PDA

View Full Version : Semi stereo



Olorin
2 juni 2010, 08:53
Hoi,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van 2 RC30's.
Deze heb ik in (semi) stereo gebruik, dus een effect processor ertussen en die stuurt links en rechts de amps aan. Heerlijk super geluid.

Nu mijn vraag: is er een pedaal (o.i.d.) te krijgen waarmee ik het geluid L+R kan regelen?
pedaal omlaag dan rechts, pedaal naar boven dan links.......

Nielsje
2 juni 2010, 08:56
Je bedoelt een pan-pedaal? Ja hoor, die zijn er wel.
Ernie Ball heeft o.a. volume pedalen met pan-functie.
Maar, dit is dan wel zonder effecten. Wil je je multifx voor of na de panner hebben?

Olorin
2 juni 2010, 09:08
Nou wat ik zelf in gedachte had is het volgende...

Gitaar - Kabel - effect processor - 2 kabels naar ... ??? - 1kabel naar L amp +1kabel naar R amp

En waar ??? staat dus een pedaal met 2 IN en 2 UIT waarmee ik het geluid L+R kan regelen tijdens het spelen

Is dit uberhaupt mogelijk :???:

edit:
http://www.zzounds.com/item--ERN6165

je hebt me op een idee gebracht, dit zou wel eens kunnen zijn wat ik zoek .....

Liquid_Metal
2 juni 2010, 09:13
Wat voor multieffect heb je? Want het is goed mogelijk dat daar een panner op zit die je met een expressiepedaal zou kunnen regelen. En anders zou je met wat ingewikkeldere parameters het volume van links en rechts omgedraaid aan kunnen sturen (links 0=uit;100=aan, rechts 0=aan;100=uit).

Nielsje
2 juni 2010, 09:16
Wat voor multieffect heb je? Want het is goed mogelijk dat daar een panner op zit die je met een expressiepedaal zou kunnen regelen. En anders zou je met wat ingewikkeldere parameters het volume van links en rechts omgedraaid aan kunnen sturen (links 0=uit;100=aan, rechts 0=aan;100=uit).

Natuurlijk! Stom dat ik daar niet aan dacht. De meeste multibakken hebben tegenwoordig toch wel een pan aan boord? Een stuk goedkoper dan de ernie ball :)

Olorin
2 juni 2010, 09:57
Hm ja, TEGENWOORDIG..... :makeup:

Ik heb nog een Zoom GFX-8 uit de jaren .. toebak....

Werkt nog steeds perfect maar is dus toch al een..... 15 jaar? oud

Ik zal idd eens kijken of ik zo'n functie vind maar ik ben er bang voor :(

Olorin
3 juni 2010, 09:23
Nope, alles nagekeken, Het enige wat erop zit is een autopan functie en dat is meer een effect dan iets anders.

Het zal dan toch een los pedaal moeten worden ben ik bang.