PDA

View Full Version : Washburn J5 kopen?



VanDiekum
1 juni 2010, 18:47
Beste mensen,:B

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een extra gitaar erbij naast mijn akoestische gitaar en is mijn oog gevallen op een Washburn J5 heeft iemand
ervaring met deze gitaar ?
Nou bezit ik zelf ook een akoestische versterker : Marshall AS50D is dat goed te doen in combinatie met de hollowbody elektrische gitaars?

Met vriendelijke groet Erwin

Sinne
1 juni 2010, 20:16
de mede-gitarist in m'n band speelt al jaren op z'n J3, ik geloof niet dat het los van de cutaway een gigantisch groot verschil is. maar die J3 van hem is echt belachelijk, hij heeft er nooit veel aan moeten sleutelen en we blijven allemaal versteld staan van het prachtige geluid... door een akoestische versterker klinkt hij vast prima. ik hoor hem wel eens door een gitaaramp+basamp combinatie, en dat is wel nice!

VanDiekum
1 juni 2010, 22:16
Beste Sinne,

Weet je ook of je echt een blues kant op kan gaan met deze eigenlijke jazz gitaar of is hij door zijn klank kast echt georiënteerd op jazz vanwege het warme geluid dat hij voort brengt ?

Ja de J3 staat erg hoog aangeschreven in alle reviews die ik heb gelezen en volgens mijn weten is de J5 gewoon hetzelfde alleen dan alles in goud uitvoering kan er niet echt verschillen in zien kan niet echt een recentie vinden over deze gitaar en op youtube staat al bijna helemaal niks.

Groeten Erwin

Sinne
1 juni 2010, 23:42
Ik ben sowieso een groot fan van warm geluid, dus misschien ben ik gebiased, maar ik krijg nogal de indruk dat zo'n gitaar een hoop verschillende dingen aankan. Ik heb lang met die jongen in een band gespeeld waarbij we nummers schreven die stuk voor stuk tussen folkmuziek en psychedelische rock schommelden. een beetje een combi van bob dylan en sonic youth invloeden. lekker vaag ja. in die bezetting was de J3 de enige gitaar, dus ik heb hem een enorm aantal uren mogen horen, en zowel het zachte als het harde ging 'm goed af... als je bluesmuziek maakt kan het zijn dat je beter af bent met een solide plank. sowieso zou ik geen slide spelen op deze gitaar, omdat ik persoonlijk wel van redelijk lage action houd op dit soort spul. zelf heb ik een ibanez- ak85, en dat is min of meer hetzelfde verhaal: enorm divers, speelt smooth... ik zou zeggen, probeer ze uit! voor het geld zijn het beiden geweldige instrumenten. anders kan je gerust doorsparen voor een mooi fendertje, lijkt me.