar zei je? aan welke zat je dan te denken?

almarvk
3 juni 2010, 11:26
Er zijn genoeg combo's van 50 watt te vinden voor die prijs (tweedehands).

Kijk 's naar een Peavey Valveking, Marshall JCM800, Koch Studiotone.

En delay krijg je niet uit je buizenversterker, behalve als je die van Line6/Bogner haalt. Ook wel te krijgen voor dat geld.

AoDf
3 juni 2010, 11:30
Hey,

1. De versterker waar ik op speelde was een: H&K switchblade 50 combo.
2. Ik speel veel solo-achtige dingetjes, ik houd er ook wel van om wat met toonladders te prutsen. qua muziek ziet je dan bij: Joe Satriani, Dire straits, Boston...
3. Ik wil graag 50 watt omdat dit niet al teveel is voor in een slaapkamer en omdat dat toch nog wel zoveel vermogen heeft dat er een mooie sound uitkomt, dan heeft het veel meer body...

Een blackstar zei je? aan welke zat je dan te denken?

50 Watt buizen? Dat vind je niet al te veel voor op je slaapkamer? Met bijv. een 50 Watt JCM800 kun je de ruiten uit een kroeg blazen als het moet, bij wijze van spreken dan. Ik denk dat je je vergist daarin. Anderzijds, met een goede mastervolume kan een 50 watter op laag volume ook best ok klinken. Ik had een 15 Watt blues junior waar ik erg tevreden over was, en die kon al ontzettend hard.

peter_heijnen
3 juni 2010, 11:30
Als ie in goede staat is heb je hiermee een heel ok amp voor echt weinig.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=126606

TimS
3 juni 2010, 12:28
Zoals AoDf al zei, 50 watt buizen is echt heel hard. Vergis je niet met buizenversterkers, die gaan met hetzelfde vermogen veel harder. Op een gemiddelde slaapkamer heb je aan 5 watt buizen al te veel.

arjanb01
3 juni 2010, 12:52
Ik wil nog wel een suggestie doen: Bogner Alchemist 1x12 (speaker is een V30). Effecten: Reverb en Delay, 2 kanalen en een boost op elk kanaal. Vermogen: 40 watt, hard zat als je moet optreden en op slaapkamervolume te krijgen door de master volumes.
Elke muziekstijl is er wel mee te spelen aangezien je echt mooie cleane sounds hebt en hele zware scheur, al moet je van de Bogner scheur houden.
Tweedehands prima te vinden voor niet al te veel geld, reken op rond de 750-800 euro, aangezien ze nog niet zo lang op de markt zijn.

Germen92
3 juni 2010, 13:47
Bedankt voor alle reacties tot nu toe :D Dit helpt erg veel bij het zoeken van een nieuwe versterker.
Dus, het vermogen van een 50 watt buizen en een 50 watt transistor...
Maar voor het spelen in een band is 50 watt dus ook al zat..?
Een 30 watt is in dat geval ook wel ruim voldoende...

TimS
3 juni 2010, 13:51
Bedankt voor alle reacties tot nu toe :D Dit helpt erg veel bij het zoeken van een nieuwe versterker.
Dus, het vermogen van een 50 watt buizen en een 50 watt transistor...
Maar voor het spelen in een band is 50 watt dus ook al zat..?
Een 30 watt is in dat geval ook wel ruim voldoende...

Ligt ook een beetje aan de versterker he, sommige versterkers blijven langer clean met hetzelfde vermogen. Een Vox AC15 blijft bijvoorbeeld veel langer clean dan een Orange Tiny Terror, maar ze hebben wel allebei een vermogen van 15w.

Germen92
3 juni 2010, 13:57
Er zijn genoeg combo's van 50 watt te vinden voor die prijs (tweedehands).

Kijk 's naar een Peavey Valveking, Marshall JCM800, Koch Studiotone.

En delay krijg je niet uit je buizenversterker, behalve als je die van Line6/Bogner haalt. Ook wel te krijgen voor dat geld.

In het geval van de peavy...dan wordt het dus een peavy valveking 212?
Dat is een buizenversterker van ?? watt?
Ik heb op youtube een aantal demo's ervan bekeken... maar volgensmij word die versterker over het algemeen goed beoordeeld...
Maar de peavy valveking 212 is ook geschikt voor muziek als: dire straits en joe satriani?

almarvk
3 juni 2010, 14:16
212 is een 2x12 combo van, ik geloof, 100 watt. De 1x12 (de 112 dus) is 50 watt. Lijkt me iets handiger.

Germen92
3 juni 2010, 15:31
ah ok op die manier :)

kidrock
3 juni 2010, 16:54
Wil je met die versterker alleen op je kamer zitten pielen of is het ook de bedoeling dat je er mee in een bandje gaat spelen? Want dat is natuurlijk wel belangrijk bij het kiezen van een versterker. Als je alleen op de kamer ermee gaat zitten, dan is een Line6 (of andere modeling amp) beter geschikt omdat ie op laag volume beter tot zn recht komt. In band verband geef ik de voorkeur aan een buizen amp. Je geluid blijft beter overeind staan in de mix. Buizen versterkers zijn over het algemeen duurder dan transistor (of modeling), dus dit zijn allemaal dingen waar je wel rekening mee moet houden.

bloodgulge2
3 juni 2010, 19:42
Ik heb een orange rocker 30w 1x12 combo.
Die heeft al ruim voldoende vermogen voor in band te spelen.. Ik speel op zijn clean kanaal, vervorming doe ik met pedalen. Op deze manier krijg ik op slaapkamervolume ook nog goed geluid.
Ik denk ook dat je beter iets zoekt rond de 30 watt.
15 kan nog voldoende zijn (voor band), maar dan moet hij al veel headroom hebben..

En je hoeft zeker geen digitale amp te zoeken vanwege het slaapkamervolume. Je moet gewoon je wattage en redament v d versterker in het oog houden.

RoelSmoel
3 juni 2010, 19:58
Peavey 6505+ 112?:)

Die amp is echt bruut..

Germen92
3 juni 2010, 23:55
een line 6 lijkt me eerlijk gezegd helemaal niks...
Line 6 heeft veel te veel ingebouwde effecten e.d. die zwaar ten koste gaan van de geluidskwaliteit van de versterker...
Ik koop liever een goede clean versterker en dat ik er dan effecten en pedalen bij koop...

maar een 30 watt lijkt me idd wel voldoende.
Dus ik ben nu op zoek naar een goede 30 watt buizenversterker die een warme en heldere sound heeft...

iemand enig idee? tot nu toe lijkt de peavy valvking in de buurt te komen... hoewel een fender me ook mooi lijkt.

ibanez260
4 juni 2010, 22:05
ik heb een engl thunder van 50 watt, op slaapkamervolume is dit te doen hoor, maar zorg dan wel dat er een mastervolume op je versterker zit!

maar als je dan af en toe die versterker wat verder opendraait, komt de magie pas te voorschijn!! en 30 wat is ook zeker goed voor in een band.


hou hier dus wel rekening mee, als je hem enkel gebruikt voor thuis, raad ik je aan om niet hoger te gaan dan 20-30 watt.

ibanez260
4 juni 2010, 22:06
een line 6 lijkt me eerlijk gezegd helemaal niks...
Line 6 heeft veel te veel ingebouwde effecten e.d. die zwaar ten koste gaan van de geluidskwaliteit van de versterker...
Ik koop liever een goede clean versterker en dat ik er dan effecten en pedalen bij koop...

maar een 30 watt lijkt me idd wel voldoende.
Dus ik ben nu op zoek naar een goede 30 watt buizenversterker die een warme en heldere sound heeft...

iemand enig idee? tot nu toe lijkt de peavy valvking in de buurt te komen... hoewel een fender me ook mooi lijkt.

epiphone blues custom?? veel goeie dingen van gehoord!