PDA

View Full Version : Ibanez kopen



jasper-funsmurf
2 juni 2010, 19:18
hallo mensen,

ik ben opzoek naar een goede gitaar voor een beginnende band:)
ik kwam bij Ibanez uit met een prijs van 170-220 euro:
een GRG 170 voor 200 euro
een GSA 6 voor 170 euro
een grgr 121 voor 170 euro
een GSA 60 voor 190 euro
een GRX 70(pakket) voor 220 euro.
maar welke is het best of maakt dit niet veel uit?

heeft verder iemand ervaring met een stagg X metal?
http://www.mainmusic.nl/nl/product/23594/570/opruiming/opruiming_snaarinstrumenten/stagg/x_metal_solidbody_elektrische_gitaar.html

Alvast Super Bedankt!! :):)

Bram+
2 juni 2010, 20:21
hallo mensen,

ik ben opzoek naar een goede gitaar voor een beginnende band:)
ik kwam bij Ibanez uit met een prijs van 170-220 euro:
een GRG 170 voor 200 euro
een GSA 6 voor 170 euro
een grgr 121 voor 170 euro
een GSA 60 voor 190 euro
een GRX 70(pakket) voor 220 euro.
maar welke is het best of maakt dit niet veel uit?
Het maakt inderdaad niet veel uit. Het zijn de meest voordelige modellen van Ibanez op een rijtje, maar doorgaans van goede kwaliteit gezien de prijsklasse. Op 'gedeelde eerste plaats' staan de GRG170, GRGR121EX en de GSA60.
De eerste twee zijn gebaseerd op de inmiddels klassieke RG, hebben ook een 24-frets hals e.d. De GRGR121EX heeft meer een metal-uitstraling en een vaste brug, de GRG170 is wat algemener (saaier ook, vind ik) en heeft een standaard tremolo.
De GSA60 is een iets ander model met een andere body vorm, wat meer 'vintage'. Het hangt dus een beetje af van je eigen voorkeur.

De GSA6 is een nog goedkopere versie van de GSA60. Het pakket (de GSA6 zal ook wel in een pakket komen?) zou ik lekker laten zitten. De gitaren zijn redelijk, maar aan de versterker heb je niks.

wrvh
2 juni 2010, 20:31
Ik heb ooit voor m'n broertje toen hij begon met spelen een Ibanez gio RG gekocht. Voor het geld echt een prima ding. Afwerking was best netjes en had een fijne hals.

De Yamaha pacifica zou je ook kunnen overwegen. Beetje hetzelfde verhaal.

minoin
2 juni 2010, 20:37
Ik zou voor een tweedehands RG gaan, dan zijn voor het geld topgitaren. En anders Schecter, maar die heeft een nogal wat dikkere hals.

Mesjoggah
2 juni 2010, 20:58
Als je gewoon lekker wilt spelen en geen gekke toeren uithaalt met de tremolo is de GSA60 echt een lekker gitaartje, speel er regelmatig op bij vrienden.

Hankey
2 juni 2010, 23:46
Ik ben ook ooit begonnen op een GSA 60. Prima gitaar om mee te beginnen. Enige echte nadeel die ik ondervond is dat bij het gebruik van de tremelo hij heel snel ontstemt.

Twangboy
3 juni 2010, 00:45
Ik heb ooit voor m'n broertje toen hij begon met spelen een Ibanez gio RG gekocht. Voor het geld echt een prima ding. Afwerking was best netjes en had een fijne hals.

De Yamaha pacifica zou je ook kunnen overwegen. Beetje hetzelfde verhaal.

+1:blast:

Ik speel al jaren op mijn gio over een triple rectumfrier en die planken zijn echt bang for the chuck

telecastermaster
3 juni 2010, 07:42
De Yamaha pacifica zou je ook kunnen overwegen. Beetje hetzelfde verhaal.

+1

10 tekens

munkie
3 juni 2010, 12:34
2dehands ouwe Jap RG of S serie, F serienummer. Kwestie van geduld oefenen en dan keihard toeslaan :blast:

Goed letten op: scheurtjes in de neck bij de hals/kop overgang, scheurtjes in de body in de cutaways dus in de hals/body overgang, toets, fretwerk, tremolo meskantjes en zadels.

De ouwe wizard neck vind ik veel lekkerder spelen dan die nieuwe 350DX enz. nekken. De ouwe Edge tremolo blijft echt op stemming. Na een halve dag afstellen tenminste :soinnocent:

Bijl
3 juni 2010, 15:44
+1 voor wat Munkie hier zegt. Met zo'n budget heb je een betere gitaar als je tweedehands koopt. Die startersdingen zijn niks. En koop alsjeblieft geen Stagg. Yamaha's zijn ook best goed als startersgitaar idd.

Bram+
3 juni 2010, 20:07
Ik ben het er wel mee eens dat je tweedehands meer waar voor je geld krijgt, maar dit vraagt wel het een en ander van de koper, bijvoorbeeld en niet in de laatste plaats een hoop voorkennis. Even een kijkje nemen in het 'twijfel' topic en je weet meteen weer wat voor een wespennest Marktplaats is. Met alle respect richting de TS en de adviseurs: ik denk niet dat hij hier meteen klaar voor is. Zo slecht zijn die startersgitaren echt niet.

@munky: veel van die scheurtjes bij de neck joint zitten alleen in de lak en niet in het hout, soms zelfs al bij nieuwe gitaren (zie maar een aantal threads hierover op Jemsite). Niet dat dat netjes is, maar niet dramatisch en zeker mee te leven.