PDA

View Full Version : aanpassen tele-body



Demoi-crazy
1 juni 2010, 19:25
Aan alle bouwers een vraagje...

Ik kan een mooie telebody op de kop tikken uit mahonie maar de body is voorzien van de standaard pickup routing.
Ik zou deze tele echter willen zien met een humbucker in de brugpositie en een p90 in de nekpositie.

Is het mogelijk om de bestaande PU gaten te veranderen naar deze van een humbucker(brug) en p90(nek) zonder dat er nog zichtbaarheden zijn van de initiele PU ruimtes? Ik wil namelijk geen slagplaat monteren, dus alles moet strak zijn...


Groeten,

F

forceps
1 juni 2010, 19:29
Zou je even moeten uittekenen aan de hand van een bouwtekening. Ik zou het zo niet durven zeggen...

st.robot
1 juni 2010, 19:34
op tdpri stond blijkbaar al zo'n vraag

als je kijkt naar volgende tekeningen
http://www.seymourduncan.com/images/dimensions/phatcat.gif

http://www.seymourduncan.com/images/dimensions/sp90.gif

zie je dat je moet frezen in de lengterichting voor een gewone p90, maar dat de breedte van een humbucker al te breed is. dus dat moet opgevuld worden

grtz

edit: dat was blijkbaar de vraag niet, normaal moet je wel een p90 in de nek kunnen frezen zonder dat de het opvalt dat er een sc heeft ingezeten, maar ik vraag me af of er geen kanaal voor de draden in de body is gefreesd ?

barno
1 juni 2010, 20:35
Aan alle bouwers een vraagje...

Ik kan een mooie telebody op de kop tikken uit mahonie maar de body is voorzien van de standaard pickup routing.
Ik zou deze tele echter willen zien met een humbucker in de brugpositie en een p90 in de nekpositie.

Is het mogelijk om de bestaande PU gaten te veranderen naar deze van een humbucker(brug) en p90(nek) zonder dat er nog zichtbaarheden zijn van de initiele PU ruimtes? Ik wil namelijk geen slagplaat monteren, dus alles moet strak zijn...


Groeten,

F

lijkt me geen probleem, de twee pup routings die je wil zijn groter dan wat er nu inzit. ik veronderstel dat je wel een tele brug met humbucker gat gebruikt, anders ga je waarschijnlijk de routing van de brug scoil blijven zien in de breedte.