PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Peavey Delta Blues



guitarkid
2 juni 2010, 00:45
Hallo allen.

Zet je een versterker te koop (Blackstar HT5C) omdat je 'm eigenlijk te weinig gebruikt, krijg je een ruilvoorstel. Eerste gedachte is: niet doen, ik heb genoeg en dan ga ik dit geld gewoon aan iets anders uitgeven.
Gaat het om een vrijwel splinternieuwe Peavey Delta Blues van iemand uit één dorp verder. Toch even met hem afgesproken en genoeglijk zitten kletsen en versterkers uitproberen in mijn studio, met als gevolg dat hij wegging met de Blackstar (en een kunststof gitaarcase) en ik een Delta Blues had. Hij blij, ik blij. Ik heb ooit één gehad, maar weggedaan omdat ik 'm toen niet allround genoeg vond.
Nou, de tijden zijn veranderd (of ik... ;)), maar wat een heerlijke versterker voor die lekkere blues/rock tone!
Voor wie 'm niet kent: tweed look, 30 Watt buizen (3x12AX7 en 4 EL84), twee kanaals, loop, 15" Blue Marvel speaker, tremolo en reverb, 3-delige toonregeling en hij gaat hard! En nu, i.t.t. mijn vorige versie, wel met bescherming voor de buizen, maar gek genoeg nog steeds zonder stand by-schakelaar.
Zondag spelen in het Stadspark in Groningen, gaat hij lekker mee "classic rocken"!!

Gr. C.

Hendriks
2 juni 2010, 08:14
Goede deal. Ik heb er ook een tijdje op geaast , Peavey word best onder gewaardeerd.

crapton
2 juni 2010, 18:37
Hoe ken dah nou?

De Blackstar kost ca 380 €, die Delta Blues ca. 780 € - nieuw dan. Beide tweedehands in goede conditie. Gitaarkoffertje erbij zeg ca. 60 €.

Dan heb je hier een ontzettend goede deal gedaan, mazzelaar!! Heb er zelf nog nooit op gespeeld maar wel reviews gelezen en die Peavey komt er heel goed van af.

guitarkid
2 juni 2010, 19:57
Hoe ken dah nou?

De Blackstar kost ca 380 €, die Delta Blues ca. 780 € - nieuw dan. Beide tweedehands in goede conditie. Gitaarkoffertje erbij zeg ca. 60 €.

Dan heb je hier een ontzettend goede deal gedaan, mazzelaar!! Heb er zelf nog nooit op gespeeld maar wel reviews gelezen en die Peavey komt er heel goed van af.

Inderdaad een goede deal! En dan is "jouw" gitaarkoffertje nog duur! ;)
De Delta Blues klinkt inderdaad heerlijk!

Gr. C.

roger
2 juni 2010, 22:23
Mooi ruil! Die DB is een toppertje, ik speel er al jaren op!

macwilliams
2 juni 2010, 22:45
Heb ook de DB gehad maar hij moest voor bij mij thuis echt veel te hard voordat hij echt goed klonk.

Gefeliciteerd.

bass blom
2 juni 2010, 23:18
ik ben er net 1 kwijt, miste vooral dat je de boost op afstand kan schakelen.
verder super fijn ding.

guitarkid
3 juni 2010, 09:32
ik ben er net 1 kwijt, miste vooral dat je de boost op afstand kan schakelen.
verder super fijn ding.

Hallo Bass.

Grappig dat je dit post, want ik kan met die boost (op dit moment nog) helemaal niets. Dan krijgt hij een heel "dozig" geluid.
Ik ben verder erg tevreden en gebruik 'm eigenlijk vooral op het tweede kanaal, vrij veel gain en dan met de gitaar de boel regelen.
Ik wil er ook eigenlijk zonder verdere pedalen mee op pad, maar toch de vraag aan de DB-kenners: als ik er een pedaaltje voor zou willen hangen om af en toe nog iets meer bite/gain/boost (of hoe je het ook wilt noemen) te krijgen, wat adviseren jullie dan? Heel af en toe heb ik nog iets meer nodig dan de DB met mijn Les Paul haalt en niet iedere amp reageert hetzelfde op een pedaal, dat heb ik inmiddels al wel gemerkt. En om nou alle winkels af te lopen met die amp... Dan liever eerst wat voorstellen van mensen met ervaring met de DB.
Ik zag afgelopen zondag een gitarist met een RAT en dat klonk wel erg fijn, maar ik hoor ook goede verhalen over de goedkope Guvnor van Marshall, de Bad Monkey of een Tube Screamer.
Als het wat OT wordt: een PM wordt ook gewaardeerd!

@ Macwilliams: klopt, een beetje gas geven is wel lekker. Gelukkig kan ik dat
hier thuis wel...! De bedoeling is echter dat hij vooral (en veel) op het podium gebruikt gaat worden! :blast:

Gr. C.

bass blom
3 juni 2010, 09:38
tja, ik ben van de smerige geluiden :seriousf:
ik vond beiden lekker maar miste vooral dat switchen.

ik heb onlangs een zvex box of rock gekocht en die gebruik ik nu voornamelijk voor boost. alleen de boost stand dus..
heb die niet op de DB getest.. die stond te verstoffen en is dus afgelopen vrijdag verdwenen in een fijne ruildeal met de koelcaster :D

guitarkid
3 juni 2010, 09:48
tja, ik ben van de smerige geluiden :seriousf:
ik vond beiden lekker maar miste vooral dat switchen.

ik heb onlangs een zvex box of rock gekocht en die gebruik ik nu voornamelijk voor boost. alleen de boost stand dus..
heb die niet op de DB getest.. die stond te verstoffen en is dus afgelopen vrijdag verdwenen in een fijne ruildeal met de koelcaster :D

Die Zvex BOR is wel een fijn ding, inderdaad. Ok, die gaat op de lijst, hoewel ik dan misschien eerst een goede booster moet gaan proberen!
BTW, die Koelkaster is mooi!

Gr. C.

JeroenSchaaf
3 juni 2010, 10:01
He Kid!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Je krijgt al een mooi versterkerpark daar!

Moet je toevallig ook spelen op Grunnpop?

guitarkid
3 juni 2010, 11:03
He Kid!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Je krijgt al een mooi versterkerpark daar!

Moet je toevallig ook spelen op Grunnpop?

Yep! Alleen, om 13.15, podium 3. Komt geen hond, volgens mij... :seriousf:
Maar ik ga daar die Delta Blues even goed aan de tand voelen en er gewoon een leuke middag van maken met mijn 60/70's hobbyband.
Ben jij er ook?
BTW: Heb jij die OCD nog? Zo ja, even een keer wat afspreken, die wil ik ook graag proberen op de DB.

Gr. C.

JeroenSchaaf
3 juni 2010, 11:12
Yep! Alleen, om 13.15, podium 3. Komt geen hond, volgens mij... :seriousf:
Maar ik ga daar die Delta Blues even goed aan de tand voelen en er gewoon een leuke middag van maken met mijn 60/70's hobbyband.
Ben jij er ook?
BTW: Heb jij die OCD nog? Zo ja, even een keer wat afspreken, die wil ik ook graag proberen op de DB.

Gr. C.

Ik moet ook spelen daaro! Zaterdag om 14:30 met Elle Alpha en Zondag met The Hips als afsluiter.

Ik denk dat ik nog wel ff kom kijken!

Ik heb de OCD niet meer, maar kan wel ff een lenen van een kameraad van me. Je zou eigenlijk mijn gemodde Boss SD-1 even moeten proberen dies echt te gek!

vinni
5 juni 2010, 19:03
Was vanmiddag effe op Grunnpop.

Dramatisch....:o

De "bezoekers" die er rondliepen waren andere bands die gespeeld hadden of moesten spelen.

Maar ja....gitaristen op blote voeten zijn nu niet echt publiekstrekkers. :seriousf:

Vinni

guitarkid
5 juni 2010, 19:23
Was vanmiddag effe op Grunnpop.

Dramatisch....:o

De "bezoekers" die er rondliepen waren andere bands die gespeeld hadden of moesten spelen.

Maar ja....gitaristen op blote voeten zijn nu niet echt publiekstrekkers. :seriousf:

Vinni

Ik was er al bang voor... Nou ja, de Delta Blues gaat gewoon mee en dan maar een repetitie in de open lucht. ;)
Komt allen...!!! :seriousf:

Gr. C.

JeroenSchaaf
5 juni 2010, 22:28
Was vanmiddag effe op Grunnpop.

Dramatisch....:o

De "bezoekers" die er rondliepen waren andere bands die gespeeld hadden of moesten spelen.

Maar ja....gitaristen op blote voeten zijn nu niet echt publiekstrekkers. :seriousf:

Vinni

Ja niet echt druk nee...

En blote voeten, weet je wel hoe warm het daar was! Jammer dat je niet even zij dat je er was.

( ik speelde beroerd..... pfhh )



Ik was er al bang voor... Nou ja, de Delta Blues gaat gewoon mee en dan maar een repetitie in de open lucht. ;)
Komt allen...!!! :seriousf:

Gr. C.

Achja ik zie morgen avond wel, we gaan proberen er een feestje ervan te maken!

JeroenSchaaf
6 juni 2010, 12:52
Grappig vind net een filmpje! ( met blote voeten )

Deze samenstelling heeft 2 keer gerepeteerd:
http://www.youtube.com/watch?v=69tu5zBqW_g&feature=player_embedded#!

RoelSmoel
6 juni 2010, 13:08
Grappig vind net een filmpje! ( met blote voeten )

Deze samenstelling heeft 2 keer gerepeteerd:
http://www.youtube.com/watch?v=69tu5zBqW_g&feature=player_embedded#!

Hmm.. Die Bogner en die strat heb ik al vaker langs zien komen.. I guess, jij bent dat?:)

Lekkere muziek maken jullie!

JeroenSchaaf
6 juni 2010, 13:25
Hmm.. Die Bogner en die strat heb ik al vaker langs zien komen.. I guess, jij bent dat?:)

Lekkere muziek maken jullie!

Klopt! dat ben ik! :) Thanks!


* en ik denk dat ik maar stop met offtopic! is ook niet leuk voor The Kid!

roger
6 juni 2010, 13:35
maar toch de vraag aan de DB-kenners: als ik er een pedaaltje voor zou willen hangen om af en toe nog iets meer bite/gain/boost (of hoe je het ook wilt noemen) te krijgen, wat adviseren jullie dan?

Ik bruik de DB op het cleane kanaal met daarvoor een door mij zelf gemaakte Fulltone OCD clone met ingebouwde Flowerbooster (wat eigenlijk een kopie is van de ZVEX SHO) voor de soloboost, werkt perfect!

Grtz Roger

http://i586.photobucket.com/albums/ss306/rogertje/OCD_Flowerbooster/th_OCD07.jpg (http://s586.photobucket.com/albums/ss306/rogertje/OCD_Flowerbooster/?action=view&current=OCD07.jpg)

Hendriks
6 juni 2010, 13:50
Grappig vind net een filmpje! ( met blote voeten )

Deze samenstelling heeft 2 keer gerepeteerd:
http://www.youtube.com/watch?v=69tu5zBqW_g&feature=player_embedded#!

Klinkt lekker Jeroen , ach moet kunnen ok blote voeten , je hoord er niets van.

guitarkid
6 juni 2010, 16:36
* en ik denk dat ik maar stop met offtopic! is ook niet leuk voor The Kid!

Nou, die kan wel wat hebben, hoor! ;)
Net terug uit een bloedheet "Grunn" alwaar podium 3 dus binnen bleek te zijn....
Nou ja, we hebben te gek gespeeld en ik moet zeggen dat de Peavey echt een feestje is ! Heerlijke oversturing, laat zich lekker temmen met de volumeknop van de gitaar en zelfs met een goedkope Behringer-booster kan ik 'm nog lekker even extra laten grommen. Ik kreeg echt enthousiaste reakties van andere bands en de gitarist na ons (van Superbug) heeft 'm ook maar even gebruikt omdat de aanwezige amps geen loop hadden. Hij was d'r ook blij mee.
Ik ben bang dat deze combinatie het de komende tijd voor mij wel gaat doen.

@roger: klinkt wel interessant, die OCD/Flowerbooster combi...
Ik denk echter dat ik aan een enkele booster wel genoeg heb. De Behringer valt uiteindelijk wel door de mand, ben ik bang, al was het maar door de toch wel wat stevige ruis. De toonregeling is wel handig om het geluid net even wat meer hoog mee te geven in een solo.

Gr. C.

roger
6 juni 2010, 19:16
@ Guitarkid: Is inderdaad een gouden combi! Die booster alleen werkt ook lekker: De booster voluit zetten en dan met de volumepot op je gitaar de drive regelen, net als vroegah! Die booster kun je als bouwpakket bestellen bij Newtone.

Ik heb er nog een liggen waar ik niks meer mee doe...

http://i586.photobucket.com/albums/ss306/rogertje/Little%20Red%20Booster/th_IMG_9488.jpg (http://s586.photobucket.com/albums/ss306/rogertje/Little%20Red%20Booster/?action=view&current=IMG_9488.jpg)

vinni
7 juni 2010, 01:20
Nou mensen....
Dramatisch slecht gespeeld vananvond op Grunnpop :confused:
Ging weer allemaal veel te gehaast.

We waren aan het opbouwen....en in ene miste ik mijn gitaarkoffer.
Nergens te bekennen.....Toen heb ik HEEEEL hard gevloekt.
Bleek die in de bus van de vorige band te zitten.
Daar gaat je adrenaline wel van omhoog.
Pakte geen akkoord meer goed.....

Afijn....maar snel vergeten.

Vinni

crapton
7 juni 2010, 20:20
Grappig vind net een filmpje! ( met blote voeten )

Deze samenstelling heeft 2 keer gerepeteerd:
http://www.youtube.com/watch?v=69tu5zBqW_g&feature=player_embedded#!

Geluid en spel zijn best goed zeker voor 2x repeteren, maar ik zou wel iets aan je presentatie doen...

Blote voeten, midden in een solo je zonnebril opzetten en zo nog wat... tsja... of er was geen publiek...

JeroenSchaaf
7 juni 2010, 22:46
Geluid en spel zijn best goed zeker voor 2x repeteren, maar ik zou wel iets aan je presentatie doen...

Blote voeten, midden in een solo je zonnebril opzetten en zo nog wat... tsja... of er was geen publiek...


Bedankt! voor je reactie :) kan altijd beter he..

Ik zal je de situatie even uitleggen, je staat binnen onder plat dak op een dag dat het 25 graden is buiten. Dus daar binnen tussen de 25/30 graden.

Je hebt slippers aan maar glijd bijna weg van het zweet :D En ik heb nou ook niet echt een verkoelend lichaam :cheerup:

En tjah zonnebril opzetten sinds waneer is dat slechte presentatie?:D

Wat wel grappig was toen we begonnen te spelen kwam er nog een behoorlijke ( lees een paar man, en dat is veel voor daar ) groep binnenlopen en is tot het einde gebleven.

http://img28.imageshack.us/img28/3825/9806721836nnwy.jpg

guitarkid
7 juni 2010, 23:10
Klinkt lekker Jeroen , ach moet kunnen ok blote voeten , je hoord er niets van.

Het had ook zo kunnen zijn..... Oei....!!!!! :seriousf:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/tattoo_red-hot-chili-peppers_tattoo.jpg

On topic: Ik heb net toch maar een 15" Beam Blocker besteld voor mijn Peavey Delta Blues.
Ik had ze al lange tijd en naar volle tevredenheid in mijn 2x12" V30 cab en ook mijn Bugera V22 was voorzien, omdat ik nog een 12" had liggen uit een andere amp die ik eigenlijk nauwelijks nog gebruik.
Gisteren opgetreden en ik had de versterker licht gekanteld op de grond staan om mezelf goed te horen en om niet te hard in de zaal te zijn. Er was alleen wat zangversterking en ik kreeg al gauw het signaal dat ik te zacht was... Ja ja, het kan dus wel.... ;)
Maar goed, als die versterker op de vloer recht de zaal in gaat mis ik wat helderheid en ga je ´m misschien toch te hard zetten. Laat je ´m gekanteld staan, wordt je gek van het volume en je eigen gitaargeluid.... Ergo: toch maar een Beam Blocker er in!

rocker_71
8 juni 2010, 10:28
Welkom bij de DB club.
Hele goede amp met supergeluid. Gaat ook goed met pedaaltjes. Tremolo gebruik ik niet, de boost ook niet.

Gelukkig hebben ze niet het standaard logo erop gedaan. ;)

guitarkid
8 juni 2010, 10:40
Welkom bij de DB club.
Hele goede amp met supergeluid. Gaat ook goed met pedaaltjes. Tremolo gebruik ik niet, de boost ook niet.

Gelukkig hebben ze niet het standaard logo erop gedaan. ;)

Dank...! Ik was ooit al lid geweest (jaar of 14 geleden), maar heb 'm toch weer verkocht omdat ik hem toen te weinig veelzijdig vond en vooral met een multi-effect speelde. Ik kan me daar nu niets meer bij voorstellen...
Ik wil nu een mooie klassieke rock-tone en die haal ik met gemak uit de DB, met dus alleen een boostertje. Midboost gebruik ik ook niet en ik heb geen footswitch dus de tremolo blijft ook uit. Misschien nog wel eens eentje hebben. Weet iemand of je daar ook een standaard switch voor kunt gebruiken of kan dat alleen met die te dure van Peavey?
Heb overigens een tweede amp-set met een wat uitgebreider pedalboard met chorus, delay, wah en nog wat voor als het "iets meer moet zijn". Die is echter de laatste tijd de studio niet meer uit geweest.
En over dat logo: +1 !!!!!

Gr. C.

PS. Er is hier ooit een draadje geweest over iemand die de Delta Blues wat gemodificeerd heeft. Op de "Fender-wijze" gelakt en er een closed back van gemaakt en misschien nog wel meer. Ik heb al gezocht, maar kon het niet vinden. Iemand?

JeroenSchaaf
8 juni 2010, 10:41
Het had ook zo kunnen zijn..... Oei....!!!!! :seriousf:

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/tattoo_red-hot-chili-peppers_tattoo.jpg

Das de volgende stap!

Ik heb nog nooit een beamblocker voor een 15" gezien! binnenkort even kijken/luisteren/horen.

JeroenSchaaf
8 juni 2010, 10:44
Had net over je post heen gelezen:

Dit is dat topic dat die gelakt is.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=134108

En wat info van Aca Ilic:

De spul die ik gebruikt heb was Minwax Polyshades was ( Honey stain kleurig). Van mijn vriend die ooit eens zijn Bassman heeft gebeitst heb ik gehoord dat beits van Ceta Bever
( aan klein potje zal je zeker genoeg aan hebben) dezelfde resultaat oplevert.
Let op hoe vakker je het doet hoe donkerder dat het wordt. Ik heb die van mij maar een keer gedaan. Het beste resultaat krijg je met vilt rollertje.

guitarkid
8 juni 2010, 10:49
Das de volgende stap!


Nee....!!!!!!!!! :seriousf: :seriousf: :seriousf:

OT: Aca heeft in het Weber Beam Blocker-topic gereageerd op mijn Delta Blues/BB-verhaal. Da's ook toevallig.
Maar bedankt voor de link, ik ga 'm even lezen. Ik vond het erg mooi gedaan, maar wist toen nog niet dat ik twee maanden later ook één zou hebben!
Binnenkort even wat plannen!

Gr. C.

Edit: wat is die van Aca mooi !!! Ik ben bang dat...... ;)
Ik zag dat ik daar al gereageerd had en dat ik schreef dat ik de DB wat "boomy" vond. Nou, daar heb ik nu geen last meer van!

tostiapparaat
8 juni 2010, 18:35
*is heel erg jaloers omdat hij ook een DB wil:soinnocent:*

bass blom
8 juni 2010, 18:37
*is heel erg jaloers omdat hij ook een DB wil:soinnocent:*

volgens mij staat er al een tijdje 1 te koop op marktplaats in limburg.

Aca Ilic
8 juni 2010, 19:43
volgens mij staat er al een tijdje 1 te koop op marktplaats in limburg.

it ain't mine ;-) want hij is erg blank.....

tostiapparaat
8 juni 2010, 21:52
er staat er geen in limburg

wel in noord-brabant

maar ze zijn me wat te duur :makeup:

guitarkid
8 juni 2010, 22:07
er staat er geen in limburg

wel in noord-brabant

maar ze zijn me wat te duur :makeup:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/345885376-peavy-delta-blues-nieuwstaat.html

475,-. Koopje uit Leidschendam !! :)

Gr. C.

mezelf
8 juni 2010, 22:12
Wow , zeker goeie ruil!.
Peavey is ook een robuust merk , dus denk dat je daar lang plezier van hebt :D

guitarkid
8 juni 2010, 22:24
Wow , zeker goeie ruil!.
Peavey is ook een robuust merk , dus denk dat je daar lang plezier van hebt :D

Ik denk dat ik deze maar houd....
Maar ja, dat heb ik wel vaker gezegd..... ;)

Gr. C.

guitarkid
9 juni 2010, 14:49
Dames, heren ook!

Heb zojuist een 15" BeamBlocker (met 4" dome) in mijn Peavey Delta Blues gezet. Ik heb daarvoor wel zo'n beetje dat ding (de Delta Blues) helemaal moeten demonteren, maar ach, een beetje moeite er voor doen kan geen kwaad....
Maar toen zette ik 'm weer aan en wat een verschil! Echt ongelofelijk. Weg met dat toch wat agressieve hoog recht voor de speaker en de sweetspot is groter dan ik ooit had durven dromen. Het rendement lijkt (is ?) groter dan van de BeamBlockers in mijn 2x12" V30 en die in mijn Bugera V22.
Ik was al erg enthousiast over de Delta Blues (en ook over de Beam Blockers), maar deze combinatie is echt top!

Gr. C.

Aca Ilic
10 juni 2010, 14:16
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/345885376-peavy-delta-blues-nieuwstaat.html

475,-. Koopje uit Leidschendam !! :)

Gr. C.

Koopje kid....?

check deze dan eens.....
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=126870

cheers
Alex

guitarkid
10 juni 2010, 14:34
Koopje kid....?

check deze dan eens.....
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=126870

cheers
Alex

Shit, dit maakt mijn ruildeal steeds minder leuk...! Marktverziekers !!!! ;)
Volgens mij heeft Tostiapparaat echter geen enkel excuus meer om 'm niet te kopen....!
Voor dat geld gaat de mijne sowieso nooit weg!

Gr. C.

Aca Ilic
11 juni 2010, 11:38
Koopje kid....?

check deze dan eens.....
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=126870

cheers
Alex

Nou, nog geen dag op GM gestaan en al weg.....

guitarkid
11 juni 2010, 12:18
Nou, nog geen dag op GM gestaan en al weg.....

Niet verbazend met deze reclame-praat in dit topic.... ;)
Maar die prijs was ook wel erg scherp!
Tostiapparaat, jij ???

Gr. C.

bass blom
11 juni 2010, 12:29
ik had die van mij te koop staan voor 450, kwamen alleen maar miepers die 300 350 of 400 wilden geven.. met hoes en footswitch :crazyhappy:
heb hem uiteindelijk met wat cash (van mij) erbij geruild voor de koelcaster :cheerup:

Heus
14 juni 2010, 22:47
Ik geloof niet dat het `Tostiapparaat`was die hem gekocht heeft van me.
De koper kwam i.i.g uit Hengelo (Gld)
Anyway, ik had er zelf 400 voor betaald,dus vond 380 een nette vraagprijs.
De koper betaalde 400,maar ik had zo geen wisselgeld bij de hand,dus heeft hij
mijn Ibanez MS10 D_H er bij gekregen. Kortom,everybody happy!

Cheers


p.s Ik had me nog nooit voorgesteld op dit forum,nu inmiddels wel.

guitarkid
17 juni 2010, 16:28
Ik geloof niet dat het `Tostiapparaat`was die hem gekocht heeft van me.
De koper kwam i.i.g uit Hengelo (Gld)
Anyway, ik had er zelf 400 voor betaald,dus vond 380 een nette vraagprijs.
De koper betaalde 400,maar ik had zo geen wisselgeld bij de hand,dus heeft hij
mijn Ibanez MS10 D_H er bij gekregen. Kortom,everybody happy!

Cheers


p.s Ik had me nog nooit voorgesteld op dit forum,nu inmiddels wel.

Hallo Heus.

Welkom ! Als je nog eens wat weggeeft, denk aan mij...!! ;)
Verrekt scherpe prijs....
Ik heb gisteren een Newtone FlowerBooster binnen gekregen van forumlid Roger. Mooi stukje handwerk en klinkt met de Delta Blues wel erg lekker. Kortom, die krijgt een permanent plaatsje in pedalboard 2, alleen kan ik 'm niet daisychainen, dan gaat hij brommen. Dus toch maar een aparte voeding.

Gr. C.

macwilliams
17 juni 2010, 16:43
Dan heeft aca ilic echt een mazzeltje gehad met de mijne.
En ik zelf ook toen ik hem kocht. :D

Toch vond ik de amp beter klinken toen er een andere speaker in zat. Met de originele speaker bleef hij wat muffig.

guitarkid
17 juni 2010, 17:01
Dan heeft aca ilic echt een mazzeltje gehad met de mijne.
En ik zelf ook toen ik hem kocht. :D

Toch vond ik de amp beter klinken toen er een andere speaker in zat. Met de originele speaker bleef hij wat muffig.

Hallo Mac.

Welke speaker zat er dan origineel in? Want van die Blue Marvel kun je veel zeggen , maar volgens mij niet dat die muf klinkt....
En welke speaker had jij er in gezet?

Gr. C.

Aca Ilic
17 juni 2010, 17:01
Dan heeft aca ilic echt een mazzeltje gehad met de mijne.
En ik zelf ook toen ik hem kocht. :D

Toch vond ik de amp beter klinken toen er een andere speaker in zat. Met de originele speaker bleef hij wat muffig.

Tja Willem, luidspreker is smaak kwestie, ik vind hem helemaal niet slecht klinken.
Ben wel ondertussen op zoek naar een JBL D 130 f voor upgrade, dan zal 'ie pas echt geweldig klinken. Wat mazzel betreft heb je gelijk in ;-)

macwilliams
17 juni 2010, 19:49
Hallo Mac.

Welke speaker zat er dan origineel in? Want van die Blue Marvel kun je veel zeggen , maar volgens mij niet dat die muf klinkt....
En welke speaker had jij er in gezet?

Gr. C.

Nou ik had mijn eerste ervaring met de DB bij bass blom, mijn goldtop met P90's klonk echt fijn over dat ding van hem. Sufferd die ik ben heb toen kort daarna ook een DB gehaald en kwam thuis tot ontdekking dat hij nogal muffig klonk. Ik balen en afvragen wat er mis kon zijn. Toen heb ik bass eens gevraagd wat het kon zijn dat het zo een groot verschil was, bleek dat hij er dus een eminence guitar legend er in had gelepeld. Dus wat kon ik anders dan ook GL van éminence halen. Heb toen direct een besteld bij BIG one Zwolle, die deden eigenlijk niks met éminence maar hebben bij wijze van service toch een laten komen. Ik had daar tenslotte ook de ENGL gehaald. Toen hij aankwam heb ik hem er direkt ingelepeld en het was alsof er een dikke deken eraf werd getrokken. Mooi helder en erg warm zo ik het mij herinner.

Ondanks dat ik de mijne wel erg goedkoop heb weggedaan gun ik het aca ilic van harte. Ook omdat hij mij een cd heeft beloofd vond ik het al waard.

Nu zit ik wel met een 15" speaker....

guitarkid
17 juni 2010, 20:25
Nu zit ik wel met een 15" speaker....

En is dat een Blue Marvel van Peavey...? Of zaten die er toen nog niet in?

Gr. C.

macwilliams
17 juni 2010, 20:37
Nee, het is de GL want die kon voor een kleine meerprijs mee. Maar Aca ilic had zijn eigen plan. Ik dacht dat de blue marvel er altijd al in zat, anders heb ik onopzettelijk gelogen tegen Aca..... :makeup:

rebulie
26 juni 2010, 01:45
Staat buiten kijf dat het een toffe amp is, maar toch gaan ze 2dehands voor weinig weg. Ik kocht de mijne, afgezien van een laag stof, zo goed als nieuw voor 350 euri.
Ik denk dat menig andere net als ik de versterker in een opwelling heeft gekocht. Waarschijnlijk na het lezen van reviews of filmpjes kijken/luisteren op joetjoeb. Thuisgekomen blijkt het ding toch veel meer volume te hebben dan je gedacht had. En in mijn geval ook nog:
waarom doe je dat nou, gek? Je hebt toch al een 22 W buizenbak met voldoende geluid voor optreden en weinig genoeg voor repetitieruimte en slaapkamer.
Maar ja, dan maar een leuke ruil gezocht... en 1 dorp verderop gevonden.
Een niet van nieuw te onderscheiden Blackstar HT5 met beamblocker(!) + een mooi gitaarkoffertje.
Mag jij raden bij wie:soinnocent:

btw Net als hij ben ik ook nog steeds happy met de deal.

guitarkid
26 juni 2010, 09:33
@rebulie:
....en dan heb je ook nog een gitarist die heeft al een 22 watt combo en koopt er een dorp verder nog ééntje bij (met Beam Blocker...!).
En die vond zijn Delta Blues eigenlijk te hard.
Mogen ze ook raden bij wie.... :)

gr. C.

macwilliams
26 juni 2010, 10:39
guitarkid
Senior Member

Geregistreerd: 31 mei 2008
Locatie: Zuidbroek
Berichten: 1.365




rebulie
Member

Geregistreerd: 24 december 2006
Locatie: Noordbroek
Berichten: 85


:seriousf:

guitarkid
26 juni 2010, 12:22
:seriousf:

Ja, lach maar. Fiets het maar eens met een Delta Blues of twee Bugera V22's op je bagagedrager.... 't Is toch gauw drie kilometer! ;)

Gr. C.

macwilliams
26 juni 2010, 12:40
*rolt over de vloer en lacht zijn kont eraf*

guitarkid
26 juni 2010, 13:16
*rolt over de vloer en lacht zijn kont eraf*

:)





+123456789

rebulie
26 juni 2010, 18:23
@rebulie:
....en dan heb je ook nog een gitarist die heeft al een 22 watt combo en koopt er een dorp verder nog ééntje bij (met Beam Blocker...!).
En die vond zijn Delta Blues eigenlijk te hard.
Mogen ze ook raden bij wie.... :)

gr. C.


>>Beter 2 V22's op een steekkarretje dan 1 DeltaBlues op je pakjedrager.<<

Het was een wijs mens, m'n oma;)

Aca Ilic
22 juli 2010, 11:58
Tja Willem, luidspreker is smaak kwestie, ik vind hem helemaal niet slecht klinken.
Ben wel ondertussen op zoek naar een JBL D 130 f voor upgrade, dan zal 'ie pas echt geweldig klinken. Wat mazzel betreft heb je gelijk in ;-)

Tja, over mazzel gesproken, gisteren eentje gescoord
http://img823.imageshack.us/img823/9030/dsc00067h.jpg (http://img823.imageshack.us/i/dsc00067h.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img807.imageshack.us/img807/4157/dsc00069.jpg (http://img807.imageshack.us/i/dsc00069.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img517.imageshack.us/img517/9441/dsc00068i.jpg (http://img517.imageshack.us/i/dsc00068i.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH

Nu nog afwachten totdat 'ie binnen is........

guitarkid
23 juli 2010, 14:47
Tja, over mazzel gesproken, gisteren eentje gescoord
YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH

Nu nog afwachten totdat 'ie binnen is........

Mooi man! Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt!

Gr. C.

guitarkid
19 augustus 2010, 16:28
Hee Aca.

JBL al binnen en zo ja: hoe klinkt het?

Gr. C.

guitarkid
11 september 2010, 18:40
Hee Aca.

JBL al binnen en zo ja: hoe klinkt het?

Gr. C.

Voor wie dat wil weten:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=134108&page=4
Laatste post van die pagina en dan verder.

Geen dank! :)

Gr. C.

Emielio
13 september 2010, 19:07
Het zoveelste vraagje van een persoon die absoluut geen kennis heeft van de technische aspecten van een versterker: de Peavey Delta Blues heeft dus een 16-ohm output. Kan je daar dan zonder problemen de 412 Valveking cabinet op aansluiten? Die is ook 16 ohm, maar 2 x 8 ohm in stereostand. Ik zou hem toch enkel in mono gebruiken, maargoed. Stomme vraag misschien, maar ik wil er even zeker van zijn... En hoe doe je dat als je er 2 412 Valveking cabinets op aan wil sluiten? Dat wordt dan toch 32 ohm, of zit ik dan helemaal fout? En doorverwijzen naar het impedantie-topic heeft geen zin, daar snap ik helemaal geen hout van :(

Greetz, Puppy

guitarkid
22 september 2010, 09:27
Het zoveelste vraagje van een persoon die absoluut geen kennis heeft van de technische aspecten van een versterker: de Peavey Delta Blues heeft dus een 16-ohm output. Kan je daar dan zonder problemen de 412 Valveking cabinet op aansluiten? Die is ook 16 ohm, maar 2 x 8 ohm in stereostand. Ik zou hem toch enkel in mono gebruiken, maargoed. Stomme vraag misschien, maar ik wil er even zeker van zijn... En hoe doe je dat als je er 2 412 Valveking cabinets op aan wil sluiten? Dat wordt dan toch 32 ohm, of zit ik dan helemaal fout? En doorverwijzen naar het impedantie-topic heeft geen zin, daar snap ik helemaal geen hout van :(

Greetz, Puppy

1 x 16 ohm mono is geen probleem, maar waarom zou je 2 x 4x12 willen aansluiten op een Delta Blues...? Voor het oog?

Gr. C.

Emielio
25 september 2010, 01:40
1 x 16 ohm mono is geen probleem, maar waarom zou je 2 x 4x12 willen aansluiten op een Delta Blues...? Voor het oog?

Gr. C.


Tja, eiglijk wel :P Als je bij een optreden voor meer dan 1000 man enkel over een combo'tje staat te spelen.. mwah... ook al heb je niet meer nodig, een paar van die kasten eronder of ernaast aan weerskanten ziet er toch wat indrukwekkender uit :P En de Valve King 412 cab is niet zo duur ook, dus dat is mooi :crazyhappy:

Grtz Puppy

guitarkid
25 september 2010, 09:21
Tja, eiglijk wel :P Als je bij een optreden voor meer dan 1000 man enkel over een combo'tje staat te spelen.. mwah... ook al heb je niet meer nodig, een paar van die kasten eronder of ernaast aan weerskanten ziet er toch wat indrukwekkender uit :P En de Valve King 412 cab is niet zo duur ook, dus dat is mooi :crazyhappy:

Grtz Puppy

Zet er dan gewoon 4 neer, maar sluit ze niet aan... ;)

Gr. C.

Emielio
25 september 2010, 21:26
Zet er dan gewoon 4 neer, maar sluit ze niet aan... ;)

Gr. C.

Ook een goed plan :P Of er 4 of 8 of 16 neerzetten en er maar 1 of 2 aansluiten. Alhoewel.. dat wordt wel een beetje duur. Ik kan er wel aardig wat betalen, wel een stuk of 20, maar dan zijn gelijk al mn spaarcenten erdoorheen. Dus binnenkort eerst maar eens 1, en dan later nog 1, en dan gewoon af en toe eentje erbij :P Dan komt het wel goed.

Grtz,

Puppy

guitarkid
25 september 2010, 23:37
Ook een goed plan :P Of er 4 of 8 of 16 neerzetten en er maar 1 of 2 aansluiten. Alhoewel.. dat wordt wel een beetje duur. Ik kan er wel aardig wat betalen, wel een stuk of 20, maar dan zijn gelijk al mn spaarcenten erdoorheen. Dus binnenkort eerst maar eens 1, en dan later nog 1, en dan gewoon af en toe eentje erbij :P Dan komt het wel goed.

Grtz,

Puppy

Hoe zit dat met die sig van jou dan...? :seriousf:

"Ik hou alles lekker zoals het is. Geen onzinnig gerotzooi met speakers en pickups... hooguit af en toe wat nieuwe buisjes"

Gr. C.

Emielio
26 september 2010, 01:57
Hoe zit dat met die sig van jou dan...? :seriousf:

"Ik hou alles lekker zoals het is. Geen onzinnig gerotzooi met speakers en pickups... hooguit af en toe wat nieuwe buisjes"

Gr. C.

Okay, daar heb je me xD Haha, nee, met m'n sig bedoel ik het vervangen van de speaker in de combo zelf :P Dat zou ik nooit doen, dat ding is geweldig en net zo groot als de velgen van onze auto xD. Maar er staat niks slechts over een aantal kasten eraan hangen xD Het oog wil ook wat (A)

Grtz!

guitarkid
26 september 2010, 12:51
Okay, daar heb je me xD Haha, nee, met m'n sig bedoel ik het vervangen van de speaker in de combo zelf :P Dat zou ik nooit doen, dat ding is geweldig en net zo groot als de velgen van onze auto xD. Maar er staat niks slechts over een aantal kasten eraan hangen xD Het oog wil ook wat (A)

Grtz!

Ok, maar als er dan 4 staan: foto's...!!!!
Ik speel overigens met mijn DB in elke zaal, al dan niet met PA en juist in grotere zalen is het heerlijk dat hij wat meer mag blazen! Ik vind het ook visueel wel erg lekker om alleen met zo'n tweed-amp op het podium te staan.
Lang leve de eenvoud...

Gr. C.

Aca Ilic
26 september 2010, 13:35
Ok, maar als er dan 4 staan: foto's...!!!!
Ik speel overigens met mijn DB in elke zaal, al dan niet met PA en juist in grotere zalen is het heerlijk dat hij wat meer mag blazen! Ik vind het ook visueel wel erg lekker om alleen met zo'n tweed-amp op het podium te staan.
Lang leve de eenvoud...

Gr. C.

+1.............Mee eens bro, mee eens....

guitarkid
26 september 2010, 18:38
+1.............Mee eens bro, mee eens....

Dank U, dank U, Delta Bluesbrother! :) :)

Gr. C.

guitarkid
3 november 2012, 21:38
Ok, maar even een bump, want om er nou een nieuw topic voor te openen....
Ik heb eindelijk de stock Blue Marvel speaker vervangen voor een Eminence Legend, die ik al een hele tijd geleden uiterst sympathiek van ons gewaardeerd forumlid Macwilliams had overgenomen. ik was alleen te lui om de amp te demonteren, want alles moet los. Gisteren opgetreden en een collega gitarist was op zich erg enthousiast over m'n geluid maar tipte me dat ik een Eminence Legend speaker moest monteren. Tja, die had ik al, dus vanmorgen eindelijk gedaan!
Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben, maar eerlijk gezegd was ik dat ook niet over de Blue Marvel. Ik heb nu iets meer body, 't is allemaal een fractie transparanter, maar moet wel even wennen..... Hij gaat er niet weer uit, want het is uiteindelijk een verbetering, maar misschien had ik een wat groter verschil verwacht. Hoe dan ook, de DB blijft voor mij een heerlijke amp, die in bijna alle gevallen doet wat ik wil i.c.m. inmiddels twee Flowerboosters, eentje voor een beetje extra gain en de tweede voor een echte stoot gain. Niet beide tegelijk, maar elk dus met een eigen verschillende instelling.

roger
4 november 2012, 10:02
Hè Coos, ik heb ff dit topic teruggelezen, ik zie dat je een beamblocker in je DB hebt zitten. Ik zit er over te denken om er ook een aan te schaffen. Ik vind de DB het lekkerst klinken qua bass als hij gewoon op de grond staat. Als ik hem kantel wordt het hoog beter maar mis ik de bass. Mss dat de beamblocker het hoog beter spreid als de DB gewoon op de grond staat? Dus best of both worlds: volle bass en beter hoog!?!

guitarkid
4 november 2012, 16:04
Hè Coos, ik heb ff dit topic teruggelezen, ik zie dat je een beamblocker in je DB hebt zitten. Ik zit er over te denken om er ook een aan te schaffen. Ik vind de DB het lekkerst klinken qua bass als hij gewoon op de grond staat. Als ik hem kantel wordt het hoog beter maar mis ik de bass. Mss dat de beamblocker het hoog beter spreid als de DB gewoon op de grond staat? Dus best of both worlds: volle bass en beter hoog!?!

Ik moet zeggen dat ik 'm op de grond niet zo fijn vindt klinken: toevallig deed ik dat toen ik de nieuwe speaker er in had gezet en ik schrok van het indirecte geluid. Ik zet 'm live altijd op zijn flightcase en dat bevalt goed. Toen de amp gisteren ook weer zo stond was het ok, maar met de genoemde verbeteringen. De beamblocker is voor mij vooral interessant voor de horizontale spreiding.

guitarkid
20 november 2012, 09:52
Ik heb inmiddels de Eminence er een tijdje in en dat bevalt steeds beter! Ik kan het alleen omschrijven als "iets meer laag en een streepje helderder". Rendement van de speaker is wat hoger de Blue Marvel, zo lijkt het. Wel balen was dat ik bij het in- of uithalen van de buizen waarschijnlijk één buis heb beschadigd, want nadat de boel weer in elkaar zat was er steeds een vervelende piep te horen, samen met wat rare kraakgeluiden. Een kort consult van bijna-dorpsgenoot Jeroen Bos (van Bos amps, dank daar voor Jeroen!) zorgde ervoor dat ik toch maar vier JJ buisjes heb gekocht en ik ben weer helemaal blij! Ik probeer via hem nu ook een nog oudere en al jaren niet meer gebruikte (min of meer afgeschreven) DB in mijn bezit te krijgen, om die geheel te reviseren en als back-up te gebruiken!

macwilliams
20 november 2012, 10:02
Dat beetje meer hoog en laag, dat is wat ik mistte tien ik er zelf een had. Dat was dan ook de reden dat die éminence er in moest.
Er staat een tweed 4.10 speakerkast van peavy op MP met een vraagprijs van 125€ . Misschien iets voor jou?

guitarkid
20 november 2012, 10:55
Dat beetje meer hoog en laag, dat is wat ik mistte tien ik er zelf een had. Dat was dan ook de reden dat die éminence er in moest.
Er staat een tweed 4.10 speakerkast van peavy op MP met een vraagprijs van 125€ . Misschien iets voor jou?

Heb je een linkje, kan 'm niet vinden.... Of hij is inmiddels verkocht!

macwilliams
20 november 2012, 12:39
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/speakers/m615748969-speakerbox-4x-10-peavy-made-in-usa.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

guitarkid
20 november 2012, 13:07
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/speakers/m615748969-speakerbox-4x-10-peavy-made-in-usa.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Aha, bij speakers en niet bij versterkers bas/gitaar... Kan natuurlijk ook! ;) Dank. Maar Leiderdorp en alleen ophalen..... Toch maar niet. Wel een mooi kastje!

tidalwave_sideburns
20 november 2012, 15:05
Hee maar hoe klinkt dat nou, zo'n 15 inch Delta Blues met zo'n twangmonster als die Squier J Mascis, :)?

macwilliams
20 november 2012, 16:56
Aha, bij speakers en niet bij versterkers bas/gitaar... Kan natuurlijk ook! ;) Dank. Maar Leiderdorp en alleen ophalen..... Toch maar niet. Wel een mooi kastje!

Alleen ophalen, sorry had ik niet gezien. Als je er echt belang bij hebt zou je ook gewoon kontakt kunnen opnemen en de aanbieder proberen over te halen toch te versturen?

Hendriks
20 november 2012, 17:55
Alleen ophalen, sorry had ik niet gezien. Als je er echt belang bij hebt zou je ook gewoon kontakt kunnen opnemen en de aanbieder proberen over te halen toch te versturen?
k heb deze week ook een cab gekocht , ophalen zou bijna mij bijna meer benzine kosten dan dat het cabinet kost , dus even flink aan het zeuren geweest en hij is nu onderweg.

guitarkid
20 november 2012, 17:59
Hee maar hoe klinkt dat nou, zo'n 15 inch Delta Blues met zo'n twangmonster als die Squier J Mascis, :)?

Heerlijk, net toevallig nog even vreselijk met de twee te keer gegaan!! :)


Alleen ophalen, sorry had ik niet gezien. Als je er echt belang bij hebt zou je ook gewoon kontakt kunnen opnemen en de aanbieder proberen over te halen toch te versturen?

Da's is idd wel een goed plan! Ik ga het proberen!

macwilliams
20 november 2012, 18:27
k heb deze week ook een cab gekocht , ophalen zou bijna mij bijna meer benzine kosten dan dat het cabinet kost , dus even flink aan het zeuren geweest en hij is nu onderweg.


Da's is idd wel een goed plan! Ik ga het proberen!
Meestal lukt het wel.

guitarkid
22 november 2012, 14:50
Henk.

Hoe is/wordt die cab verstuurd en wat kost dat? De verkoper wil wel versturen, maar weet niet wat het gaat kosten.

Hendriks
22 november 2012, 15:14
Henk.

Hoe is/wordt die cab verstuurd en wat kost dat? De verkoper wil wel versturen, maar weet niet wat het gaat kosten.

Stuk karton erom heen en veel tape , als hij zwaarder asl 10 kg is kost het €12,40.
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-versturen/aangetekend-pakket/ Dit gebruik ik altijd , thuis label uitprinten en gewoon dumpen op het postkantoor.

stikel
22 november 2012, 15:17
Henk.

Hoe is/wordt die cab verstuurd en wat kost dat? De verkoper wil wel versturen, maar weet niet wat het gaat kosten.

In een grote doos en even vragen bij een vervoerder misschien (UPS, DHL, PostNL) :hide: (Ja, ik weet wel dat ik geen Henk heet)

Edit: Henk was al aanwezig, heeft een makkelijke baas kennelijk :D

Hendriks
22 november 2012, 15:20
Edit: Henk was al aanwezig, heeft een makkelijke baas kennelijk :D

Henk heeft geen baas :) .

stikel
22 november 2012, 15:30
Aha, daar wordt je aanwezigheid hier op bepaalde tijdstippen een stuk duidelijker van.:D Ik heb op het ogenblik ook geen baas. De vrouw is de deur uit. :seriousf:

Hendriks
22 november 2012, 15:54
Aha, daar wordt je aanwezigheid hier op bepaalde tijdstippen een stuk duidelijker van.:D Ik heb op het ogenblik ook geen baas. De vrouw is de deur uit. :seriousf:

Mijn vrouw heeft dan wel weer een baas. Hopelijk heb ik binnenkort weer een baas , verveeld gauw alleen thuiszitten , ben nu ook uitgesoldeerd voorlopig.

guitarkid
24 november 2012, 16:24
Meestal lukt het wel.

En inderdaad, het is gelukt. Hij is vanmorgen bezorgd. Hij zag er wel wat donkerder uit dan de originele tweeds, want er is een donkere beits opgesmeerd. Dat geeft 'm wel een relic uiterlijk, maar het zit ook op het logo en de stoothoeken. Een beetje slordig gedaan dus! Ik was overigens ooit al eens van plan dat te doen met mijn Delta Blues (maar dan wat netter), dus wie weet!
Verder is hij in goede staat. De sound is wel ok, maar iets meer "middy", hoewel je dat van een 4 x 10" kunt verwachten. Er zitten speakers in waar verder niet zo veel op staat. Weet iemand toevallig meer? Peavey heeft het alleen over "10" heavy duty speakers".
Misschien ook gemaakt bij Eminence?

macwilliams
24 november 2012, 17:20
En inderdaad, het is gelukt. Hij is vanmorgen bezorgd. Hij zag er wel wat donkerder uit dan de originele tweeds, want er is een donkere beits opgesmeerd. Dat geeft 'm wel een relic uiterlijk, maar het zit ook op het logo en de stoothoeken. Een beetje slordig gedaan dus! Ik was overigens ooit al eens van plan dat te doen met mijn Delta Blues (maar dan wat netter), dus wie weet!
Verder is hij in goede staat. De sound is wel ok, maar iets meer "middy", hoewel je dat van een 4 x 10" kunt verwachten. Er zitten speakers in waar verder niet zo veel op staat. Weet iemand toevallig meer? Peavey heeft het alleen over "10" heavy duty speakers".
Misschien ook gemaakt bij Eminence?
Ik had de advertentie tussen mijn favorieten staan en ik kreeg een mail van marktplaats dat de verkoper in principe de koop gesloten had. Waarom marktplaats dit aan mij doorgeeft is me een raadsel maar ik hoopte wel dat dit inhield dat hij hem aan jou verkocht had en bereid was hem naar jou op te sturen. In antwoord op mijn vraag, ja dus. Mooi:ok: was dus een goede tip aan de juiste persoon.


Wel even een plaatje van schieten en in dit topic plaatsen :)

guitarkid
25 november 2012, 11:27
Wel even een plaatje van schieten en in dit topic plaatsen :)

Bij deze!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0002-10.jpg

Hij ziet er wel erg "Keith" uit! ;)
Ik overweeg overigens om de 10" speakers te vervanger door de originele 15" Blue Marvel uit de Delta Blues. Daarin zit nu de Eminence van "jou" in en die combi is wel erg fijn. Ik vind de Blue Marvel toch warmer en meer body hebben dan de de 4x10" en het is niet zo heel veel werk om dat om te bouwen, lijkt me. Jij hebt dat toch ook ooit gedaan met een (Fender?)combo? Lijkt me een kwestie van een nieuwe frontplaat en de het speakerdoek daar opnieuw op zetten. Eigenlijk wil ik ook nog een losse (single-channel) top om met deze kast te gebruiken, maar da's een ander verhaal! :)

macwilliams
25 november 2012, 12:43
Plaats een nieuwe baffle achter de oude en gebruik de oude als "beam blocker" ?

Edit:

Die bluesdeville kwam al omgebouwd in mijn bezit.

guitarkid
25 november 2012, 12:47
Plaats een nieuwe baffle achter de oude en gebruik de oude als "beam blocker" ?

Zou je dan niet een té groot deel blocken? Scheelt wel een hoop werk! ;)

macwilliams
25 november 2012, 12:53
Zou je dan niet een té groot deel blocken? Scheelt wel een hoop werk! ;)

Niet strak er tegen aan maar een paar cm ertussen laten zodat er genoeg lucht langs kan.

guitarkid
6 december 2012, 14:29
Gewoon nog even vanwege mooi! ;)
Ik heb de Delta Blues eindelijk in de lak gezet. Ik was het al heel lang van plan, want ik vind dat lichte tweed niet zo mooi! 't Is erg goed gelukt met Ceta Bever binnenbeits teak en dan twee keer met een roller. De Polywax Honeystain die me door Aca Ilic getipt was kon ik niet vinden, maar dit werkt ook erg goed! De cab is door de vorige eigenaar gedaan en lijkt wel erg relic... :)
En er voor staan de drie belangrijkste gitaren die ik met mijn 60s coverband the Outtakes bespeel.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_00452.jpg

roger
6 december 2012, 15:05
Mooi setje Coos!

humbucker
6 december 2012, 15:14
Geil setje zo hoor :crazyhappy:

Hendriks
6 december 2012, 15:25
Kiek , dat is mooi Coos. Laat je de spiekers origineel?

guitarkid
6 december 2012, 15:55
In die 4 x 10 wel. Ik overwoog om daar de 15" Blue Marvel uit de DB in te zetten, maar dat lukt niet zo gemakkelijk. Bovendien, Ton heeft er ook wel oren naar en als die 'm goed kan gebruiken mag hij 'm zo overnemen! ;)

Midwolda
6 december 2012, 22:02
Geniet er nog maar even van, Coos, dit is een hele fraaie set!
Moet je er niet even bijzetten dat het een '78 Standard is en zo? Is altijd wel fijne info bij een mooie plaat...

Maar als de WoodFace weer terug is wil ik die er graag eens bovenop zetten, ben heel benieuwd hoe dat klinkt. Heb ergens in m'n kop het idee zitten dat 4x10's bluesier klinken dan 1x12's, weet niet waarom. :???: Iemand?

guitarkid
10 december 2012, 16:17
Speel nu al een tijdje op de combinatie 1x15/4x10 en da's op zich wel lekker........ Donderdag spelen voor RTVNoord en dan de set ook maar eens live gaan testen. Ik ben ook benieuwd hoe de Woodface het doet op de 4x10!

Hendriks
10 december 2012, 16:28
Dat wil ik meemaken Coos , die 40x10 :)

guitarkid
10 december 2012, 17:17
Dat wil ik meemaken Coos , die 40x10 :)

Typefoutje.... Ik had het al gecorrigeerd op advies van zoon Tom.... :)

Hendriks
10 december 2012, 17:35
Typefoutje.... Ik had het al gecorrigeerd op advies van zoon Tom.... :)

Het zou wel spectaculair zijn .

guitarkid
29 december 2012, 19:34
En nou doet hij het dus niet meer.... :( Op Kerstavond er een geweldige gig mee gedaan, eergisteren de hele dag probleemloos in de studio gebruikt, gisteren niets mee gedaan en vanmorgen weer aangezet en het enige dat ik hoor is een harde zoem en wat "grrrrrr-geluiden" als ik een gitaar aansluit. Ik ga er z.s.m. mee naar een in Zuidbroek wonende bouwer/reparateur, maar heeft iemand ondertussen een idee over wat dit kan zijn? Er zitten net 4 nieuwe JJ eindbuizen in en ook de voorbuizen zijn relatief nieuw. Voor wat het waard is...... Ik baal!!!! :mad:

macwilliams
29 december 2012, 19:59
:grouphug:
:grouphug:
:grouphug:
:grouphug:
......

roger
29 december 2012, 20:22
Da's minder Coos...sterkte ermee, zal ongetwijfeld goedkomen!

guitarkid
29 december 2012, 22:57
:grouphug:
:grouphug:
:grouphug:
:grouphug:
......


Da's minder Coos...sterkte ermee, zal ongetwijfeld goedkomen!

Thanks guys!!!! Morgen of overmorgen even naar een zeer ervaren en versterker-bouwende dorpsgenoot. Zal iid vast wel goed komen, maar 't is wel apart dat een amp het de ene dag doet en de andere dag niet.... Als hij nou al werkend de geest geeft. Gelukkig heb ik nog een V22 als back up en i.c.m. een Blackstar HT Dual red ik me daar wel mee voor het moment!

Hendriks
29 december 2012, 23:54
Dikke shit Coos , ik weel hoe verknocht je aan de DB bent , maar het zou best nog wel eens mee kunnen vallen , rotte input oid (hopelijk).