PDA

View Full Version : Testen van microfoons



Goldwomen
1 juni 2010, 15:36
Welke winkel kun je zang-microfoons testen? Ik heb er al een paar getest ( via een av bedrijf waar mijn vriend stage heeft gelopen. Hij had alleen shure sm58 ( zoek ik niet ) , Sennheiser 835,shure beta 87a. bij een gig heb ik ook nog een keer een Sennheiser 845 geprobeert) ( DUS NOG NIET IN EEN WINKEL GETEST!)
Maar ik zou er graag een paar willen testen om te kijken welke microfoon bij mijn stem past.

Heeft iemand ervaring met microfoons testen in winkels? en dan ook welke winkels kun je ze testen?


(btw wist niet waar ik deze post moest neerzetten omdat ik hem voor live en

bert k
1 juni 2010, 16:37
Een winkel waar je niet kan testen zou ik dus gewoon geen mic kopen, simpel. In een grote zaak als Feedback is het geen probleem, neem ik aan. Maar ook kleinere winkels moeten maar even de gelegenheid geven, vind ik.

Testen: neem iemand mee die je stem en je repertoire goed kent. Ga gewoon een stukje proefzingen (Steeds hetzelfde nummer uiteraard.) Laat die vriend de verschillen noteren in de klank. En zelf uiteraard goed meeluisteren. Later kan je hier dan wat vragen stellen over de types die je geprobeerd hebt.

Goldwomen
1 juni 2010, 16:43
mijn vriend is geluidstechnicus dus hem neem ik mee;) hij weet ook hoe ik klink enzo...

Maar vroeg me af in welke winkels je kan testen..hebben ze bij feedback een hok ofzoiets om te testen? ( ik kom er alleen voor kleine dingetjes XD)

bert k
1 juni 2010, 18:40
Feedback Rotterdam heeft een compleet podium! :) Grote ruimte waar alle geluidsinstallaties speelklaar zijn opgesteld, dus je vriend kan achter een mengtafel kruipen, en jij ernaast, of op het podium, wat je het fijnste vindt.

berolios
30 juni 2010, 18:52
Welke winkel kun je zang-microfoons testen? Ik heb er al een paar getest ( via een av bedrijf waar mijn vriend stage heeft gelopen. Hij had alleen shure sm58 ( zoek ik niet ) , Sennheiser 835,shure beta 87a. bij een gig heb ik ook nog een keer een Sennheiser 845 geprobeert) ( DUS NOG NIET IN EEN WINKEL GETEST!)
Maar ik zou er graag een paar willen testen om te kijken welke microfoon bij mijn stem past.

Heeft iemand ervaring met microfoons testen in winkels? en dan ook welke winkels kun je ze testen?


(btw wist niet waar ik deze post moest neerzetten omdat ik hem voor live en

Testen in winkels heeft in mijn optiek alleen maar zin als je EXACT weet wat je zoekt. Ik zou me liever door een GOEDE geluidstechneut laten adviseren.

Noem eens wat zangeressen waarmee jouw stem overeen komt en geef aan wat voor optredens je wilt doen.

Als je in kroegen met een hard coverbandje staat, zou het niet slim zijn een condensator-mic te gebruiken... hoe mooi die ook bij je stem past. Doe je theater, dan ligt dat weer helemaal anders.

Is belangrijke info voordat je advies kunt krijgen...