PDA

View Full Version : 1 Pair EL34's duur?



VanMeekeren
1 juni 2010, 09:34
Nou, volgens deze site wel:
https://www.tubeworld.com/el34metal.htm

"1 Pair ($1195) EL34 Mullard Holland metal base"

Inderdaad je, een kleine $600 per buis!! .. Hoe goed die dingen ook schijnen te klinken, ik kan me niet voorstellen dat je die dingen ooit durft te gebruiken dan.

Van Meekeren

skanky
1 juni 2010, 09:45
Voor een NOS VF14 buis die gebruikt worden in oude Neumann u47 microfoons betaal je tegenwoordig al ongeveer 1000 euro per stuk.
Tsja er zijn gekken die het betalen....

almarvk
1 juni 2010, 09:51
Zelfs voor een origineel schroefje dat ooit op een oude Fender zat betaald men grof geld. :makeup:

Ga 's kijken in het hifi-wereldje. Je lacht je de ballen uit je broek als je ziet wat men betaald voor bepaalde onderdelen/producten.

VanMeekeren
1 juni 2010, 09:54
...
Ga 's kijken in het hifi-wereldje. Je lacht je de ballen uit je broek als je ziet wat men betaald voor bepaalde onderdelen/producten.

Ja klopt, van die mafkezen die even een tien ruggen neertellen voor een speakerkabeltje. :makeup:

Ibanez666
1 juni 2010, 11:26
Ja klopt, van die mafkezen die even een tien ruggen neertellen voor een speakerkabeltje. :makeup:

Het placebo effect is groter dan je denkt...

Thijssie
1 juni 2010, 11:54
Inderdaad je, een kleine $600 per buis!! .. Hoe goed die dingen ook schijnen te klinken, ik kan me niet voorstellen dat je die dingen ooit durft te gebruiken dan.
Hmmm, het is ook wel weer 'ontzettend nederlands' om dan te zeiken over iets waar je zelf de waarde niet van in ziet.

Ik zou me wel voor kunnen stellen dat als ik mijn brood verdiende met muziek, ik geen concessies zou willen doen in "tone" en zo'n setje enkel en alleen voor studio opnamen zou gebruiken.

JohnLord
1 juni 2010, 12:25
Als je je brood ermee moet verdienen is geluidskwaliteit niet het enige criterium. Dat soort kosten krijg je er volgens mij nooit meer uit.

cluseau
1 juni 2010, 12:58
Zelfs voor een origineel schroefje dat ooit op een oude Fender zat betaald men grof geld. :makeup:



Oeps, heb er net vier weg gegooid, slechts licht beschadigd :crazyhappy:.

Frans.

VanMeekeren
1 juni 2010, 14:18
Hmmm, het is ook wel weer 'ontzettend nederlands' om dan te zeiken over iets waar je zelf de waarde niet van in ziet.

Ik zou me wel voor kunnen stellen dat als ik mijn brood verdiende met muziek, ik geen concessies zou willen doen in "tone" en zo'n setje enkel en alleen voor studio opnamen zou gebruiken.

Ja joh: EL34's in een studio als Tone je enige criterium is. ;)

Anyway, er zijn genoeg wereldartiesten die hun opnames maken met transistor-amps.

beruk
1 juni 2010, 14:30
Anyway, er zijn genoeg wereldartiesten die hun opnames maken met transistor-amps.
Henricksen blues amp 10": 160 Watts*27 lbs $999
Transistor amp......

Haaspaas
1 juni 2010, 22:47
Henricksen blues amp 10": 160 Watts*27 lbs $999
Transistor amp......

Is toch nog goedkoper dan dat setje el34's uit de openingspost.

Bovendien is buizen > transistor geen feit, maar mening. Gewoon een kwestie van voorkeur.