PDA

View Full Version : Volume weg in de effectloop?



Robs
27 april 2003, 10:10
Sorry voor de zoveelste GT6 vraag, maar ik word ondertussen een beetje getikt van het volgende probleem:

Na veel gekloot en een uitproberen hang ik de GT6 tegenwoordig altijd in de effectloop van mijn versterker: prachtig geluid. Het probleem is alleen dat met deze constructie het volume van je versterker opgegeten wordt. Het maakt geen bal uit of je het volume van de amp op 5 of op 10 zet: veel harder wordt het niet. En de GT6 harder zetten is ook geen optie omdat de geluiden dan gaan oversturen, de wah al helemaal. Overigens maakt het niet uit op welke versterker ik dit doe.. op een peavey in de studio of, zoals laatst, op een optreden met een Fender amp. Vooral met optreden is het super irritant, aangezien ik nauwelijks boven de bassist uitkom. Ik wil echter wel graag de loop blijven begruiken om het geluid van mijn strat te behouden...

Kent iemand dit probleem en een mogelijke oplossing?

kokeleko
27 april 2003, 10:33
Wat voor fx-loop heb je ? Een parallele of een serieele, parallel is het mooist, fx van je gt op 100% , en de hoeveelheid regelen met je fx-mixregelaar op je amp. Als je een serieele hebt het droge geluid zo hard mogelijk in je gt afstellen.

Robs
28 april 2003, 12:15
Thanx voor je reply...

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wat voor een loop het is. Thuis speel ik op een Marshall Valvestate 80V, in de studio op een Peavey Stack Amp. Je stipt wel iets aan waar ik nog nooit op deze manier aan gedacht had, maar ik denk niet dat het voor mijn probleem heel veel uitmaakt. In de studio heb ik echt alles open staan: zowel de effectmix als de gain en de master. De enige mogelijkheid is de gt6 harder te zetten, met oversturing tot gevolg.

Kan het misschien iets te maken hebben met de external overdrive functie op de gt6, waarmee je de preamp van de versterker actief inschakelt? Deze gebruik ik namelijk niet, omdat het geluid gewoon helemaal clean erg mooi is. Bovendien moet je deze functie weer uitschakelen als je de overdrives van de gt6 wil gebruiken, waardoor deze waarschijnlijk ook weer zachter uit vallen dan de cleane sounds.

Anyway, iemand nog suggesties? En kokeleko, thanx, en wat voor effectloop zit er in het algemeen in welke vesterker?

kokeleko
28 april 2003, 12:31
Ik denk dat die Marshall een parallele loop heeft en volgens mij de Peavey een serieele. Als het daar aan zou liggen moet je met de Marshall betere resultaten hebben qua fx dan met de Peavey, succes.