PDA

View Full Version : Meshuggah 8-String foto's :D !



Zhou
27 april 2003, 11:37
Vond ik op hun officiele site:

http://www.meshuggah.net/p-news/Fredrik.jpg
http://www.meshuggah.net/p-news/Guitar.jpg
http://www.meshuggah.net/p-news/Marten.jpg

Stelletje ziekelingen :smile:

Dirk_Hendrik
27 april 2003, 11:46
Yes!

Justice at last. Wat kost zo'n ding??

ieme
27 april 2003, 11:52
leuk... 4 pod pro's = ook leuk

ieme
27 april 2003, 11:53
zitten er dan 2 bassnaren extra op de gitaar een B en een G?

StereoX
27 april 2003, 12:14
weet iemand een song van deze gasten waar ik kan horen hoe dit moet klinken?

Ic3gl0vE
27 april 2003, 12:21
meshuggah - elastic. En dan zo rond de 6e minuut :wink:

Static-M
27 april 2003, 13:46
ÜberZiek!!!!!

Ohzoso
27 april 2003, 14:53
toch wel grappig om weer eens te zien hoe diep mensen toch in de buidel willen tasten om hun beroerde spel te overschaduwen met zo`n show-off materiaal.In 99 v/d 100 gevallen hoor ik die extra functionaliteiten van dergelijke intrumenten niet of nauwelijks terug in hun muziek.Doe s ff normaal ja, probeer eerst maar eens "alle eendjes" ofzo fatsoenlijk uit een spaanse gitaar te krijgen!!

Swan
27 april 2003, 15:06
heb je ooit Meshuggah gehoord?

UncomfortableDotOrg
27 april 2003, 15:20
wtf...
als je ooit een nummer van messugah gehoort hebt, dan weet je dat die band (en met name Thordendal) tot de absolute top qua metalbands behoort...

hoofd
27 april 2003, 15:24
Hehehe...die Ohzoso kan goed uit z'n nek lullen zeg. Volgende keer eerst maar ff Meshuggah luisteren knul, voordat je er een oordeel over velt. Meshuggah staat best wel hoog op de lijst van technische metalbands, en de de extra functionaliteiten hoor je zeker terug in de muziek (daar ze geen basgitarist hebben, of misschien nu wel, maar een tijd lang niet).

el loco
27 april 2003, 15:36
Technisch is het zeker, maar vooral bruut. Echt hele vette muziek!

Ic3gl0vE
27 april 2003, 16:37
Ohzoso, probeer jij eerst maar eens het ritme mee te tellen in een gemiddeld meshuggah nummer, en kom dan maar terug :mad:

emielow
27 april 2003, 16:55
123412341234

wa moej met 8 snaren op je gitaar?

stelletje knuppels

UncomfortableDotOrg
27 april 2003, 18:04
Wat moet je met loze posts als deze?

ik ben persoonlijk ook voor een normale 6-snaar, maar ik ga niet elke 4,5,7,8-snarige gitaren af liggen zeiken...

Iedereen maakt muziek op zijn eigen manier, de een wil gewoon vierkwartsmaat raggen, de ander heeft meer effecten dan de standaard effectenbeurs, en een ander vind het leuk om epische stukken van 20 minuten te schrijven...

negatieve kritiek is goed, maar niet-onderbouwde loze zeikposts zijn net zo nutteloos als de mensen die ze schrijven...

Swan
27 april 2003, 18:06
als je Meshuggah 12341234 meetelt zegt dat meer over jouw intelligentie dan over de complexiteit van Meshuggah :lol:

Anders Destium
27 april 2003, 18:48
Willen alle mensen die de muziek van Meshuggah niet kennen zich tot over de oren schamend stilletjes in een hoek gaan zitten en vooral NIET IN DEZE TOPIC POSTEN!

De vooringenomenheid druipt er wederom niet een beetje af, een gemiddeld Meshuggah nummer handelt eerder over 9/8 of 31/32 dan de welbekende 4/4 maat, vaak is er niet eens een vierkwartsmaat te bekennen in de nummers of CD's. En wat mensen die de band niet kennen misschien raar vinden, het klinkt natuurlijk en vet!

Dat de gemiddelde gitarist te weinig bagage heeft om de muziek te waarderen of zelfs zonder de band ook maar te kennen even vindt dat hij moet miepen doet verder niet terzake, je laat jezelf alleen nogal kennen door ergens over te posten waar je geen verstand van hebt, stakkers...

Zhou
27 april 2003, 19:48
GO Anders Destium GO!!

Die gasten zijn echt ongelooflijk, om over dat drumwerk maar te zwijgen, die maten die hun kunnen spelen en ook live, bewijst echt dat ze niet zomaar zo'n 8 snarig monster kopen.

emielow
27 april 2003, 20:18
wat moet je ermee dan? ik heb nog niemand horen vertellen wat je nou met een 7e, laat staan een 8e snaar kunt.

uitleg.

jorrit
27 april 2003, 20:29
speel je met zo'n gitaar op een bas of een gitaar versterker :wink: nee maar ff serieus, volgens mij komen die laagste snaren beter uit op een bas versterker dan op een gitaar versterker of zie ik dat verkeerd?

Kasper
27 april 2003, 20:34
De één zegt dat zo'n 8-snarig ding veel show is, en de ander reageert met te zeggen dat het een goeie band is met lekkere ritme.
Als iemand commentaar heeft op een instrument betekend dat niet dat hij die groep zelf de grond in begint te boren.
Moesten er geen meningen bestaan in deze wereld, zou dit forum niet bestaan.
Ikzelf heb paar mp3tjes van hun beluisterd op hun site en vind het niet echt de artisten waar ik naar opkijk. Ritmisch inderdaad wel dik in orde, maar vind het wat eentonige muziek.
Smaken verschillen, persoonlijk vind ik Avenged Sevenfold heuse artisten.

chill out

Anders Destium
27 april 2003, 20:49
De reden dat Meshuggah is overgestapt op 8-snarige gitaristen is het vertrek van hun bassist geweest. Ze konden geen nieuwe vinden die aan de hoge eisen voldeed en toen hebben de beide gitaristen besloten ook die taak op zich te nemen.

De 8-snaren bespelen ze dus niet puur voor het stoere maar doordat ze geen bassist meer hebben (ze spelen al sinds het begin 7-snarig, da's 10 jaar terug).

>Kasper
Ik vind het onzinnig als mensen ergens een mening verkondigen terwijl ze niet eens op de hoogte zijn van de situatie en de verdere omstandigheden, maar dat schijnt in Nederland hoe dan ook de gewoonte te zijn :wink:

Kasper
27 april 2003, 20:51
Zou ik dus niet weten, ben van België :wink:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kasper op 2003-04-27 20:52 ]</font>

el loco
27 april 2003, 21:23
Ben het volledig met je eens Anders. Dat iemand Meshuggah teringherrie vindt, kan ik me goed voorstellen (dat is het namelijk ook :grin: ) Maar goede muzikanten zijn het zeker en dat is nog een understatement!

Ohzoso
28 april 2003, 01:52
LOL!!
k had ze dus al geluisterd en vind t gewoon eentonig.Als we t dan toch over stoeien met ritmewisselingen hebben, sorry, maar k luister dan toch liever naar king crimson of Rush ofzo.Klinkt me toch meer als muziek in de oren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-04-28 02:04 ]</font>

Anders Destium
28 april 2003, 10:18
Kwestie van smaak is dat, je moet niet gaan zeuren over muzikale capabiliteit wat je wel doet. Die gasten zijn supertechnisch, dan moet je ze niet verslijten voor groenteboeren...

Dat begrijp je zelf toch ook nog wel?

Ohzoso
28 april 2003, 11:07
Anders, natuurlijk is het een kwestie van persoonlijke smaak en daar heb ik heus wel doorheen geluisterd.Ik heb t nog maar eens een paar keer geluisterd(ook live) maar kan buiten de maattelling toch echt niks "supertechnisch" ontdekken.Als goochelen met maattellingen onder de noemer supertechnisch valt, dan hebben we gewoon elk een eigen definitie hiervan.Zoals ik al eerder zei, een meerwaarde van die 8-string hoor ik niet.Naar mijn idee hadden ze beter de zanger eruit kennen flikkeren en die gage aan de bassist geven,maarja smaken verschillen.
Als je eens naar Victims Family "voltage &amp; violets" luistert dan hoor je toch wel heel wat meer technisch spel.Dit is nou ook niet direct mijn muziek(komt met name door de zang) maar levert toch heel wat meer leerzame stof en luistergenot op, ook live en die zijn ook maar met z`n drieen.

Zhou
28 april 2003, 11:21
Gozerrrr, je hoeft alleen ff naar de eerste 2 nummers van hun laatste cd Nothing te luisteren. Stengah &amp; Rational gaze, erg rythmische stukken en als je een goede drummer kent laat 't 'm dan ff beoordelen en hulde als ie eruitkomt

Maar over persoonlijke voorkeuren heb je helemaal gelijk, je moet er van houden en als je dan niet doet, that's fine with me.

Ohzoso
28 april 2003, 12:01
Drummer is ook niks mis mee. Dat hoor ik zelf ook wel maar het ging hier toch om die 8-string?

Zhou
28 april 2003, 12:14
Ja op eerste moment, wel, totdat jij 't over hun muzikale kwaliteiten ging hebben maat

Zhou
28 april 2003, 12:15
Op 2003-04-27 14:53, schreef Ohzoso:
toch wel grappig om weer eens te zien hoe diep mensen toch in de buidel willen tasten om hun beroerde spel te overschaduwen met zo`n show-off materiaal.In 99 v/d 100 gevallen hoor ik die extra functionaliteiten van dergelijke intrumenten niet of nauwelijks terug in hun muziek.Doe s ff normaal ja, probeer eerst maar eens "alle eendjes" ofzo fatsoenlijk uit een spaanse gitaar te krijgen!!


De drummer krijgt er waarschijnlijk 'alle eendjes' nog wel in 5/8e maat uit z'n cymbals uit ofzo

Vai Himself
28 april 2003, 12:36
wow eindelijk de 8snarige gitaar, wat een vet ding, beetje lastig bespelen lijkt mij ivm met normale akkoorden

Anders Destium
28 april 2003, 14:33
Volgens mij zijn de laag klinkende snaren geen probleem op zo'n ding, daar speel je net als op een normale 6-snaar. Pas als je hoog (qua tonen) gaat spelen en geen feeling meer hebt op de hals (ik klem ook met een 7-snarige mijn duim vaak bovenop de hals) raak je in de problemen. Ik dacht dat een 7-snaar ook veel problemen zou veroorzaken, dat is in de praktijk reuze meegevallen.

>Nog 1 keer in de discussie mengen:
Ohzoso beweert dat Meshuggah 8-snarige gitaren bespeelt om te verbloemen dat ze NIET kunnen spelen, dat is heel wat anders dan op een 8-snarige gaan spelen omdat je geen bassist hebt :wink:

Static-M
28 april 2003, 16:47
Ik ken Meshuggah wel, vind het ook erg leuke muziek, maar om ze nou supertechnisch te noemen, neuh. De drummer wel, maar de gitaristen toch niet zo. Niet dat dat erg is, want Static-X, toch echt de beste band :grin:, is ook erg simpel.
Dat van die maatsoorten zegt niet zoveel, Mudvayne speelt ook rustig over een 17/8 maat en dat rammel ik ook zonder problemen mee. Over die 8-snarige gitaren durf ik geen uitspraak te doen :wink:. Nahja, eigenlijk vind ik ze wel tof. Goed. Veel te lange post. Lamme vingers. Moet..... ARGH.

tr3sx
28 april 2003, 16:58
ik heb op eurosonic ook een band gezien met 8 snaren (blasted mechanisms), maar die deden er nix mee...maakte een soort dance achtig iets, zonde

wel leuk om te zien, omdat hij dus ook 4 elementen erin had hangen (maar niet switchen)

Akira
28 april 2003, 17:07
Ik vind meshuggah geen kloot aan, terwijl het wel mijn "muzieksoort" is.
Maar of ze nou op 6, 7 of 8 snarige gitaren spelen, moeten ze lekker zelf weten.
Ik ben een below average gitaarspeler, maar als ik de centjes had, en gitaarspelen bij mij brood op de plank zou brengen, zou ik lekker ook exotische dingen kopen.
Zoals een 8 snaar.
why the fuck not....
LEKKER BELANGRIJK

Zhou
28 april 2003, 17:35
Dit gitaar is nu al uitgeroepen tot bedreigde diersoort :grin:

SnaeR
28 april 2003, 19:02
..Ik blijf "Destroy Erase Improve" toch wel stiekem de beste plaat vinden. De nummers op "Chaosphere" &amp; "Nothing" blijven lang niet zo hangen. Maar live blijven ze gelukkig wel altijd boeien..

Malochia
29 april 2003, 11:36
Het nut van die 8-snarige gitaren..? Het hele geluid dat ze ermee kunnen creeëren. Op Nothing hebben ze toch echt een uniek gitaargeluid. En ook nog eens goed klinkend. (maar dat is een kwestie van smaak)

K7-rulezz
16 februari 2005, 20:18
Bere-lijp dat 8- snarig gitaargebulder.
'k heb zelf ruim een jaar een K7 maar dit is toch ook wel heel erg vet.
Wie heb er nog een te koop?

EmgMaster
16 februari 2005, 20:32
euh, je schopt een topic omhoog die bijna 2 jaar oud is, en dat als eerste post.....
Doe je goed :razz:

Michael AE
17 februari 2005, 04:28
Mag ik nog even de boel op gang krijgen door de mensen die Meshuggah niet technisch vinden uit te dagen door ze te vragen eens een willekeurig nummer van Destroy Erase Improve uit te schrijven en te spelen op een manier dat wij het ook kunnen horen? Ik ben benieuwd. Praatjes vullen geen gaatjes. :D

Negative K3 fan
17 februari 2005, 10:46
inderdaad, en dat dna ook live en strak ten gehore te brengen.

jorrit
17 februari 2005, 10:52
ze spelen, tenminste dat werd me verteld in een vorig topic hier over, niet meer op die gitaren maar op ibanez 8 strings. en ik heb ergens gelezen dat ze een lage en een hoge snaar er bij hebben.


ow en waarom reageert iedereen opiemand die zo te horen nog nooit meshuggah heeft gehoord?

jorrit
17 februari 2005, 10:52
ze spelen, tenminste dat werd me verteld in een vorig topic hier over, niet meer op die gitaren maar op ibanez 8 strings. en ik heb ergens gelezen dat ze een lage en een hoge snaar er bij hebben.


ow en waarom reageert iedereen opiemand die zo te horen nog nooit meshuggah heeft gehoord?

Wouter J
17 februari 2005, 13:15
Een paar maanden terug stond in Total Guitar een goede scherpe foto van die Ibanez Modellen waar ze nu op spelen. Ik kan helaas gaan foto online vinden maar ik kan ze wel beschrijven.

- Een enkele supersized Dimarzio humbucker.
- De vorm van de Roadstar (RG) series
- de kopvorm van de Roadstar maar dan met vier mechanieken aan elke kant.
- een Ibanez achtsnarige stop tail Floyd Rose (De zelfde die er ook op de gitaren van Joe Satriani zit aleen wel dan een beetje breder)
- 24 frets
- 30 inch scale length (het zelfde als een short scale bas gitaar)
- Alle kleuren van de regenboog met een dikke laag mat zwart er over heen.

Wouter J
17 februari 2005, 13:17
Ik heb in Den Bosch bij Saggitarus wel eens op een custom made 8 snarige nylon accoustische gitaar gespeeld die wel wat weg had van deze.

http://www.gunellagtrtech.8m.com/images/8-topc.jpghttp://www.gunellagtrtech.8m.com/images/8-headc.jpg

Ik vond hem prachtig klinken, die twee extra bas snaren zorgden voor een indrukwekkend klank spectrum. Het was een uitstekende gitaar voor bijvoorbeeld Barok of muziek die normaal op een harp gespeelt word het was aleen jammer dat ik hem zelf niet kon betalen.

Rubenios
17 februari 2005, 13:47
conklin gitaren zijn ook 8 snarig... niet echt vernieuwend...

http://www.conklinguitars.com/

en www.rustycooley.com hoe je 8 snarig moet spelen

BassAgent
17 februari 2005, 14:52
toch wel grappig om weer eens te zien hoe diep mensen toch in de buidel willen tasten om hun beroerde spel te overschaduwen met zo`n show-off materiaal.In 99 v/d 100 gevallen hoor ik die extra functionaliteiten van dergelijke intrumenten niet of nauwelijks terug in hun muziek.Doe s ff normaal ja, probeer eerst maar eens "alle eendjes" ofzo fatsoenlijk uit een spaanse gitaar te krijgen!!
Jij kent de muziek van Meshuggah dus duidelijk NIET. Alles bij Meshuggah heeft een specifieke functie, als je naar Nothing (laatste volledige Meshuggah album) geluisterd had had je ook begrepen dat die 8 snaren een duidelijke functie hebben. Wat extra laag onder Fredrik Thordendal's riffs en een paar hele, hele zieke uithalen in de solo's. Luister eerst voordat je een oordeel velt.

bobby
17 februari 2005, 15:47
Jakkes... wat een foute opmerkingen hier zeg... doen gewoon pijn aan mijn ogen!


Ohzoso schreef:
toch wel grappig om weer eens te zien hoe diep mensen toch in de buidel willen tasten om hun beroerde spel te overschaduwen met zo`n show-off materiaal.In 99 v/d 100 gevallen hoor ik die extra functionaliteiten van dergelijke intrumenten niet of nauwelijks terug in hun muziek.Doe s ff normaal ja, probeer eerst maar eens "alle eendjes" ofzo fatsoenlijk uit een spaanse gitaar te krijgen!!


Dit was al fout, maar meshuggah dan ook nog "niet zo technisch" noemen is de welbekende druppel met die emmer...

Hoe kan je in vredesnaam niet horen dat het een 8 snarige of 7 snarige gitaar is die meshuggah gebruikt voor hun albums? het eerste wat ik zeg, en vele anderen met mij, zodra een meshuggah nummer erop wordt gezet, is: "HEE DIT IS MESHUGGAH!!"
je hoort vanaf seconde 1 meteen welke band dit is... alleen al via het geluid van de meersnarige gitaren.. om maar niet te praten over het godvergeten moeilijke wiskunde metal ritmes die ze eruit pompen...

sickpunk
17 februari 2005, 16:40
waarom reageer je op zo'n oud topic?

Randy
17 februari 2005, 17:09
Hoe staat die 8e snaar gestemd?? In F# of in F? Ik heb ergens ook gelezen dat ze geen normale versterkers gebruiken..Ik vraag me af of ze speciale speakerkasten hebben bij hun 'rek'? Of direct naar hun P.A??

By the way..messhuggah rulezz hehe

idno
17 februari 2005, 18:54
Die gitaar staat idd gestemd in F# dacht ik.

en om me toch maar ff in de discussie te mengen:
Meshuggah is niet zomaar metal. maar wiskunde-metal. je kan niet ff 3 tellen gaan zitten om ff een nummertje mee te spelen, dat lukt niet zo met een 31/32 maatsoort. superstrakke, supervette riffs. ik snap niet dat een zelfrespecterende (death)metal fan dit niet mooi kan vinden. meshuggah = VET 8-)

Wormaap
17 februari 2005, 19:44
Meshuggah is IDD zwaar bruut/vet :) Ze spelen BTW over POD Pro's, en volgens mij over baskasten. Zeker weten doe ik het niet, maar de Nevborn Sleipner XL's die ze eerst bespeelde staan standaard in F gestemd, dus ik vermoed dat dat de stemming is waar ze in spelen.

Almighty
17 februari 2005, 20:11
Anders, natuurlijk is het een kwestie van persoonlijke smaak en daar heb ik heus wel doorheen geluisterd.Ik heb t nog maar eens een paar keer geluisterd(ook live) maar kan buiten de maattelling toch echt niks "supertechnisch" ontdekken.Als goochelen met maattellingen onder de noemer supertechnisch valt, dan hebben we gewoon elk een eigen definitie hiervan.Zoals ik al eerder zei, een meerwaarde van die 8-string hoor ik niet.Naar mijn idee hadden ze beter de zanger eruit kennen flikkeren en die gage aan de bassist geven,maarja smaken verschillen.
Als je eens naar Victims Family "voltage & violets" luistert dan hoor je toch wel heel wat meer technisch spel.Dit is nou ook niet direct mijn muziek(komt met name door de zang) maar levert toch heel wat meer leerzame stof en luistergenot op, ook live en die zijn ook maar met z`n drieen.

Heil ohzoso

Idd de muziek en dan idd het ritme is super maar GVD flikker nu toch is op met de zang ook goed te noemen.
Je kan zeggen dat hoort daar nu 1maal bij GELUL gewoon excuus of een tumor in je oor. Heeft niks maar dan ook NIKS met muziek of ritme of schoonheid of anti schoonheid of cultuur of wat dan ook te maken.
Kijk ik snap best dat iemand kansloos in de muziek is en dat hij toevallig een paar vriendjes heeft die er wel wat van kunnen maar daarom hoef je zo'n kerel toch geen sluitpost op je band te maken.

Okee smaken verschillen maar dit heeft zelfs niks met smaak te maken.

Wormaap
17 februari 2005, 20:49
Anders, natuurlijk is het een kwestie van persoonlijke smaak en daar heb ik heus wel doorheen geluisterd.Ik heb t nog maar eens een paar keer geluisterd(ook live) maar kan buiten de maattelling toch echt niks "supertechnisch" ontdekken.Als goochelen met maattellingen onder de noemer supertechnisch valt, dan hebben we gewoon elk een eigen definitie hiervan.Zoals ik al eerder zei, een meerwaarde van die 8-string hoor ik niet.Naar mijn idee hadden ze beter de zanger eruit kennen flikkeren en die gage aan de bassist geven,maarja smaken verschillen.
Als je eens naar Victims Family "voltage & violets" luistert dan hoor je toch wel heel wat meer technisch spel.Dit is nou ook niet direct mijn muziek(komt met name door de zang) maar levert toch heel wat meer leerzame stof en luistergenot op, ook live en die zijn ook maar met z`n drieen.

Heil ohzoso

Idd de muziek en dan idd het ritme is super maar GVD flikker nu toch is op met de zang ook goed te noemen.
Je kan zeggen dat hoort daar nu 1maal bij GELUL gewoon excuus of een tumor in je oor. Heeft niks maar dan ook NIKS met muziek of ritme of schoonheid of anti schoonheid of cultuur of wat dan ook te maken.
Kijk ik snap best dat iemand kansloos in de muziek is en dat hij toevallig een paar vriendjes heeft die er wel wat van kunnen maar daarom hoef je zo'n kerel toch geen sluitpost op je band te maken.

Okee smaken verschillen maar dit heeft zelfs niks met smaak te maken.
Persoonlijk denk ik dat als jij je mening niet genuanceerd kan brengen, dat je dan beter niet kan deelnemen aan een 'grote-mensen-discussie'
Als er íets kansloos is, is het wel zo'n manier van reageren.

Das Schaap
18 februari 2005, 01:37
Heil ohzoso

Idd de muziek en dan idd het ritme is super maar GVD flikker nu toch is op met de zang ook goed te noemen.
Je kan zeggen dat hoort daar nu 1maal bij GELUL gewoon excuus of een tumor in je oor. Heeft niks maar dan ook NIKS met muziek of ritme of schoonheid of anti schoonheid of cultuur of wat dan ook te maken.
Kijk ik snap best dat iemand kansloos in de muziek is en dat hij toevallig een paar vriendjes heeft die er wel wat van kunnen maar daarom hoef je zo'n kerel toch geen sluitpost op je band te maken.

Okee smaken verschillen maar dit heeft zelfs niks met smaak te maken.
Welkom terug. :-D
Maar ach ik vind die zang wel ok, misschien omdat ik nooit anders gehoord heb bij die band, maar tja. En dan heb ik maar een tumor in m´n oor maar hij past er GVD ook wel bij. :cool: Kan me niet voorstellen zonder die gozer zn ebil stem. 8)

BassAgent
18 februari 2005, 11:06
Anders, natuurlijk is het een kwestie van persoonlijke smaak en daar heb ik heus wel doorheen geluisterd.Ik heb t nog maar eens een paar keer geluisterd(ook live) maar kan buiten de maattelling toch echt niks "supertechnisch" ontdekken.Als goochelen met maattellingen onder de noemer supertechnisch valt, dan hebben we gewoon elk een eigen definitie hiervan.Zoals ik al eerder zei, een meerwaarde van die 8-string hoor ik niet.Naar mijn idee hadden ze beter de zanger eruit kennen flikkeren en die gage aan de bassist geven,maarja smaken verschillen.
Als je eens naar Victims Family "voltage & violets" luistert dan hoor je toch wel heel wat meer technisch spel.Dit is nou ook niet direct mijn muziek(komt met name door de zang) maar levert toch heel wat meer leerzame stof en luistergenot op, ook live en die zijn ook maar met z`n drieen.
Heil ohzoso

Idd de muziek en dan idd het ritme is super maar GVD flikker nu toch is op met de zang ook goed te noemen.
Je kan zeggen dat hoort daar nu 1maal bij GELUL gewoon excuus of een tumor in je oor. Heeft niks maar dan ook NIKS met muziek of ritme of schoonheid of anti schoonheid of cultuur of wat dan ook te maken.
Kijk ik snap best dat iemand kansloos in de muziek is en dat hij toevallig een paar vriendjes heeft die er wel wat van kunnen maar daarom hoef je zo'n kerel toch geen sluitpost op je band te maken.

Okee smaken verschillen maar dit heeft zelfs niks met smaak te maken.
Het heeft alles met muziek en vooral ritme te maken. Als je een keer goed luistert naar deze muziek hoor je dat het genialer is dan jij ooit in je miezerige leventje zult maken.

Almighty
19 februari 2005, 20:21
Anders, natuurlijk is het een kwestie van persoonlijke smaak en daar heb ik heus wel doorheen geluisterd.Ik heb t nog maar eens een paar keer geluisterd(ook live) maar kan buiten de maattelling toch echt niks "supertechnisch" ontdekken.Als goochelen met maattellingen onder de noemer supertechnisch valt, dan hebben we gewoon elk een eigen definitie hiervan.Zoals ik al eerder zei, een meerwaarde van die 8-string hoor ik niet.Naar mijn idee hadden ze beter de zanger eruit kennen flikkeren en die gage aan de bassist geven,maarja smaken verschillen.
Als je eens naar Victims Family "voltage & violets" luistert dan hoor je toch wel heel wat meer technisch spel.Dit is nou ook niet direct mijn muziek(komt met name door de zang) maar levert toch heel wat meer leerzame stof en luistergenot op, ook live en die zijn ook maar met z`n drieen.

Heil ohzoso

Idd de muziek en dan idd het ritme is super maar GVD flikker nu toch is op met de zang ook goed te noemen.
Je kan zeggen dat hoort daar nu 1maal bij GELUL gewoon excuus of een tumor in je oor. Heeft niks maar dan ook NIKS met muziek of ritme of schoonheid of anti schoonheid of cultuur of wat dan ook te maken.
Kijk ik snap best dat iemand kansloos in de muziek is en dat hij toevallig een paar vriendjes heeft die er wel wat van kunnen maar daarom hoef je zo'n kerel toch geen sluitpost op je band te maken.

Okee smaken verschillen maar dit heeft zelfs niks met smaak te maken.
Persoonlijk denk ik dat als jij je mening niet genuanceerd kan brengen, dat je dan beter niet kan deelnemen aan een 'grote-mensen-discussie'
Als er íets kansloos is, is het wel zo'n manier van reageren.

Grappig mijn reactie is niet genuanceerd maar dat "zingen" zekers wel.

Almighty
19 februari 2005, 20:26
Anders, natuurlijk is het een kwestie van persoonlijke smaak en daar heb ik heus wel doorheen geluisterd.Ik heb t nog maar eens een paar keer geluisterd(ook live) maar kan buiten de maattelling toch echt niks "supertechnisch" ontdekken.Als goochelen met maattellingen onder de noemer supertechnisch valt, dan hebben we gewoon elk een eigen definitie hiervan.Zoals ik al eerder zei, een meerwaarde van die 8-string hoor ik niet.Naar mijn idee hadden ze beter de zanger eruit kennen flikkeren en die gage aan de bassist geven,maarja smaken verschillen.
Als je eens naar Victims Family "voltage & violets" luistert dan hoor je toch wel heel wat meer technisch spel.Dit is nou ook niet direct mijn muziek(komt met name door de zang) maar levert toch heel wat meer leerzame stof en luistergenot op, ook live en die zijn ook maar met z`n drieen.
Heil ohzoso

Idd de muziek en dan idd het ritme is super maar GVD flikker nu toch is op met de zang ook goed te noemen.
Je kan zeggen dat hoort daar nu 1maal bij GELUL gewoon excuus of een tumor in je oor. Heeft niks maar dan ook NIKS met muziek of ritme of schoonheid of anti schoonheid of cultuur of wat dan ook te maken.
Kijk ik snap best dat iemand kansloos in de muziek is en dat hij toevallig een paar vriendjes heeft die er wel wat van kunnen maar daarom hoef je zo'n kerel toch geen sluitpost op je band te maken.

Okee smaken verschillen maar dit heeft zelfs niks met smaak te maken.
Het heeft alles met muziek en vooral ritme te maken. Als je een keer goed luistert naar deze muziek hoor je dat het genialer is dan jij ooit in je miezerige leventje zult maken.

ik heb al tig keer geluisterd maar zodra die vent begint te bleren zet ik hem uit, sorry ik heb het echt meerdere keren geprobeerd maar ik kan in DE ZANG geen muziek herkennen, de muziek is super zoals ik al aangaf (leer lezen) maar als ik een kettingzaag wil horen dan koop ik er wel 1.

Goh ik stoot je tegen het verkeerde been en mijn leven is miezerig omdat ik geen muziek kan maken zoals messhuggah, ja nou heb je me te pakken echt. Jawel in het leven draaid het vooral om muziek maken, echt serieus anders ben je niet geslaagt.

Almighty
19 februari 2005, 20:27
Anders, natuurlijk is het een kwestie van persoonlijke smaak en daar heb ik heus wel doorheen geluisterd.Ik heb t nog maar eens een paar keer geluisterd(ook live) maar kan buiten de maattelling toch echt niks "supertechnisch" ontdekken.Als goochelen met maattellingen onder de noemer supertechnisch valt, dan hebben we gewoon elk een eigen definitie hiervan.Zoals ik al eerder zei, een meerwaarde van die 8-string hoor ik niet.Naar mijn idee hadden ze beter de zanger eruit kennen flikkeren en die gage aan de bassist geven,maarja smaken verschillen.
Als je eens naar Victims Family "voltage & violets" luistert dan hoor je toch wel heel wat meer technisch spel.Dit is nou ook niet direct mijn muziek(komt met name door de zang) maar levert toch heel wat meer leerzame stof en luistergenot op, ook live en die zijn ook maar met z`n drieen.
Heil ohzoso

Idd de muziek en dan idd het ritme is super maar GVD flikker nu toch is op met de zang ook goed te noemen.
Je kan zeggen dat hoort daar nu 1maal bij GELUL gewoon excuus of een tumor in je oor. Heeft niks maar dan ook NIKS met muziek of ritme of schoonheid of anti schoonheid of cultuur of wat dan ook te maken.
Kijk ik snap best dat iemand kansloos in de muziek is en dat hij toevallig een paar vriendjes heeft die er wel wat van kunnen maar daarom hoef je zo'n kerel toch geen sluitpost op je band te maken.

Okee smaken verschillen maar dit heeft zelfs niks met smaak te maken.
Het heeft alles met muziek en vooral ritme te maken. Als je een keer goed luistert naar deze muziek hoor je dat het genialer is dan jij ooit in je miezerige leventje zult maken.

ik heb al tig keer geluisterd maar zodra die vent begint te bleren zet ik hem uit, sorry ik heb het echt meerdere keren geprobeerd maar ik kan in DE ZANG geen muziek herkennen, de muziek is super zoals ik al aangaf (leer lezen) maar als ik een kettingzaag wil horen dan koop ik er wel 1.

Goh ik stoot je tegen het verkeerde been en mijn leven is miezerig omdat ik geen muziek kan maken zoals messhuggah, ja nou heb je me te pakken echt. Jawel in het leven draaid het vooral om muziek maken, echt serieus anders ben je niet geslaagt.

DudeIsEenEikel
19 februari 2005, 20:34
wat ik me altijd afvraag is....waarom dit soort gitaristen (in die fotos) altijd zo'n idiote pose aannemen van " ik ben een complete sukkel" en dan denken dat ze stoer overkomen :-D

Wormaap
19 februari 2005, 20:40
Het feit dat de zang ook niet genuanceerd is doet niks af aan het feit dat je je mening best mag geven, mits op een beetje beschaafde manier ('ja maar die zang is ook niet beschaafd' is geen argument om te roepen dat iedereen die het mooi vindt een tumor in z'n oor heeft.)

Ic3gl0vE
19 februari 2005, 21:31
meshuggah bestaat wel uit allemaal conservatoriumdocenten toch? tenminste zoiets hoorde ik een keer... Die zaag kan vast wel meer dan schreeuwen :)

Thom TK
19 februari 2005, 21:39
meshuggah bestaat wel uit allemaal conservatoriumdocenten toch? tenminste zoiets hoorde ik een keer... Die zaag kan vast wel meer dan schreeuwen :)
Danii Filth (?) van COF is ook een conservatorium afgestudeerde, zo gek is dat dus niet hoor :)

Anders Destium
19 februari 2005, 23:33
Eigenlijk verbaast dat laatste me niets, Dani heeft een extreem goede controle over zijn zang. Alleen is het live moeilijk her te produceren, maar dat is bij bijvoorbeeld Dream Theater net zo :)

el loco
20 februari 2005, 01:52
Ik vind de zanger van Meshuggah juist erg vet! Kijk, smaken verschillen uiteraard en in zijn genre zijn erg echt wel betere te vinden, maar nog veel meer slechtere. Daarnaast zit er mijns inziens voldoende variatie in om het nog interessant te houden.

Wormaap
20 februari 2005, 11:37
Eigenlijk verbaast dat laatste me niets, Dani heeft een extreem goede controle over zijn zang. Alleen is het live moeilijk her te produceren, maar dat is bij bijvoorbeeld Dream Theater net zo :)
LaBrie (DT) is alleen zo nu en dan echt ronduit bar slecht live. Op opnames wat ik daarvan heb zit'ie regelmatig echt mijlenver ernaast, en dat is heel jammer, want in de studio is'ie meesterlijk.

Das Schaap
20 februari 2005, 14:19
Eigenlijk verbaast dat laatste me niets, Dani heeft een extreem goede controle over zijn zang. Alleen is het live moeilijk her te produceren, maar dat is bij bijvoorbeeld Dream Theater net zo :)
Maar Russel Allen van Symphony X kan zichzelf live wel waarmaken. 8-)

imlikeajungle
21 februari 2005, 09:31
Smaken verschillen, persoonlijk vind ik Avenged Sevenfold heuse artisten.

:dance: yeah!