PDA

View Full Version : Fender Bassman Cab met 1*15 speaker



SoloGoof
1 juni 2010, 17:44
Hey allemaal,

Ik vind helemaal niets over een bassman cab met 1*15 speaker.
Weten jullie hier meer over... wat betreft de prijs en prijs/sound.
Hoeveel omh en Watt hij kan... zou hem willen gebruiken met een orange tiny terror, volgens mij komt dat wel goed...
Hij is van eind jaren 60, ik schat hem 250euro?
picture: http://i47.tinypic.com/2repjd4.jpg

alvast bedankt :crazyhappy:

G.G.
1 juni 2010, 19:22
Met € 250 ga je het niet redden....

SoloGoof
1 juni 2010, 20:15
met wat dan wel? €300

xaviervr
1 juni 2010, 20:17
pakt maar 400 - 500 EUR

SoloGoof
1 juni 2010, 20:30
het is tenslotte een 15 inch speaker, gaat die luid genoeg? hoeveel watt is hij, wil er met een tinny terror over spelen... Heeft hij een mooie klank? :hippie:

HaroldA
1 juni 2010, 20:44
het is tenslotte een 15 inch speaker, gaat die luid genoeg? hoeveel watt is hij, wil er met een tinny terror over spelen... Heeft hij een mooie klank? :hippie:

Heb je een schroevendraaier? Kijk dan ff wat voor speaker er in zit.

Als je er een versterker op aansluit kun je horen hoe hij klinkt.

kenx
1 juni 2010, 20:45
Ja, en effe naar die gast rijden om hem open te vijzen? Geven jullie misschien een zinnig antwoord?

SoloGoof
1 juni 2010, 20:48
ben mijn autosleutels kwijt! :rockon:

HaroldA
1 juni 2010, 20:49
Ja, en effe naar die gast rijden om hem open te vijzen? Geven jullie misschien een zinnig antwoord?

Ff dimmen he? Iemand stelt hier de vraag of wij willen gokken welke speaker in zijn cabinet zit en hoe hij klinkt. :???:

Gaan we daarna gokken wat er in mijn cabinet zit en hoe dat dan klinkt? :seriousf:

Kim Wilson
1 juni 2010, 20:52
Ja, en effe naar die gast rijden om hem open te vijzen? Geven jullie misschien een zinnig antwoord?
Laat hem dan eerst een zinnige vraag stellen. Hoe kunnen wij nou weten wat zo'n ding doet met een Tiny Terror? Qua vermogen is het geen probleem, impedantie weet ik niet (zal wel 4 ohm zijn, moet je even checken of er een 4 ohm output op je TT zit) en qua klank kan niemand er een zinnig woord over zeggen. De enige manier om daar achter te komen is om hem te testen.

kenx
1 juni 2010, 21:05
Laat hem dan eerst een zinnige vraag stellen. Hoe kunnen wij nou weten wat zo'n ding doet met een Tiny Terror? Qua vermogen is het geen probleem, impedantie weet ik niet (zal wel 4 ohm zijn, moet je even checken of er een 4 ohm output op je TT zit) en qua klank kan niemand er een zinnig woord over zeggen. De enige manier om daar achter te komen is om hem te testen.

Dat zeg ik toch niet? Ik heb het over de speaker. Iemand moet toch weten wat voor speaker erin zit? Natuurlijk kunnen jullie niet zeggen hoe 'ie klinkt, enz... Maar aan een antwoord zoals: 'neem een schroevendraaier en vijs de cabinet open' hebben we allemaal niets, en is dat ook geen zinnige bijdrage tot een topic... Er bestaat zoiets als: 'inlezen alvorens te beslissen' en dit is een typisch voorbeeldje, wij willen namelijk weten wat voor speaker erin zit...

HaroldA
1 juni 2010, 21:09
Dat zeg ik toch niet? Ik heb het over de speaker. Iemand moet toch weten wat voor speaker erin zit? Natuurlijk kunnen jullie niet zeggen hoe 'ie klinkt, enz... Maar aan een antwoord zoals: 'neem een schroevendraaier en vijs de cabinet open' hebben we allemaal niets, en is dat ook geen zinnige bijdrage tot een topic... Er bestaat zoiets als: 'inlezen alvorens te beslissen' en dit is een typisch voorbeeldje, wij willen namelijk weten wat voor speaker erin zit...

Ik lees nergens dat hij niet de eigenaar is van het cabinet. Ben je nu boos omdat ik dat niet kon raden?

Weet de verkoper niet wat voor speaker er in zit? Ik kan me voorstellen dat die in 40 jaar tijd wel een keer vervangen is.

Kim Wilson
1 juni 2010, 21:17
Volgens de Fender Field Guide bestaat er helemaal geen 1x15 Bassman cab. Ik kan via google überhaupt geen 1x15 Fender cab vinden. Het is dus maar de vraag wat ze daarin geprutst hebben. De enige manier om erachter te komen is om de verkoper te vragen wat voor speaker erin zit. Die weet wat erin zit. Ik iig niet, want ik heb nog nooit een 1x15 van Fender gezien.

jacky
1 juni 2010, 21:27
Het is als het een bassman cabinet is een 12 inch speaker met een tonering (soort verloop ) was een soort van laag poort cabinet.

vermoedelijke speaker weet ik niet maar kan jensen of cts of oxford geweest zijn.

Op zich redelijk zeldzaam (denk ik) schat de waarde mits origineel ook op 500 en neem aan als het origineel is zo dat het een 8 ohm speaker is ....

zeldzaam ding heb er nog nooit een gezien zal ook een transitional type zijn dus een van de eerst BF 62 of 63 vlak daarna kwam men met 2 x 12

SoloGoof
1 juni 2010, 21:27
heb het gevonden
het is een showman cab met een 1*12 of 1*15 in (originele concert speaker)

SoloGoof
1 juni 2010, 21:28
sorry voor de twijfels, topic afgesloten...

jacky
1 juni 2010, 21:31
lijkt de box me te klein voor ik ken die 1 x 15 cabinetjes

kenx
1 juni 2010, 22:11
Ik lees nergens dat hij niet de eigenaar is van het cabinet. Ben je nu boos omdat ik dat niet kon raden?

Weet de verkoper niet wat voor speaker er in zit? Ik kan me voorstellen dat die in 40 jaar tijd wel een keer vervangen is.

Maar man, ik ben helemaal niet boos :) Maar eigenlijk is wel duidelijk aangegeven in de startpost dat hij niet de eigenaar is van de cabinet. Maar dat is dus een gevaar van het internet en fora, je kan elke zin op 3 verschillende manieren lezen, zonder dat je weet welke emoties erachter verschuilt zitten. Bij deze dus excuses van mijn kant, maar ik bedoelde het dus echt niet kwaad ofzo =)

HaroldA
1 juni 2010, 22:22
Maar eigenlijk is wel duidelijk aangegeven in de startpost dat hij niet de eigenaar is van de cabinet.

Zou je kunnen aangeven waar dan? :???: Ik lees alleen maar een vraag dat hij er meer vanaf wil weten, niet dat hij geïnteresseerd is om er 1 te kopen.


Hey allemaal,

Ik vind helemaal niets over een bassman cab met 1*15 speaker.
Weten jullie hier meer over... wat betreft de prijs en prijs/sound.
Hoeveel omh en Watt hij kan... zou hem willen gebruiken met een orange tiny terror, volgens mij komt dat wel goed...
Hij is van eind jaren 60, ik schat hem 250euro?

alvast bedankt :crazyhappy:

kenx
1 juni 2010, 22:44
Zou je kunnen aangeven waar dan? :???: Ik lees alleen maar een vraag dat hij er meer vanaf wil weten, niet dat hij geïnteresseerd is om er 1 te kopen.

Nee ok, letterlijk staat het er niet in, maar moest deze cabinet in zijn bezit zijn, zou hij niet moeten vragen hoe hij klinkt, hoeveel ohm de speaker is, hoeveel watt, welke speaker,... Een beetje gezond verstand is hier dus wel op z'n plaats ;)

HaroldA
1 juni 2010, 22:46
Nee ok, letterlijk staat het er niet in, maar moest deze cabinet in zijn bezit zijn, zou hij niet moeten vragen hoe hij klinkt, hoeveel ohm de speaker is, hoeveel watt, welke speaker,... Een beetje gezond verstand is hier dus wel op z'n plaats ;)

Nee, een fatsoenlijke vraag was op z'n plaats... :soinnocent:

Hoe dan ook, ik hoop dat de TS weet wat hij op de een of andere manier vroeg en wil het daar dan ook bij laten... Deal? :ok:

pimmetje
2 juni 2010, 08:20
Ik hoop dat jullie er idd uit zijn. Zo niet, dan toch maar ff stoppen met deze discussie. Terug naar de vraag van TS graag.
Vragen => PM.

kenx
2 juni 2010, 10:47
Nee, een fatsoenlijke vraag was op z'n plaats... :soinnocent:

Hoe dan ook, ik hoop dat de TS weet wat hij op de een of andere manier vroeg en wil het daar dan ook bij laten... Deal? :ok:

Ok, deal, je hebt volledig gelijk!:blast:

movo.
3 juni 2010, 09:17
http://www.youtube.com/watch?v=Lrnx1fhIVKc

Nou zo dus van onze gearmanndude.. ;)
Helaas clone speakers maar misschien vergelijkbaar?

bass blom
3 juni 2010, 09:29
http://www.youtube.com/watch?v=Lrnx1fhIVKc

Nou zo dus van onze gearmanndude.. ;)
Helaas clone speakers maar misschien vergelijkbaar?

thnx! leuke video!
ondanks de beroerde geluidskwaliteit hoor ik dat de egnater veel sappiger is.
meer bluesy :p
hij zegt ook, we'll start with the orange kindy dry clean.. :D

it's a GAS GAS GASSSSS :cheerup: