PDA

View Full Version : Tender Surrender - Steve Vai (cover)



Robbert v.d. Hanenberg
2 juni 2010, 21:01
Hey mensen,

Persoonlijk vind ik dit een van Vai's sterkste songs. Blijft te gek.

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Y2y78A-wqTc

Mp3: http://www.xs4all.nl/~robbert0/Tender%20Surrender%20-%20Robbert%20Hanenberg.mp3

Gr,


Robbert

artnaz
2 juni 2010, 21:41
Supermooi nummer inderdaad (behalve dat wah-einde), één van de mooiste instrumentals ooit.

En netjes gespeeld, alleen wel jammer dat je hem voor de helft doet. Erg moeilijk stuk natuurlijk, maar wat je hebt gedaan klinkt goed! :ok:

VHsologitarist
3 juni 2010, 07:58
Hey Robbert,

Ik vind het super goed klinken. Je sound komt op sommige momenten erg overeen met die van Vai, behalve sommige stukken speelt Vai op brug element (en geloof dat jij alles speelt op de hals element). Je phraseringen klinken erg smooth, net zoals die van Vai.
Jammer dat je halverwege afkapt, want dan komt juist t moment dat ie helemaal los barst. Maar dat gedeelte verwacht ik nog van je.
Nogmaals super goed!

Gr
Fer

Ibanez666
3 juni 2010, 13:45
Klinkt lekker, maar heb je hem afgekapt omdat er verderop in het nummer wat fout ging of zo? (doe ik wel altijd in ieder geval ;) )

Divine
4 juni 2010, 12:37
Heel mooi! Erg mooie vibrato, sound en dynamiek. Ben benieuwd naar het vervolg.

Robbert v.d. Hanenberg
5 juni 2010, 15:29
Thanks!

Het clipje is eigenlijk vooral bedoeld als soundclip voor m'n site. Ik ben bezig met 'n eigen bedrijfje voor 'online guitar tracks' en vooral het eerste stuk van Tender Surrender vond ik heel interessant als soundsample.

Ferry: Tot aan 'hier' gebruikt hij geen brug-element, vlak daarna schakelt hij over naar 'brug'.

Divine: Jij bent toch Shakeel, of niet?

VHsologitarist
5 juni 2010, 16:36
Ah oke,
Maar toch klinkt Vai's geluid iets scherper en neuziger ookal speelt hij dit stuk op de hals element. Wat is de url van je site? Ben benieuwd.
P.s. Links vanuit andere sites zoals gitaarnet.nl is altijd een pre voor SEO (search engine optimalisation), is positief voor de vindbaarheid van je site.

Gr
Fer

Robbert v.d. Hanenberg
5 juni 2010, 18:40
Vai's sound is idd wat neuziger, gebruikt ook 'n tussenstandje hier meen ik, volgens mij niet z'n hals-element.
De backing van deze track is volgens mij de originele backing van Vai, ongemasterd, het leuke is ook dat ik bij deze clip vrijwel m'n live-instellingen heb gebruikt en dat m'n sound meteen goed match'te met de backing zeg maar (minimaal eq).
Ik denk dat als ik deze track zou masteren het ietwat meer scherpte zou hebben maar vind het juist wel lekker zo. De gitaar zit ook net iets meer voorin de mix dan bij het origineel, iets 'te' eigenlijk, maar vind dat wel iets hebben bij dit nummer.
Ik ben al jaren ah experimenteren met impulses enzo, heb ook de Axe fx 'n paar maanden thuis gehad, maar val telkens terug weer op de Tonelab...goei spul...zeker ook voor live.

Bedankt voor de tip!

almarvk
5 juni 2010, 18:46
Thanks!

Het clipje is eigenlijk vooral bedoeld als soundclip voor m'n site. Ik ben bezig met 'n eigen bedrijfje voor 'online guitar tracks' en vooral het eerste stuk van Tender Surrender vond ik heel interessant als soundsample.

Ferry: Tot aan 'hier' gebruikt hij geen brug-element, vlak daarna schakelt hij over naar 'brug'.

Divine: Jij bent toch Shakeel, of niet?

Je weet dat de BUMA mee leest en graag facturen stuurt?

VHsologitarist
6 juni 2010, 12:04
Je weet dat de BUMA mee leest en graag facturen stuurt?

Je mag eigen brouwsels toch online zetten?
Zo niet, dan zouden we het hele forum ook kunnen opdoeken.

Bouke
7 juni 2010, 12:16
Gave tone Robbert!!! Lekkere clean-met-randje, super!

@VHsolo... als je youtube-clips waarop je materiaal van anderen speelt vanaf je eigen site linkt naar youtube ipv embed op je eigen site, is er (vooralsnog) niks aan de hand

VHsologitarist
8 juni 2010, 07:34
Gave tone Robbert!!! Lekkere clean-met-randje, super!

@VHsolo... als je youtube-clips waarop je materiaal van anderen speelt vanaf je eigen site linkt naar youtube ipv embed op je eigen site, is er (vooralsnog) niks aan de hand

Ik snap de link even niet. Zoals ik je begrijp: liggen de auteursrechten bij youtube dan bij het linken naar de youtube site? Het gaat er toch om wie het materiaal online zet. Wat is het verschil dan met linken naar of embedden?